W najnowszej odsłonie o tytule The Sims 4 znajdziemy wiele rozwiązań i usprawnień, których na próżno szukać w poprzednich częściach. Każda nowa edycja przynosi więcej radości i nowe sposoby na kontrolowanie wirtualnych ludzi. Najnowszym dodatkiem jest The Sims 4 Psy i koty, który wprowadza do gry czworonogi.

 

Zebraliśmy osiemnaście najciekawszych faktów i ciekawostek dotyczących The Sims:

 

1. Wielki pożar i The Sims 2

Studio Maxis miało ciężki orzech do zgryzienia po tym, kiedy w pomieszczeniu z serwerami wybuch pożar. Przyczyną były prawdopodobnie przegrzewające się urządzenia lub zwarcie. Awaria doprowadziła do usunięcia znacznej części kodu związanego z The Sims 2. Twórcy musieli stworzyć niektóre elementy od początku. Z tego powodu w podstawowej wersji gry The Sims 2 nie ma chociażby systemu pogody, który planowano w niej umieścić.

2. The Sims 4 na konsole

Gra The Sims 4 została wydana na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One w 2017 roku. Tym razem twórcy sprawili, że wszyscy gracze mogą cieszyć się taką samą grą na dowolnym sprzęcie. Do tej pory konsolowe wersje różniły się od tej dostępnej na komputery. Zapowiedziano już, że wszystkie wydane dotąd rozszerzenia do The Sims 4 pojawią się również na PS4 i XO.

3. Mają własny język

Simowie posługują się językiem wymyślonym specjalnie dla nich. „Simlish” jest połączeniem ukraińskiego, fińskiego, francuskiego, angielskiego oraz języka fidżyjskiego. Najwięksi fani serii wiedzą, że „Sul! Sul!” oznacza powitanie, a „Dag! Dag!” mówimy żegnając się. Przez lata powstało mnóstwo utworów prawdziwych gwiazd, które zaśpiewały w „Simlish”, np. Katy Perry, Zedd czy Carly Rae Jepsen.

4. Zwierzęta z ludzkim głosem

Chociaż w każdym dodatku związanym ze zwierzętami znajdują się psy i koty, to głos żadnego z nich nie należy do prawdziwego czworonoga. Każda ścieżka dźwiękowa została nagrana przez profesjonalnych aktorów, którzy wydawali z siebie radosne pomrukiwanie lub nerwowe szczekanie. Nawet głos konia w The Sims 3 Zwierzaki należy do człowieka.

5. Prawdziwi Simowie

Podczas promocji The Sims 2, europejski oddział EA Benelux zdecydował się na stworzenie wyjątkowej wystawy. Zbudowano dom ze szkła, w którym przez kilka dni żyła rodzina. Przechodnie mogli dokładnie obserwować wszystkie poczynania ludzi znajdujących się w pomieszczeniu.

6. Toaleta była początkiem

Pierwszym obiektem stworzonym podczas prac nad grą The Sims 1 była toaleta. Programiści mieli nie lada wyzwanie, ponieważ musieli odpowiednio przypisać sposób korzystania przez Simów i Simki. Z czasem udało się ustawić, że Simowie mogą skorzystać z toalety na stojąco.

7. Simowe znaczki pocztowe

W 2005 roku we Francji możliwe było zakupienie znaczka pocztowego z grafiką nawiązującą do The Sims 2. Nie była to wyłącznie edycja dla kolekcjonerów, ponieważ francuska poczta traktowała je jak standardowe znaczki pocztowe, przez co możliwe było wysyłanie listów z motywem z gry The Sims.

8. Narzędzie dla architektów

Początkowo gra The Sims miała być jedynie narzędziem dla architektów, w którym zbudują projekt domu, odpowiednio go umeblują i pokażą zdjęcie klientowi. Z czasem do programu wprowadzono wirtualne postaci ze sztuczną inteligencją. Twórcy zauważyli, że obserwowanie Simów przynosi znacznie więcej zabawy, niż samo tworzenie pomieszczeń.

9. Mogło być zupełnie inaczej

Początkowo Maxis nazwało swój twór „Dollhouse” czyli dom dla lalek. Zespół z Electronic Arts uznał jednak, że taki tytuł może zniechęcić męską część graczy do sięgnięcia po ten produkt. Postanowiono, że finalnie będzie to The Sims, od angielskiego słowa „simulation”, czyli symulacja.

10. Zaczęło się od SimCity

Pomysł na symulator pojedynczego domostwa narodził się po sukcesie gry SimCity. Polegała ona na tworzeniu własnego miasta, zarządzaniu nim i dbaniu o zaspokojenie najważniejszych potrzeb mieszkańców. Ostatnia część SimCity została wydana w 2013 roku.

11. „Simcepcja”

W każdej części The Sims bohaterowie mogą zagrać w jej odpowiednik w ich świecie. W The Sims 1 półki sklepowe wypełnione są grą The Zims, a w The Sims 4 dzieciaki spędzają godziny przed komputerem bawiąc się przy pierwszej części sagi.

12. Chiny bez złodziejaszków

Kiedy The Sims 1 wkraczało na chiński rynek, z powodów prawnych Maxis musiało całkowicie zmienić karierę złodzieja. Gracze poza Azją mogli podążać złowieszczą ścieżką, natomiast w Chinach był to mim. Cały system awansu został przeprojektowany tak, aby odpowiadał kolejnym krokom ku staniu się sławnym mimem.

13. Chorzy na tajemniczego wirusa

Will Wright, twórca serii The Sims, wpadł na niecodzienny pomysł. Umieścił w grze tajemniczego wirusa, na którego chorowały setki Simów. Wystarczyło, że jeden z nich został zarażony, aby z czasem rozprzestrzenić chorobę na całą okolicę. Później okazało się, że źródłem wirusa była świnka morska.

14. Kochanie i zabijanie

Nie wiadomo dlaczego, ale fani The Sims od lat wyczekują nie tylko nowych mebli i opcji rozbudowy domów, ale także większej ilości sposobów na kochanie się Simów i ich zabijanie. Każdy dodatek wprowadza nowy rodzaj śmierci i miejsce, w którym Simowie mogą baraszkować.

15. Słabi grajkowie

Simowie mogą nauczyć się gry na różnych instrumentach, ale początki ćwiczeń bywają trudne. Podczas nagrywania ścieżki dźwiękowej, poproszono muzyków o zagranie wybranej melodii drugą dłonią. W ten sposób powstały nieperfekcyjne utwory, które odtwarzane są podczas pierwszych lekcji.

16. Odległa planeta Sixam

W całej serii wielokrotnie wspominano o planecie Sixam, z której pochodzą kosmici. W The Sims 4 Witaj w pracy mamy nawet możliwość odwiedzenia tego miejsca za pomocą rakiety lub specjalnego teleportera. Niewielu fanów wie, że nazwa Sixam to Maxis czytane od tyłu.

17. Tajemnica Belli Ćwir

Jedną z największych tajemnic w The Sims jest zniknięcie Belli Ćwir. Postać tę można spotkać w każdej części z wyjątkiem The Sims 2, gdzie wspomnienia jej męża Mortimera mogą sugerować, że została ona porwana przez kosmitów. Do dzisiaj fani starają się rozwikłać zagadkę związaną z rodziną Ćwirów.

18. Podwodny świat

The Sims 3 Rajska wyspa wprowadziło do gry wyjątkowy, podwodny świat. Nigdy wcześniej w serii The Sims nie mogliśmy wybrać się w morskie głębiny, aż do premiery dodatku „Rajska wyspa”. Oprócz przeszukiwania jaskiń i zbierania pereł, gracze mogli natknąć się na rekiny, a nawet syreny.

 

Świat Simów pełen jest niespodzianek i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Rosnąca popularność gry jest dowodem na to, że potrafi ona dostarczyć wspaniałej rozrywki niezależnie od wieku. Czy Tobie udało się już zagrać?