Immersja (okładka miękka)

Autor:
Wszystkie formaty i wydania (3): Cena:

Sprzedaje empik.com 40,49 zł

Cena empik.com:
40,49 zł
Cena okładkowa:
44,99 zł
Koszt dostawy:
Salon empik - 0,00 zł
Produkt w magazynie empiku
Wysyłamy w 24 godziny
Szybkie zakupy bez zbędnych formalności. Wybierz opcje dostawy, formę płatności i złóż zamówienie.

Dostępność w salonie empik

Zarezerwuj w salonie empik

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

asb nad tabami
Pol Erick Książki | okładka miękka
40,49 zł
asb nad tabami
Dayton Arwen Elys Książki | okładka miękka
35,99 zł

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 24 godziny

Czy ludzki umysł jest w stanie bezbłędnie odróżnić rzeczywistość od fikcji?

Niedaleka przyszłość, czas sztucznych inteligencji. Ben, pracownik instytutu badawczego, bierze udział w eksperymencie naukowym, dzięki któremu jego umysł wkroczy w świat Fajstos, 1627 lat p.n.e. System AIAM, do którego zostały wprowadzone dane archeologiczne, tworzy świat, jaki istniał wiele lat temu na Krecie. Dla Bena ma to być niczym udział w doskonałej grze komputerowej, w której będzie mógł badać przeszłość wszystkimi zmysłami, a zdarzenia będą się toczyć w interakcji wirtualnego świata z nim jako uczestnikiem gry.

Tymczasem do gry wkraczają kolejni uczestnicy: wybitna sportsmenka Arnike, zaproszona przez instytut, wysłannik wojska John, agentka Kiri Nakai oraz wirtualni turyści, wśród których jest Luigi Badson, jeden z najbardziej wpływowych ludzi na świecie, wcześniej hierarcha, później likwidator majątku kościelnego.

Idylliczny, wydawałoby się, świat rozsypuje się jak domek z kart, gdy wybucha wulkan na wyspie Thera (obecnie Santoryn). Dotychczasowe zasady, którymi kierowała się społeczność, zaczynają tracić swą moc, a do głosu dochodzą przemoc oraz strach…

Od wydawcy:

"Wyjątkowa wyobraźnia autora pozwala mu przemieszczać się swobodnie między stechnicyzowanym światem XXIV wieku a wizją minojskiej Krety. Szacunek budzi dbałość o szczegóły życia codziennego i realia starożytnego Fajstos. Obiecujący debiut."
Jarosław Grzędowicz

"Jedyną rzeczą, która niepokoi mnie bardziej od teraźniejszości, jest przeszłość, a wraz a nią wszystko, co zachłyśnięta technologią ludzkość jest w stanie wymyślić. Rzeczywistość opisana w Immersji tylko ów niepokój potęguje. Mam nadzieję, że wizje autora, jakkolwiek kuszące, się nie spełnią. Dobrze wiemy, co może się wydarzyć, gdy technologia wpada w ręce zaślepionych."
Marcin Mortki 

