Rameau: The Opera Collection (CD)

Oferta empik.com : 190,99 zł

190,99 zł
Odbiór w salonie 0 zł
Produkt u dostawcy
Wysyłamy w 48 godzin

Oferta dvdmax : 229,99 zł

Oferta ABE MEDIA : 446,00 zł

Wszystkie oferty

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 48 godzin
  • 1. Hippolyte Et Aricie: Ouverture
  • 2. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 1. Choeur ...
  • 3. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 1. Entree ...
  • 4. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 1. Air Et ...
  • 5. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 2. Au doux ...
  • 6. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 3. Descente ...
  • 7. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 4. Nymphes, ...
  • 8. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 5. Peuples, ...
  • 9. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 5. Air en ...
  • 10. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 5. Première ...
  • 11. Hippolyte Et Aricie: Prologue. Scene 5. Premier ...
  • 12. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 1. Temple sacre
  • 13. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 2. Princesse, ...
  • 14. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 3. Marche Et ...
  • 15. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 3. Premier Air ...
  • 16. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 3. Deuxième Air
  • 17. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 4. Princesse, ...
  • 18. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 4. Bruit de ...
  • 19. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 5. Ne vous ...
  • 20. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 6. Quoi! la ...
  • 21. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 7. O malheur!
  • 22. Hippolyte Et Aricie: Act 1. Scene 8. Mes yeux ...
12 września 2013 roku przypadła 250 rocznica śmierci Jeana-Philippe’a Rameau (1683-1764), którego wspaniałe, misternie zbudowane dzieła sceniczne reprezentują szczyt osiągnięć muzyki francuskiej.

27-płytowy box zawiera nagrania 9 oper kompozytora oraz muzykę z 4 innych jego dzieł scenicznych w interpretacji 7 dyrygentów, którzy na przestrzeni ostatnich 30 lat odegrali największą rolę w ożywianiu zainteresowania muzyką Rameau. Wszystkie nagrania z tego albumu, wniosły znaczący wkład w odbudowywanie reputacji kompozytora, jako mistrza teatru muzycznego.

W minionych dekadach, wykonania oper Rameau – w szczególności „Hippolyte et Aricie”, „Platée” i „Les Indes galantes”, ale także „Castor et Pollux” i „Les Boréades” – stały się częstsze zarówno we Francji, jak i na świecie. W minionych latach, jego dzieła były wykonywane m.in. w Opéra National de Paris, English National Opera, Glyndebourne Festival Opera oraz the Theater an der Wien. Jeśli brakuje im włoskiego charakteru typowego dla oper Handela czy Vivaldiego – które bezsprzecznie udowodniły, że opera barokowa przemawia do współczesnej publiczności z dużą siłą – to są to jednocześnie dzieła o niespotykanej urodzie i subtelności, a w odpowiedniej interpretacji uwalniają także ogromną siłę dramatyczną.

Sceniczne dzieła Rameau reprezentują szczyt osiągnięć francuskiej opery barokowej. Kompozytor zaczerpnął ze znanej formy – tragédie lyrique, dopracowanej do perfekcji przez jego znakomitego poprzenika Jeana-Baptiste’a Lully’ego (1632-1687) i potraktował ją z wielką techniczną i ekspresyjną wrażliwością i delikatnością, ale także z wyjątkowym wyczuciem dla wokalnego i instrumentalnego koloru. Francuski styl opery barokowej, który znalazł odzwierciedlenie w muzyce Lully’ego i Rameau, różni się od opery włoskiej. Wymaga też różnorodnych rodzajów wokalnej i ekspresyjnej wirtuozerii – największy nacisk kładziony jest tu na śpiew wykorzystujący subtelną grę barwą, z jednoczesnym dramatycznym, wyrazistym podawaniem tekstu, raczej niż na spektakularne wokalne popisy. Głos tenora (wykorzystywany częściej niż kastrata), chóry i balety również odgrywają o wiele większą rolę niż we włoskiej operze barokowej.

Jean-Philippe Rameau urodził się w Dijon w 1683 roku, zmarł w Paryżu w 1764 roku. Ceniony był początkowo głównie jako organista i teoretyk (szczególnie po jego Traité de l’harmonie, wydanym w 1722 r.), a także jako kompozytor muzyki klawiszowej. Jego pierwsza opera „Hippolyte et Aricie”, tragédie lyrique oparta na historii Fedry, wykonana została w 1733 roku (Rameau miał wówczas 50 lat), wzbudzając zarówno zachwyt, jak i kontrowersje. Szczyt kariery kompozytora operowego przyszedł dla Rameau dopiero w 1740 roku – napisał 9 dzieł scenicznych na przestrzeni dekady i został powołany na dwór Króla Ludwika XV w 1745 roku.

