Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty

produkt niedostępny
Autor: ,
Wydawca: Helion Wydawnictwo
Okładka: twarda
Data premiery: 2007-01-01
  • Opis
  • do góry

    Opis

    Poznaj najgłębiej ukryte tajemnice Photoshopa

    • Przeprowadź zaawansowane operacje korekcyjne
    • Skorzystaj z możliwości formatu RAW
    • Utwórz własne filtry i efekty

    Photoshopa nie trzeba przedstawiać. Rewelacyjny program graficzny, obecny na rynku od wielu lat, zyskał zasłużoną sławę i uznanie zarówno wśród profesjonalnych grafików, projektantów i fotografów, jak i amatorów wykorzystujących zaledwie małą część jego zachwycających możliwości. Narzędzia, filtry i efekty Photoshopa pozwalają na praktycznie dowolne zmodyfikowanie istniejących obrazów i dają ogromną swobodę twórczą przy tworzeniu nowych. W najnowszej wersji, oznaczonej symbolem CS 2, znajdziesz poprawione narzędzia znane z poprzednich wersji oraz wiele nowych, w tym doskonałą przeglądarkę obrazów, Bridge, oraz długo oczekiwany tryb 32-bitowy.

    Jeśli jesteś użytkownikiem Photoshopa CS2 i chcesz dokładniej poznać jego możliwości, sięgnij po książkę "Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty". Znajdziesz w niej omówienie tych funkcji programu, po które sięgają zawodowcy. Dowiesz się, jak najefektywniej posłużyć się narzędziami rysunkowymi i malarskimi, w jaki sposób zaznaczać fragmenty obrazów oraz stosować warstwy. Poznasz wszystkie tajemnice trybów mieszania, filtrów i efektów. Nauczysz się wykonywać korekty obrazów w trybie RAW i przygotowywać grafikę na potrzeby publikacji w sieci WWW.

    • Narzędzia malarskie i edycyjne
    • Klonowanie elementów obrazu
    • Retusz fotografii
    • Tworzenie masek
    • Korzystanie z warstw
    • Kształty i style
    • Korekcja za pomocą filtrów
    • Tworzenie własnych efektów
    • Korekcja barwna i tonalna obrazów
    • Automatyzacja zadań.


    Spis treści:

    O autorach (13)

    Deke McClelland (13)
    Laurie Ulrich Fuller (13)
    Robert C. Fuller (14)

    Przedmowa (15)

    Który testament powinieneś wybrać? (16)
    Dlaczego powstały dwie wersje "Biblii Photoshopa"? (16)
    Dlaczego "Biblia profesjonalisty" jest droższa? (16)
    Którą wersję powinieneś wybrać? (17)
    Konwencje (17)
    Słownictwo (18)
    Polecenia i opcje (18)
    Platformy sprzętowe (18)
    Wersje programu (18)
    Ikony (19)

    Rozdział 1. Malowanie i dostępne pędzle (21)

    Narzędzia do malowania (22)
    Narzędzia edycyjne (24)
    Podstawowe techniki (25)
    Malowanie linii prostych (26)
    Malowanie linii pionowych i poziomych (26)
    Ćwiczenie: tworzenie szkieletu (28)
    Malowanie za pomocą narzędzia Smudge (Smużenie) (28)
    Praca z narzędziem Sponge (Gąbka) (31)
    Ćwiczenie: zmiana nasycenia kolorów za pomocą narzędzia Sponge (Gąbka) (32)
    Cofanie popełnionych błędów (33)
    Kształt i rozmiar pędzla (34)
    Wybór kształtu pędzla (34)
    Tworzenie własnych końcówek pędzli (36)
    Tworzenie własnych pędzli (41)
    Dynamika pędzla (42)
    Podstawy (43)
    Dynamika kształtu (43)
    Średnica (44)
    Kąt i zaokrąglenie (47)
    Dodatkowe opcje (49)
    Noise (Szum), Wet Edges (Mokre krawędzie) i cała reszta (51)
    Krycie, nacisk i ekspozycja (52)
    Tryby pędzla (55)
    25 trybów pędzla (56)
    Trzy tryby ściemniania i rozjaśniania (62)

    Rozdział 2. Klonowanie, korygowanie i wykorzystywanie wzorów (65)

    Subtelna sztuka retuszu (65)
    Klonowanie i korygowanie elementów obrazu (67)
    Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (67)
    Proces klonowania (67)
    Opcje dotyczące klonowania (70)
    Narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący) (73)
    Jak działa pędzel korygujący? (74)
    Opcje narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) (77)
    Narzędzie Patch (Łatka) (79)
    Retuszowanie fotografii (81)
    Odnawianie starej fotografii (83)
    Eliminowanie odwracających uwagę elementów tła (86)
    Ćwiczenie: usuwanie elementów rozpraszających uwagę (87)
    Wykorzystywanie powtarzających się wzorów (90)
    Retuszowanie za pomocą wzorka (91)
    Opcje dotyczące malowania wzorami (93)
    Tworzenie wzorów i tekstur (94)
    Polecenie Pattern Maker (Tworzenie wzorka) (100)
    Generowanie wzoru (100)
    Opcje dotyczące generowania kafelków (102)
    Tworzenie własnego wzoru bez widocznych połączeń między kafelkami (104)
    Ćwiczenie: tworzenie powtarzających się wzorów z obrazów (104)

    Rozdział 3. Historia i cofanie operacji (111)

    Paleta History (Historia) (112)
    Malowanie poza przeszłością (116)
    Narzędzie History Brush (Pędzel historii) (116)
    Narzędzie Art History Brush (Pędzel stylowy) (116)
    Ograniczenia stanu źródłowego (120)
    Retuszowanie pędzlem historii (120)
    Wyostrzanie i wygładzanie (120)
    Malowanie zdjęciami (123)
    Twórcze efekty z wykorzystaniem palety historii (126)

    Rozdział 4. Maskowanie i wyodrębnianie elementów obrazu (133)

    Zaznaczanie za pomocą masek (133)
    Praca w trybie szybkiej maski (135)
    Działanie trybu szybkiej maski (135)
    Edycja czerwonej nakładki (138)
    Gradienty w roli masek (139)
    Zanikanie obrazka (139)
    Stopniowanie efektów specjalnych (141)
    Automatyczne generowanie masek (144)
    Zastosowanie polecenia Color Range (Zakres koloru) (144)
    Polecenie Color Range (Zakres koloru) - kilka praktycznych wskazówek (148)
    Tworzenie niezależnego kanału maski (149)
    Zapisywanie konturu zaznaczenia do kanału maski (149)
    Ćwiczenie: przenoszenie zaznaczenia do niezależnego kanału (149)
    Przekształcanie maski w zaznaczenie (151)
    Oglądanie maski i obrazka (152)
    Tworzenie maski z obrazka (153)
    Ćwiczenie: zaznaczanie przerażająco skomplikowanego obrazka z zastosowaniem maski (155)

    Rozdział 5. Praca z warstwami (161)

    Warstwy, warstwy (162)
    Przenoszenie zaznaczonego fragmentu obrazka na nową warstwę (163)
    Inne sposoby tworzenia warstw (164)
    Powielanie warstw (167)
    Praca z warstwami (167)
    Uaktywnianie warstwy (168)
    Przezroczystość warstw (170)
    Modyfikowanie warstwy tła (172)
    Zmiana kolejności warstw (174)
    Wyświetlanie krawędzi warstw (176)
    Nakładanie warstw (177)
    Stapianie warstw ze sobą (179)
    Usuwanie warstw (180)
    Zapisywanie "spłaszczonej" wersji obrazka (180)
    Zaznaczanie zawartości warstwy (181)
    Przemieszczanie, sprzęganie i wyrównywanie warstw (182)
    Łączenie (sprzęganie) warstw (182)
    Grupowanie warstw (184)
    Tworzenie i korzystanie z obiektów inteligentnych (187)
    Tworzenie nowego obiektu inteligentnego (188)
    Edytowanie obiektów inteligentnych (189)
    Eksportowanie i zastępowanie obiektów inteligentnych (190)
    Blokowanie warstw (191)
    Przekształcanie obrazu (192)
    Przekształcanie całego obrazu (192)
    Przekształcanie warstwy lub zaznaczonego obszaru (194)
    Wypaczanie warstw (197)
    Przekształcenia numeryczne (199)
    Wyrównywanie za pomocą inteligentnych linii pomocniczych (199)
    Maski i warstwy (200)
    Zachowywanie przezroczystości warstwy (201)
    Tworzenie dodatkowych masek w warstwach (203)
    Wklejanie w obrębie zaznaczenia (206)
    Maskowanie grup warstw (206)
    Praca z kompozycjami warstw (208)

    Rozdział 6. Tryby mieszania (211)