Immersja

Tytuł: Immersja
Autor: Pol Erick
Wydawnictwo: Uroboros
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 640
Numer wydania: I
Data premiery: 2018-08-01
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 202 x 135
Indeks: 26247540
Kup, zrecenzuj i wygraj
średnia 4,4
5
4
4
5
3
0
2
0
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
9 recenzji
09-10-2018 o godz 11:47 Ewelina Anna Chojnacka dodał recenzję:
Moja opinia: Immersja to nowatorska, pełna przygód i naukowej inspiracji historia, który swoją premierę miała 1 sierpnia 2018 roku za pośrednictwem Wydawnictwa Uroboros. Erick Pol to początkujący, pełen pasji i wytrwałości pisarz, który zadebiutował na rynku polskim swoją fantastyczną powieścią Immersja. Wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja to jego ukochane dziedziny, którym oddaje się bez reszty. Interesuje się także badaniami nad komputerami kwantowymi i programowaniem sieci neuronowych. Akcja książki rozgrywa się w starożytnym mieście Fajstos, w którym to krok kroku poznajemy nie tylko niebanalną historię starożytnego miasta, ale i również jego odważnych, walecznych mieszkańców oraz pierwotną magię zaklętą w nietuzinkowych, mistycznych obyczajach i tradycjach. Majestatyczne budowle, kreatywne ubiory, skuteczna broń i niebywała sprawność fizyczna – to wszystko w sposób naprawdę niebanalny i intrygujący pobudza wyobraźnię czytelnika do literackiej podróż w czasie. Głównym bohaterem książki jest Ben – pracownik instytutu badawczego, który bierze udział w nietuzinkowym eksperymencie naukowym, dzięki któremu jego umysł zyskuje możliwość wkroczenia w świat Fajstos, do roku 1627 p.n.e. System AIAM, do którego zostały wprowadzone dane archeologiczne, tworzy świetnie odwzorowany świat, jaki istniał wiele lat temu na Krecie. Dla Bena, gra Maya Virtual Reality, to nie tylko wirtualna rzeczywistość z nim jako uczestnikiem gry, ale i możliwość zbadania przeszłość za pomocą wszystkich ludzkich zmysłów. Idealny projekt IAM ma jednak swoje wady i szybko rozsypuje się jak domek z kart. Na wyspie Thera wybucha wulkan, który powoduje wśród graczy totalny chaos. Dotychczasowe zasady, którymi kierowała się wirtualna społeczność, zaczynają tracić na wartości, a zwłaszcza wtedy, gdy do głosu dochodzi przemoc, władza i strach. Czy ludzki umysł jest w stanie bezbłędnie odróżnić rzeczywistość od fikcji? Podsumowując: Immersja to niesamowicie wciągającej i rozbudzająca wyobraźnię historia, w ktorej to rozwinięta technicznie przyszłości łączy się z mitycznym światem starożytnych Greków, tworząc razem doskonały, wirtualny świat, wypełniony magia przygody i niezapomnianych emocji. Wszystkich fanów nowatorskiej i niebanalnej fantastyki, serdecznie zapraszam do zapoznania się z tym tytułem.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
23-08-2018 o godz 18:51 zaczytanapatka dodał recenzję:
Jest 2322 rok. Ben Atkins pracuje w Instytucie Historii Ziemi i Planowania Przyszłości nad projektem archeowizji tworzonej przez IAM. IAM to sztuczna inteligencja najnowszej generacji. Dla celów naukowych stworzono supergrę, tworzącą nieodróżnialną od rzeczywistości wirtualną przestrzeń, Maya Virtual Reality. Gracze angażują się w zachodzące zdarzenia jak w prawdziwe życie. Idealna projekcja, w której uczestniczy jedynie świadomość. Ben chcąc utrzymać stanowisko musi bezpośrednio zaangażować się w badania poprzez zanurzenie w MayaVR. Wchodzi do gry i przenosi się do Fajstos na Krecie w roku 1627 p.n.e. Ma to być fantastyczna przygoda, musi wczuć się w rolę i obserwować. Na miejscu spotyka Złotowłosą/Wilczycę, wojowniczkę i dowódczynię strażniczek, która bierze go pod opiekę. W grze bierze również udział Arnike, amazonka i kobieta sukcesu. Wszystko wygląda jak realny świat, jest rzeczywiste i namacalne. Niestety grą zaczyna interesować się coraz więcej osób, mających nieszczere intencje. Maya jest tak doskonałą iluzją rzeczywistości, że zmysły nie dostrzegają różnicy a rzeczy nierzeczywiste przekradają się do realnego świata. Tymczasem Matka Ziemia drży. Nadchodzi czas walki. Chyba każdy skusiłby się propozycji przeniesienia się do alternatywnej rzeczywistości, supergry, malowniczego miejsca wyróżniającego się spokojem i harmonią. Jeżeli ktoś się wciąż waha to wątpliwości rozwiewa oferta bardzo dobrego zarobku. Ben i Arnike skuszeni propozycją nie do odrzucenia przenoszą się do wspaniałego Fajstos. W tym urokliwym miejscu mieszkańcy żyją w zgodzie z naturą i kochają Matkę Ziemię. Zasady są tam ściśle przestrzegane a zdanie Wyroczni jest najważniejsze. Nie można zapomnieć, że to tylko wirtualna rzeczywistość. Niestety w grę zaczyna ingerować coraz więcej osób, chaos i przemoc szybko się rozprzestrzeniają. Gracze zatracają się w niej całkowicie i nie sposób jest ich kontrolować. Dodatkowo granice pomiędzy grą a rzeczywistością mocno się zatapiają. Ben i Arnike czują się jakby całe ich życie było grą. Przedstawiony w powieści świat został bardzo realnie przedstawiony. Przez niemal cały czas miałam wrażenie jakbym sama była elementem gry. Autor zachwyca barwnymi opisami i pozwala zaszaleć naszej wyobraźni. Wirtualny świat odgrywa ogromną rolę. Lekko przeraziła mnie wizja tak przedstawionej przyszłości przepełnionej robotyką. "Immersja" to powieść bardzo na czasie. Wszelkiego rodzaju gry opanowały świat Internetu. Młody gracz, zazwyczaj dziecko wchodzi w nowy, pełen przygód świat. Przeżywa je, będąc często jednym z bohaterów gry. Jego losy oraz losy innych bohaterów zależą od jego decyzji, wyborów, postępowania i pomysłów. Na pewno nie trzeba mówić jak negatywny wpływ mają one na naszą osobowość, łatwo to sobie wyobrazić. Wirtualność wkradła się w życie bohaterów powieści. Fikcja miesza się z rzeczywistością. Autor posługuje się bardzo prostym w odbiorze stylem. Tworzy barwne opisy, które działają na naszą wyobraźnię. Historia przez niego wykreowana wciąga od pierwszych stron. Ta debiutancka powieść to prawdziwe mistrzostwo. wszystko zostało dopracowane do perfekcji i idealnie ze sobą współgra. Emocjonuje, zaskakuje i czaruje. Świetny pomysł na fabułę, częste zwroty akcji, sympatyczni bohaterowie i nowoczesne technologie. Bardzo chętnie przeniosłam się razem z "Immersją" do innego świata i dałam się mu pochłonąć. Polecam! https://zaczytanapatka.blogspot.com/2018/08/immersja-erick-pol.html
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
08-08-2018 o godz 17:15 Aga dodał recenzję:
Nie sądziłam ,że to książka dla mnie. Generalnie nie przepadam za fantastyką jednak, mimo wielu zajęć, przeczytałam ją w kilka dni. Bardzo dobrze się ją czyta, książka buduje napięcie i … nie mogę się doczekać drugiej części.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
06-08-2018 o godz 16:43 czarna1988 dodał recenzję:
Kochani w końcu coś nowego na naszym rynku wydawniczym. Jeśli masz ochotę przeżyć wyjątkową przygodę, zapraszam do zatopienia się w niezwykły świat. Dzięki niezwykłej technologii, grupka kilku wybrańców, ma szansę przenieść się wirtualnie do starożytnej Krety. Cały projekt ma być ściśle tajny, wszystko utrzymane jest w tajemnicy. Do czasu... Jak się okazuje korporacje już chcą zbijać na kapsułach pieniądze. I tak z ściśle tajnego projektu, zostaje stworzone reality. I tak czterech bogatych ludzi dostaje się do gry. Myślą jak by tu zawładnąć światem. Jest w śród nich tajemnicza Amanda, która chyba ma pewien plan. Ben, to doktor który jest królikiem doświadczalnym całego projektu. Oraz Arnike, mądra i utalentowana mistrzyni jeździectwa. Każdemu z graczy na początku przyświecał inny cel. Chcieli poznawać kulturę, obyczaje i nacieszyć się starożytną Kretą. Ale jak można oddzielić świat realny od fikcji ? Czy można zakochać się w postaci z gry ? W pewnym momencie nasi bohaterowie już nie wiedzą, które "życie" jest to "prawdziwe". To co urzeka w tek książce, to jej złożoność. Z jednej strony cyber świat, wszystko wykonują za nas roboty. Człowiek może skupić się na pracy, hobby. Maszyna wyprzedza Twoje myśli w domu, jesteś sfrustrowany ? Masaż... Masz zły sen ? Lecznicze światło pomoże itd. Uczestnicy tej gry zaczynają zdawać sobie sprawę, że roboty w żaden sposób nie powalają człowiekowi myśleć samodzielnie. I to jest straszne... Natomiast podróżując po Krecie, życie jest bardzo ciężkie. Trzeba zadbać o podstawowe rzeczy, ale słychać ciszę. I to uwodzi w tej grze Bena. Doznania w grze są porównywalne do normalnego życia, i to zaczyna być bardzo niebezpieczne. "Immersja" to pierwszy tom, i już czekam na kolejny :) Zapraszam do zajrzenia na www.zaczytanasowka.pl do sklepiku dla mola książkowego.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
06-08-2018 o godz 16:14 Mama Kakaludka dodał recenzję:
Debiutancka książka Ericka Pola, którą poleca sam Jarosław Grzędowicz – autor m.in. “Pana Lodowego Ogrodu”, który należy do najlepszych twórców fantastyki w Polsce. Nadeszła przyszłość. Podróże w czasie są teraz możliwe, dzięki wykorzystaniu rewolucyjnej technologii. Możliwość zobaczenia na własne oczy tego, jak wyglądał świat ponad 1600 p.n.e. budzi zainteresowanie nie tylko naukowców, a to niesie ze sobą szereg potencjalnych niebezpieczeństw. Ben Atkins jest pracownikiem instytutu naukowego oraz pierwszym człowiekiem, który zanurzy się w wirtualnej rzeczywistości – Maya Virtual Reality. System AIAM pozwala przenieść się w przeszłość i wcielić w rolę awatara żyjącego ponad 1600 p.n.e. na Krecie. Widzieć i czuć to samo co on, poznawać świat takim, taki był w przeszłości. To wielka rewolucja dla archelogii, ale zaczynają się nią interesować wojsko oraz bogacze. W świecie, gdy człowiek swobodnie podróżuje już po kosmosie, a poziom informatyzacji społeczeństwa przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania, jedynie przeszłość stanowi tajemnicę. Na zlecienie instytutu Ben przenosi się do Fajstos, ale nie jest jedynym “turystą”. Równolegle z nim swoje wyprawy odbywa Arnike, która w prawdziwym życiu jest znaną w Federacji sportsmenką. Książka pełna jest opisów świata przyszłości wraz z jego techologiami, urządzeniami i tym, jak funkcjonują teraz ludzie. Wystarcza nam cienka, złota przepaska na czole, dzięki której kontrolujemy prawie wszystko – własny dom, komunikatory, przeglądamy sieć, zamawiamy jedzenie. Mieszkamy w wielkich strunowcach, które dawniej nazywaliśmy wieżowcami, szyjemy ubrania z inteligentnych materiałów z wykorzystaniem nanotechnologii. Erick Pol równie szczegółowo przedstawia nam świat przeszłości, a szczególnie losy Fajstos, do którego trafiają nasi bohaterowie. Zamieszkuje je społeczeństwo oparte na kulcie Matki Ziemi i wiary w Zasady, których należy przestrzegać, by wszystkim żyło się dobrze. To kobiety są wojowniczkami, architektami, czy budowniczymi i to one należą do rady. Wyrocznia jest głosem, którego wszyscy słuchają, bo tylko ona i Poszukujące Prawdy mają dar łączenia się z Matką Ziemią i rozumienia jej ostrzeżeń. Wielu autorów poruszało już w swych pracach temat istnienia wirtualnej rzeczywistości. W “Immersji” możemy obserwować to, co nieuchronne. Granica pomiędzy tym, co prawdziwe i realne, a tym co zmyślone w pewnym momencie zaczyna się zacierać. Ludzka natura pozostaje niezmienna nawet w świecie wirtualnym. Rządzą nami te same emocje i popędy, nawet jeśli to tylko gra. Jeśli lubicie książki z dość długimi i szczegółowymi opisami przyrody, z wolno rozwijającą się akcją, to nie będziecie rozczarowani. Odkrywanie na nowo świata i kultury dawnej Krety było dla mnie ciekawą przygodą. Lektura idealna na spokojne letnie dni.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
04-08-2018 o godz 11:48 Livingbooksx dodał recenzję:
Ben jako jeden z pracowników Instytutu zostaje poddany całkowicie nowemu i innowacyjnemu projektowi, który według naukowców ma zmienić świat. Zaprojektowali grę, Maya Virtual Reality, która w momencie uruchomienia tworzy nieodróżnialną od rzeczywistości wirtualną przestrzeń, w której gracze poruszają się i żyją na całkiem innych zasadach. Ben z roku 2322 zostaje przeniesiony w przeszłość do starożytnego miasta Fajstos, gdzie musi się odnaleźć i wybadać strukturę oraz realność gry. Koordynuje się z tamtymi mieszkańcami, musi przyjąć ich zasady oraz sposób życia i wyglądu. Nie może się wyróżniać, ponieważ gra ciągle się toczy a on jako badacz nie ma możliwości zatrzymania jej. Niestety sprawy komplikują się i przybierają niebezpieczny kierunek, gdy do innowacyjnej gry wkraczają nowi, zupełnie niekontrolowani gracze, którzy zaczynają wprowadzać swoje zasady. Od tej pory wszystko się zmienia, a świat wirtualny zaczyna przeplatać się ze światem realnym. Książka ta to opowieść o niedalekiej i mimo wszystko, prawdopodobnej przyszłości. Autor ogromny nacisk postawił na wirtualny świat, który w tej powieści ogrywa główną rolę i to wokół niego wszystko się kręci. Gra stworzona na potrzeby książki opisana jest w realistyczny, wciągający i niezwykle ciekawy sposób. Jest to świetny pomysł i innowacyjna idea, szczególnie w obecnym świecie, gdzie gry i internet odkrywają sporą rolę w życiu większości osób. Wirtualność wkradła się w nasze życie i przejęła wiele jego aspektów, co autor przedstawił na kartach tej powieści i opisał możliwe tego konsekwencje pod postacią eksperymentu badawczego Instytutu ukazanego w powieści. Świat przedstawiony w owej powieści, a dokładniej w grze, której poświęcona jest większość książki, został przedstawiony bardzo dokładnie i realistycznie. Miasto Fajstos, mieszkający tam ludzie, obyczaje, stroje, wyrocznie... większość z tych miejsc i cech naprawdę miało miejsce wiele lat temu na Krecie. Autor bardzo przyłożył się do opisu tego świata a z tego co udało mi się znaleźć w odmętach internetu dowiedziałam się, że osobiście podróżował po wszystkich tych miejscach, aby opisywane przez niego miejsca były jak najdokładniejsze. To pierwsza książka o takim charakterze, jaką miałam okazję przeczytać. Pomimo, że powieść ta była sporych rozmiarów (600 stron), to czytało mi się ją niezwykle szybko i sprawnie. Poczułam się, jakbym sama znalazła się w takiej grze i spontanicznie podejmowała najróżniejsze decyzje, najmądrzejsze i najbezpieczniejsze dla mnie w danej chwili. Autor rewelacyjnie opisał przebieg gry i idee przyszłości, która może nie mieć pozytywnych skutków na fali internetu i wciągających gier. Niemniej jednak cała ta historia wykreowana została wspaniale, a emocje bohaterów zostały przelane na papier książki, przez co ja sama, jako czytelnik, odczuwałam każdą dawkę emocji i wraz z bohaterami oglądałam się przez ramię na potencjalne niebezpieczeństwo czyhające w Fajstos. "Immersja" to debiut, a do takich książek często podchodzę z pewną obawą i dozą wyrozumiałości. Tym razem było podobnie, jednak teraz wydaje mi się, że nie było to potrzebne, ponieważ autor sprostał zadaniu i świetnie wykreował tą niecodzienną historię. Wydarzenia były spójne, świat przedstawiony niezwykle realny i dokładny, a bohaterowie nieustraszeni. Za minus mogę uznać jedynie przydługie opisy i niepotrzebne komentarze, jednak nie krytykuję tego, ponieważ autor mógł mieć dokładnie taki cel, aby jeszcze lepiej zapoznać czytelnika z owym światem. Cała opowieść była emocjonująca, wciągająca i zaskakująca. Przedstawiła ciekawą ideę przyszłości i mimo wszystko, dała do myślenia.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
02-08-2018 o godz 07:58 celogma dodał recenzję:
Świetna książka! „Wciąga” od pierwszego zdania. Zderzenie życia nowoczesnego, pełnego wynalazków, z życiem w świecie z dalekiej przeszłości opartym na prostych zasadach. Życie w cyberwieżowcu z holograficznymi widokami zamiast okien i życie we wspólnocie z widokiem na prawdziwe góry, drzewa, których można dotknąć. Zgadnij, który świat jest rzeczywisty, a który wirtualny. Czytam z zapartym tchem i już się zastanawiam, kiedy będzie kolejna część :)
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
30-07-2018 o godz 13:54 Anonim dodał recenzję:
Lubicie książki osadzone w przyszłości, w których bohater przenosi się do odległej przeszłości? Jeśli tak to koniecznie musicie przeczytać "Immersję". Książka chociaż długo się rozkręcała, dała mi niezapomniane przeżycia. Bardzo dobrze czytało mi się tę historię. Na początku możemy natknąć się na wiele opisów przyrody i nie tylko, ale nie ma się co przejmować, ponieważ nadaje to klimatu całemu światu wykreowanemu przez autora!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
27-07-2018 o godz 15:41 Anonim dodał recenzję:
Książka dla tych, którzy lubią się zastanowić nad ludzka psychika. Podoba mi się wizja badan nad historia i pociąga mnie taka wersja historii... zupełnie poza stereotypami, a na dodatek oparta na dostępnych znaleziskach archeologicznych. A wizja przyszłości, w kierunku której zmierzamy... niby wszystko pięknie, ale mam ciarki na plecach, gdy pomyślę, że Sztuczna Inteligencja może niespostrzeżenie stać się Wielkim Bratem... Zdecydowanie mam ochotę na dalszy ciąg dalszy :)
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

strona produktu - rekomendacje W blasku nocy Cook Trish
23,79 zł
27,99 zł

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.