W 1750 roku, po sukcesie paryskiej premiery opery komicznej Pergolesiego „La serva padrona”, rozpoczął się spór estetyczny znany jako „wojna buffonistów z antybuffonistami”, pomiędzy zwolennikami opery włoskiej i francuskiej. Filozof, pisarz i kompozytor – Jean-Jacques Rousseau stał się adwokatem prostszej stylistycznie opery włoskiej, oczerniając wysublimowany styl opery francuskiej reprezentowany przez Rameau.

Operowy dorobek, jaki pozostawił po sobie Rameau zawiera obok dzieł poświęconym tematom tragicznym i heroicznym, także kompozycje lżejsze, takie jak: “Platée” opisywana zarówno jako comédie lyrique czy balet komiczny, oraz “Les Indes galantes”, spektakularna opera-balet, której akcja rozgrywa się na Bliskim Wschodzie oraz w Amerykach. Jest uznawany za jednego z najważniejszych i najbardziej wpływowych kompozytorów francuskich; Debussy poświęcił mu jeden ze swoich utworów – “Hommage à Rameau”, a jego opera “Pelléas et Mélisande” bywa postrzegana, jako kontynuacja tradycji tragédie lyrique.

Wszyscy dyrygenci, którzy dokonali nagrań wykorzystanych w tej kolekcji (William Christie, John Eliot Gardiner, Nikolaus Harnoncourt, Marc Minkowski, Nicholas McGegan, oraz ich poprzednicy Jean-François Paillard and Raymond Leppard) są znani, jako mistrzowie francuskiego stylu barokowego, którzy od lat 70. XX w. odgrywają szalenie istotną rolę w przywracaniu publiczności muzyki Rameau.

Wśród wokalistów również znajdziemy legendy: Frederica von Stade, Lorraine Hunt, José van Dam, Christiane Eda-Pierre, Jean-Paul Fouchécourt, François Leroux, Sarah Connolly, Mark Padmore oraz John Tomlinson. Nagrań dokonali muzycy z tak znakomitych zespołów, jak: Les Arts florissants, English Baroque Soloists/Monteverdi Choir, Concentus Musicus Wien oraz Les Musiciens du Louvre.

Tracklista:

CD 1–3 Hippolyte et Aricie – William Christie
CD 4–6 Les Indes galantes – Jean-François Paillard
CD 7–9 Castor et Pollux – Nikolaus Harnoncourt
CD 10 & 11 Les Fêtes d’Hébé – William Christie
CD 12 & 13 Dardanus – Raymond Leppard
CD 14 & 15 Platée – Marc Minkowski
CD 16 Pigmalion – Nicholas McGegan
CD 17 Les Surprises de l’Amour – Marc Minkowski
CD 18 & 19 Naïs – Nicholas McGegan
CD 20–22 Zoroastre – William Christie
CD 23 La Guirlande – William Christie
CD 24 Zéphyre – William Christie
CD 25–27 Les Boréades – John Eliot Gardiner
ID produktu: 1101841066
Tytuł: Rameau: The Opera Collection
Wykonawca: von Stade Frederica , Gautier Georges , Van Dam Jose , Balet i Orkiestra Opery Paryska , Les Musiciens du Louvre , English Baroque Orchestra , Cappella Coloniensis , The English Baroque Soloists
Kompozytor: Rameau Jean-Philippe
Dyrygent: Christie William, Paillard Jean-Francois, Harnoncourt Nikolaus, Leppard Raymond, Minkowski Marc, McGegan Nicholas, Gardiner John Eliot
Dystrybutor: Warner Music Poland
Data premiery: 2014-09-08
Rok nagrania: 2014
Producent: Erato
Nośnik: CD
Liczba nośników: 27
Rodzaj opakowania: Digipack
Wymiary w opakowaniu [mm]: 134 x 70 x 132
Indeks: 15759801
średnia 3,7
5
3
4
1
3
0
2
1
1
1
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
2 recenzje
Kolejność wyświetlania:
Od najbardziej wartościowych
Od najbardziej wartościowych
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najpopularniejszych
Od najwyższej oceny
Od najniższej oceny
4/5
30-04-2022 o godz 23:26 przez: Anonim | Zweryfikowany zakup
Wszystkie dzieła zagrane w wyjątkowo wolnym tempie, ale w tej cenie to naprawdę okazja. Jakość nagrania i samego produktu bez zarzutu.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
07-11-2021 o godz 11:58 przez: Artur
Dobry zbór. Jedynie Dardanus jest słaby. Wybitne wykonania małych oper Rameau W. Christie. Komplet posiadam od lat. Warto.
Czy ta recenzja była przydatna? 1 0
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Najczęściej kupowane Sopranista Marino Samuel
0/5
54,99 zł
52,24 zł
Najczęściej kupowane The Tenor Kaufmann Jonas
0/5
59,99 zł
56,99 zł
Najczęściej kupowane Il Tenore Freddie Di Tommaso
0/5
54,99 zł
52,24 zł
Najczęściej kupowane Puccini: Turandot Bocelli Andrea
5/5
80,99 zł
76,94 zł

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego