La Decollazione Di San Giovanni Battista (CD)

Wykonawca:

Sprzedaje empik.com 64,99 zł

Cena empik.com:
64,99 zł
Koszt dostawy:
Salon empik - 0,00 zł
Produkt w magazynie empiku
Wysyłamy w 24 godziny
Szybkie zakupy bez zbędnych formalności. Wybierz opcje dostawy, formę płatności i złóż zamówienie.
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 24 godziny
  • 1. Introduzione
  • 2. Aria: Sorga Omai l' Alba Lucente
  • 3. Recitativo: Ma No, De' Suoi Bei Raggi Il Sol
  • 4. Aria: Tutto Attento Il Sol Mirai
  • 5. Recitativo: Soffri Mio Re
  • 6. Aria: Perché Il Sole
  • 7. Recitativo: Ma Tu Che Fai?
  • 8. Aria: Omicida E La Pietà
  • 9. Recitativo: Oh, Di Cieco Pensiero Ingannate ...
  • 10. Aria: Parmi Veder
  • 11. Recitativo: Mio Sposo, Mio Signore
  • 12. Aria: Già Costretta Dal Martir
  • 13. Recitativo: Erodiade, Deh Cessa Dai Rimproveri ...
  • 14. Duetto: Rieda Pure / Torni Pure
  • 15. Recitativo: Ecco A’ Tuoi Cenni
  • 16. Aria: Si, Cadrà La Cervice Sì Temuta
  • 17. Recitativo: Al Prigionier Battista
  • 18. Aria: Preziosa E Quella Morte

„ „La Decollazione” Bononciniego wykonano po raz pierwszy w 1709 roku w kaplicy cesarza Józefa I w Wiedniu. Raczej skromną w obsadzie partyturę „La Decollazione” na smyczki i continuo można wyjaśnić wykonaniem w okresie Wielkiego Postu, ale wokalne i instrumentalne wymogi tego utworu w pełni wykorzystują wirtuozerię wiedeńskich muzyków i ich umiejętności wokalne. Jednocześnie Bononcini wplótł doskonale opanowaną przez niego technikę kontrapunktu, zwykle kojarzoną z muzyką sakralną, w całe dzieło tak, że nosi znamiona zarówno kompozycji świeckiej, jak i religijnej.

Tę kontrapunktyczną powagę można dostrzec w orkiestrowym wstępie, finałowym chórze „Muore il giusto”, śpiewanym przez 5 solistów, i w kilku ariach, szczególnie arii św. Jana „Bacio l'ombre”, zapisanej w mrocznej tonacji f-moll. Partię św. Jana śpiewa alt – w rejestrze wokalnym często przypisywanym bohaterom barokowych oper, w których wówczas wcielali się dysponujący silnymi płucami kastraci. Rola moralnie słabego Heroda została powierzona basowi, podczas gdy partie Herodiady i Salome wykonywali kastraci-sopraniści kreujący zazwyczaj role kobiece, z przypisaną im muzyką szczególnie zmysłową w stylu. Duet Heroda i Herodiady „Rieda pure” z początku utworu byłby efektownym duetem miłosnym w każdej operze tamtych czasów, a jednocześnie jest imponujący pod względem kontrapunktycznym, splatając partie kochanków na wzór wcześniejszych włoskich madrygałów.

Bononcini stosuje w oratorium schemat arii da capo, ale zapisuje w całości powrót sekcji A, zamiast używać skrótu DC. Jednak w dramatycznym punkcie zwrotnym opowieści, kiedy Salome śpiewa arię „De la palme” i prawdopodobnie tańczy dla gości, Herod przerywa jej pełnym pasji recytatywem „Non più, deh cessa”, zanim jeszcze zdąży ukończyć sekcję B, po czym składa propozycję spełnienia jej życzenia. Chociaż zerwanie z konwencją muzyczną może wydawać się dziś drobnostką, w czasach Bononciniego było to bardzo niezwykłe i żywe przedstawienie erotycznej mocy Salome i słabości Heroda. Jego rozbudowana aria „Nulla si neighi”, którą następnie wykonuje, zawiera partie dwóch wiolonczel solo – możemy spekulować, że grali je wówczas bracia Bononcini.

Oratorium „La decollazione” zawiera wiele wspaniałych arii, niektórych tylko na głos i continuo, innych z pełnoprawnym i świetnie napisanym akompaniamentem smyczków. Dotychczas było znane i badane przez naukowców, lecz teraz przyszedł czas, by dzieło to mogło docenić i podziwiać szersze audytorium. Wielce prawdopodobne, że nigdy nie będzie tak popularne jak oratoria Händla, czy tak żywe jak „Salome” Straussa, lecz niniejsze nagranie stanowi cenny wkład w ukazanie światu tego mało znanego arcydzieła.”- Brent Wissick, profesor University of North Carolina, Chapel Hill (Tłumaczenie – Anna Marks).

Tracklista:

Antonio Maria Bononcini – La Decollazione Di San Giovanni Battista
Oratorio In Due Parti

CD 1
1. Introduzione 

Prima parte
2. Aria: Sorga omai l' Alba lucente (Erodiade)
3. Recitativo: Ma no, de' suoi bei raggi il sol (Erodiade, Erode)
4. Aria: Tutto attento il sol mirai (Erode)
5. Recitativo: Soffri mio Re (Erodiade, Erode, Battista)
6. Aria: Perché il sole (Battista)
7. Recitativo: Ma tu che fai? (Battista, Erode)
8. Aria: Omicida è la pietà (Erode) 
9. Recitativo: Oh, di cieco pensiero ingannate follie! (Battista)
10. Aria: Parmi veder (Battista)
11. Recitativo: Mio sposo, mio signore (Erodiade, Erode)
12. Aria: Già costretta dal martir (Erodiade)
13. Recitativo: Erodiade, deh cessa dai rimproveri tuoi (Erodiade, Erode) 
14. Duetto: Rieda pure / Torni pure (Erodiade, Erode)
15. Recitativo: Ecco a’ tuoi cenni (Salomè, Erodiade)
16. Aria: Si, cadrà la cervice sì temuta (Salomè)
17. Recitativo: Al prigionier Battista (Angelo)
18. Aria: Preziosa è quella morte (Angelo) 

CD 2
Seconda parte
1. Aria: Festivi, giulivi, risuanate (Salomè)
2. Recitativo: Ma a regia mensa assiso (Salomè)
3. Coro: Rapido da te lungi
4. Recitativo: De la tua vita (Salomè)
5. Aria: De le palme c’ha l’Idume (Salomè)
6. Recitativo: Non più, deh cessa (Erode, Erodiade, Salomè) 
7. Aria: Nulla si nieghi (Erode)      
8. Recitativo: Ah, mio Rege adorato (Erodiade, Erode, Battista)
9. Aria: Bacio l'ombre e le catene (Battista) 
10. Recitativo: In questo orror profondo (Angelo)     
11. Aria: Con animo forte incontra la morte (Angelo)
12. Recitativo: Qual annunzio beato (Battista)            
13. Aria: Tu che sei nume di pace (Battista) 
14. Recitativo: Et ancora i tuoi voti (Angelo)
15. Aria: Tardi diviene all'ira (Angelo)           
16. Recitativo: Figlia già fausto arride (Erodiade, Salomè)        
17. Aria: Clizia, che amante del Sole (Salomè)             
18. Recitativo: Signor, giacché (Salomè, Erode, Erodiade)        
19. Aria: Il crin cingetemi (Erodiade)             
20. Recitativo: Ecco, o Madre (Salomè)         
21. Duetto: Ho vinto o figlia / Vincesti, o madre (Erodiade, Salomè)      
22. Recitativo: Così d’empio livore (Angelo)
23. Coro: Muore il giusto 

Tytuł: La Decollazione Di San Giovanni Battista
Wykonawca: Kosendiak Andrzej
Dystrybutor: Universal Music Polska
Data premiery: 2019-04-12
Rok nagrania: 2019
Nośnik: CD
Liczba nośników 2
Rodzaj opakowania: Digipack
Wymiary w opakowaniu [mm]: 126 x 22 x 140
Indeks: 32386400
Kup, zrecenzuj i wygraj
Brak
ocen
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.