    Mieszanie (212)
    Parametry Opacity (Krycie) i Fill (Wypełnij) (213)
    Tryby mieszania warstw (216)
    Hierarchia trybów mieszania (232)
    Nakładanie filtrowanych obrazków (234)
    Zaawansowane opcje mieszania warstw (237)
    Mieszanie wewnętrznych efektów warstwy (238)
    Maskowanie efektów (241)
    Wyrzucanie całych kanałów koloru (242)
    Przebijanie warstw (245)
    Wykluczanie i przebijanie pikseli (246)
    Suwaki wykluczające piksele (248)
    Rozmywanie (250)

    Rozdział 7. Kształty i style (255)

    Rysowanie kształtów (256)
    Zalety i wady kształtów (256)
    Narzędzia do tworzenia kształtów (257)
    Proces rysowania kształtu (259)
    Ćwiczenie: tworzenie nowej warstwy z kształtem (259)
    Łączenie i edycja kształtów (262)
    Edycja wypełnienia kształtu (264)
    Style warstw (267)
    Podstawowe style warstw (269)
    Wewnątrz okna Layer Style (Styl warstwy) (277)
    Modyfikowanie i zapisywanie efektów (289)
    Wyłączanie efektów (290)
    Kopiowanie efektów (290)
    Przekształcanie efektów w nowe warstwy (290)
    Efekty a opcje mieszania (291)
    Zapisywanie efektów jako stylów (292)

    Rozdział 8. Korekcja z wykorzystaniem filtrów (295)

    Pierwszy rzut oka na filtry (296)
    Filtry korekcyjne (296)
    Filtry destrukcyjne (297)
    Filtry efektowe (298)
    Wygaszanie filtru (299)
    Korzystanie z warstw (301)
    Cofanie sekwencji filtrów (301)
    Zwiększanie ostrości i kontrastu (301)
    Stosowanie filtru Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (302)
    Określanie stopnia wyostrzenia (303)
    Określanie grubości krawędzi (307)
    Rozpoznawanie krawędzi (309)
    Wyostrzanie ziarnistych fotografii (310)
    Ćwiczenie: tworzenie i zastosowanie maski krawędzi (312)
    Stosowanie filtru High Pass (Górnoprzepustowy) (314)
    Rozmywanie obrazka (316)
    Stosowanie filtru Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (316)
    Ćwiczenie: efekt romantycznej poświaty (317)
    Rozmycie kierunkowe (318)
    Stosowanie filtru Motion Blur (Poruszenie) (318)
    Stosowanie filtru Wind (Wiatr) (320)
    Stosowanie filtru Radial Blur (Rozmycie promieniste) (323)
    Posługiwanie się filtrem Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (325)
    Zmiękczanie konturu zaznaczenia (330)
    Filtry Minimum (Minimalny) i Maximum (Maksymalny) (330)
    Dodawanie cienia do warstwy (331)
    Ćwiczenie: filtrowanie konturu zaznaczenia w trybie szybkiej maski (331)
    Szum (334)
    Dodawanie szumu (334)
    Odmiany szumu (337)
    Gruby szum (338)
    Usuwanie szumu filtrem Despeckle (Usuń kurz i rysy) (338)
    Uśrednianie pikseli za pomocą filtru Median (Mediana) (340)
    Wyostrzanie skompresowanego obrazu (342)
    Ćwiczenie: poprawianie cyfrowej fotografii (343)
    Posługiwanie się filtrem Average (Średnia) (346)

    Rozdział 9. Szaleństwo filtrów (349)

    Milion szalonych efektów (349)
    Kilka słów na temat pamięci RAM (360)
    Galeria filtrów (360)
    Filtry z menu Pixelate (Pikslowanie) (362)
    Efekt krystalizacji (363)
    Ćwiczenie: kryształowe halo (363)
    Mezzotinta (365)
    Filtry akcentujące krawędzie (368)
    Wytłaczanie obrazka (368)
    Śledzenie krawędzi (371)
    Tworzenie metalicznej powłoki (373)
    Filtry zniekształcające (375)
    Gabinet krzywych luster (376)
    Wirujące spirale (379)
    Ćwiczenie: tworzenie efektu kropelki gęstego płynu (384)
    Tworzenie koncentrycznych fal w stawie (387)
    Tworzenie równoległych zmarszczek i fal (391)
    Filtr Ripple (Falowanie) (391)
    Filtry Ocean Ripple (Fale morskie) i Glass (Szkło) (391)
    Filtr Wave (Fala) (394)
    Zniekształcanie obrazka wzdłuż krzywej (397)
    Współrzędne biegunowe (399)
    Zniekształcanie za pomocą polecenia Liquify (Deformacja) (402)
    Podstawy (403)
    Narzędzia z okna Liquify (Deformacja) (405)
    "Zamrażanie" i "rozmrażanie" pikseli (410)
    Rekonstrukcja i przywracanie (413)
    Oświetlanie obrazu (414)
    Ćwiczenie: oświetlanie obrazka (415)

    Rozdział 10. Efekty własne użytkownika (421)

    Tworzenie własnych efektów przy użyciu filtru Custom (Inny) (421)
    Rada dotycząca używania filtru Custom (Inny) (423)
    Stosowanie wartości specjalnych (426)
    Efekty symetryczne (426)
    Wyostrzanie (427)
    Rozmycie (429)
    Wykrycie krawędzi (429)
    Warianty niejedynkowe (430)
    Rozjaśnianie efektów zbyt przyciemniających (431)
    Przyciemnianie efektów zbyt rozjaśniających (431)
    Przesunięcia ekstremalne (433)
    Inne efekty własne (433)
    Rozmycia kierunkowe (435)
    Efekt płaskorzeźby (435)
    Przemieszczanie pikseli w obrazku (438)
    Teoria przemieszczania (439)
    Kierunek przemieszczania (439)
    Przekształcanie wartości jasności (442)
    Ćwiczenie: usuwanie efektu rozciągnięcia (442)
    Okno dialogowe filtru Displace (Przemieszczanie) (443)
    Używanie map przemieszczenia (447)
    Stosowanie predefiniowanych map przemieszczenia (448)
    Tworzenie własnych tekstur przemieszczenia (451)
    Ćwiczenie: tworzenie mapy przemieszczenia ze wzorca (451)
    Dostosowywanie mapy przemieszczenia do obrazka (453)
    Ćwiczenie: tworzenie mapy przemieszczenia opartej na obrazku źródłowym (455)
    Tworzenie własnych przekształceń (457)
    Ćwiczenie: zniekształcenie obwiedniowe przy pomocy mapy przemieszczenia (457)

    Rozdział 11. Korekcja barwy i nasycenia (461)

    Poprawianie kolorów (461)
    Kilka słów na temat efektów kolorystycznych i korekcji barw (462)
    Korzystanie z okien dialogowych poleceń do korekcji barw (463)
    Wariacje na temat koloru (465)
    Jak działają barwy? (466)
    Intensywność i zakres (468)
    Kiedy używać polecenia Variations (Wariacje)? (471)
    Polecenie Match Color (Dopasuj kolor) (472)
    Przesuwanie barw i kolorowanie obrazów (475)
    Korygowanie barwy i nasycenia (476)
    Edycja niezależnych zakresów kolorów (484)
    Kolorowanie obrazów (489)
    Gdy polecenia Variations (Wariacje) i Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) nie działają, jak trzeba (491)
    Mieszanie kanałów koloru (492)
    Redukcja efektu czerwonych oczu (496)
    Ostatnie uwagi na temat mieszania kanałów (498)
    Korzystanie z narzędzia Red-eye (Czerwone oczy) (499)
    Korzystanie z narzędzia Color Replacement (Zastępowanie koloru) (499)
    Warstwy dopasowania (503)
    Tworzenie warstwy dopasowania (503)
    Zalety korekcji z wykorzystaniem warstw (504)

    Rozdział 12. Poziomy, krzywe i cienie (511)

    Dlaczego polecenie Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) rodzi wątpliwości? (510)
    Korekcje automatyczne bazujące na poziomach (511)
    Auto Levels (Auto-poziomy) (511)
    Auto Contrast (Auto-kontrast) (513)
    Auto Color (Auto-kolor) (515)
    Paleta Histogram (Histogram) (526)
    Polecenie Levels (Poziomy) (521)
    Poziomy wejścia i wyjścia (521)
    Stosowanie polecenia Levels (Poziomy) do pojedynczych kanałów (527)
    Ćwiczenie: korekcja jasności i kontrastu narzędziem Levels (Poziomy) (528)
    Dostosowywanie funkcji automatycznych (529)
    Próbkowanie kolorów neutralnych (533)
    Polecenie Curves (Krzywe) (533)
    Ujarzmić krzywą jasności (534)
    Próbkowanie punktów kontrolnych (538)
    Odwzorowywanie na gradient (540)
    Tworzenie i edycja krzywych ciągłych (542)
    Praca z mapami dowolnymi (544)
    Tworzenie wykresów jasności dla poszczególnych kanałów koloru (547)
    Polecenie Shadow/Highlight (Cień/Światło) (549)

    Rozdział 13. Zarządzanie plikami i automatyzacja (553)

    Posługiwanie się programem Bridge (553)
    Typowa sesja z programem Bridge (555)
    Wczytywanie obrazów za pośrednictwem programu Bridge (557)
    Dostępne widoki (557)
    Obracanie obrazów (560)
    Dodawanie obrazów do listy Ulubionych (561)
    Etykietowanie i ocenianie obrazów (561)
    Przeglądanie i korzystanie z metadanych (561)
    Przeglądanie i wprowadzanie słów kluczowych (564)
    Wybór i zapis przestrzeni roboczych programu Adobe Bridge (566)
    Zarządzanie buforem cache (567)
    Zmienianie wielu nazw plików naraz (568)
    Korzystanie z polecenia File Info (Info o pliku) (570)
    Tworzenie własnych zadań (573)
    Jak działają zadania? (573)
    Ćwiczenie: nagrywanie zadania (574)
    Edytowanie zadania (576)
    Odtwarzanie zadań i operacji (580)
    Zapisywanie i wczytywanie zestawów (581)
    Przetwarzanie wsadowe (582)
    Ćwiczenie: wykonywanie zadania na wielu obrazach (583)
    Tworzenie panoram za pomocą polecenia Photomerge (Łączenie obrazków) (586)
    Korygowanie zdjęć w formacie RAW (590)
    Korekcja kolorów (592)
    Wyostrzanie i wygładzanie (594)
    Korygowanie niedoskonałości obiektywu (595)
    Modyfikowanie profilu (598)
    Otwieranie i zapisywanie obrazów w oknie Camera Raw (598)
    Zapisywanie ustawień okna Camera Raw (599)
    Stosowanie zapisanych ustawień okna Camera Raw (600)

    Rozdział 14. Tworzenie grafiki na potrzeby WWW (603)

    Photoshop i ImageReady (603)
    Co robić, a czego unikać w grafice dla WWW? (604)
    Pracuj na dużym, potem zmniejszaj (604)
    Kolory w sieci (607)
    Modyfikacja parametru gamma (608)
    Jak przewidzieć wygląd obrazu na monitorze? (609)
    Praca z sRGB (612)
    Dalsze wskazówki (614)
    Zapisywanie obrazów w formacie JPEG (617)
    Dostosowywanie jakości (618)
    Pozostałe opcje JPEG (619)
    Przygotowywanie i zapis plików w formacie GIF (619)
    Trzy drogi do GIF-a (620)
    Polecenie Indexed Color (Kolor indeksowany) (623)
    Określanie palety (623)
    Kolory, przezroczystość i roztrząsanie (625)
    Porównywanie kilku wariantów (628)
    Ćwiczenie: optymalizacja obrazka na potrzeby WWW (629)
    Optymalizacja obrazków JPEG (630)
    Optymalizacja obrazków GIF (633)
    Optymalizacja obrazków PNG (635)
    Menu optymalizacji (636)
    Menu podglądu (638)
    Tworzenie animowanych obrazków GIF (638)
    Ćwiczenie: tworzenie animacji (640)
    Cięcie obrazków (642)
    Tworzenie odcięć (642)
    Edytowanie odcięć (643)
    Opcje odcięć (644)
    Zapisywanie odcięć (646)
    Przełączanie się do programu ImageReady (647)

    Skorowidz (655)
    Zamknij
    Dziękujemy za dodanie recenzji
    Zamknij
    Napisz recenzję i oceń produkt
    Oceń produkt:
    Tytuł: * pole wymagane
     
    Recenzja: ** minimum 50 znaków
     
    W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
    * pole wymagane
    ** minimum 50 znaków
    Napisz recenzję i wygraj 100 zł na zakupy w empik.com! Szczegóły konkursu, regulamin oraz zwycięzców z poprzedniego miesiąca znajdziesz TUTAJ.
  • Dane szczegółowe
  • do góry

    Dane szczegółowe

    Tytuł: Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia profesjonalisty
    Autor: ,
    Wydawca: Helion Wydawnictwo
    Numer wydania: I
    Data premiery: 2007-01-01
    Język wydania: polski
    Język oryginału: angielski
    Ilość stron: 680
    Tłumaczenie: Dadan Michał
    Rok wydania: 2006
    Forma: książka
    Indeks: 69575860