Złota skóra (okładka  zintegrowana, 11.2014)

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Może Cię zainteresować

Autorka "Szmaragdowej tablicy" powraca z kolejną fascynującą powieścią.

W 1904 roku  w Wiedniu dochodzi do serii morderstw, które poruszają miejscową społeczność. Wszystkie ofiary są modelkami artystów, młodymi i pięknymi kobietami o wątpliwej reputacji, należącymi do La Maison des Mannequins, instytucji stworzonej przez kochankę i muzę jednego z najbardziej znanych malarzy: piękną i enigmatyczną Inés. I choć Montero nie wymienia nazwiska konkretnego malarza, jego charakter i usposobienie wskazują na postać Gustava Klimta.

Wyznaczony do przeprowadzenia śledztwa detektyw Karl Sehlackman wkracza w świat luksusu i wiedeńskiej secesji oraz w najniższe sfery upadającego imperium. Rozwiązanie najmroczniejszej zagadki w jego policyjnej karierze jest trudniejsze, niż przypuszczał. Głównymi podejrzanymi są bowiem: jego  przyjaciel, książę Hugo von Ebenthal, i kobieta, w której zakochał się bez pamięci…

Powieść osadzona w intrygującym świecie modelek i malarzy z początku XX wieku, której główną bohaterką jest kobieta wyprzedzająca swoją epokę ‒ kobieta, której ciała pragnęli wszyscy, ale tylko jeden zdołał obnażyć jej duszę.

Wiedeń doby secesji, piękne kobiety, artyści ‒ ta fascynująca historia zachwyca, przeraża i wciąga bez reszty.

Carla Montero, hiszpańska pisarka, jest absolwentką prawa i zarządzania w biznesie, jednak od zawsze uwielbiała pisać. Jej debiutancka bestsellerowa powieść "Wiedeńska gra" otrzymała nagrodę Círcule de Lectores. "Szmaragdowa tablica", jej druga powieść, także okazała się bestsellerem.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

ID produktu: 1101686326
Tytuł: Złota skóra
Autor: Montero Carla
Tłumaczenie: Charchalis Wojciech
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Język wydania: polski
Język oryginału: hiszpański
Liczba stron: 376
Numer wydania: I
Data premiery: 2014-11-04
Rok wydania: 2014
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 226 x 25 x 143
Indeks: 15723970
średnia 4,9
5
34
4
4
3
3
2
2
1
2
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
20 recenzji
Kolejność wyświetlania:
Od najbardziej wartościowych
Od najbardziej wartościowych
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najpopularniejszych
Od najwyższej oceny
Od najniższej oceny
07-09-2015 o godz 11:26 przez: Magdalena Sajna | Zweryfikowany zakup
Po raz kolejny autorka nie zawiodła. Polecam zarówno kobietom jak i mężczyznom.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
12-01-2016 o godz 10:33 przez: Aleksandra Urbaniak-Wszół | Zweryfikowany zakup
Carla jak zwykle to samego końca trzyma a napięciu. Serdecznie polecam :-)
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
03-12-2014 o godz 21:39 przez: Agnieszka Deja
Carla Montero to hiszpańska psiarka, która od zawsze uwielbiała pisać. Jest absolwentką prawa, jednak to literatura jest jej pasją. Ma na swoim koncie trzy powieści. Najnowsza, „Złota skóra”, została wydana w Polsce w 2014 roku przez Rebis.
Karl jest policjantem. Zostaje poproszony o znalezienie Hugona, swojego przyjaciela, który przez pewien czas był poza Wiedniem. Spędzał czas w Ameryce, gdzie leczył się ze wspomnień. Hugo został oskarżony o morderstwo ukochanej, jednak Karl jakoś odciągnął od niego podejrzenia. Po powrocie do ojczyzny, książę von Ebenthal, prowadził się niemoralnie – sypiał z tanimi prostytutkami, pił i nie był wzorem do naśladowania. Po pewnym czasie jednak zaczął się spotykać z modelką. Kobieta zostaje zamordowana, a wszystko wskazuje na to, że w sprawę zamieszany jest Hugo. Karl nie wierzy w winę przyjaciela, jednak dowody wyglądają inaczej – zbrodnia bardzo przypomina tę sprzed lat. Hugo jednak nie zostaje oskarżony. Obaj mężczyźni poznają piękną kobietę, której uroda i wdzięk nie pozwalają nikomu przejść obok niej obojętnie. Hugo nie pała do niej sympatią, jednak Inez pociąga go fizycznie. Karl za to jest nią zauroczony. Gdy dochodzi do kolejnego morderstwa, wszystkie oczy zwracają się ku Hugonowi. Ten jednak dalej twierdzi, że jest niewinny... Karl musi znaleźć przestępcę, odcinając się od wszelkich sympatii i antypatii.
Wiedeń, początek XX wieku. Świat malarzy, modelek, fotografów, artystów. Wyższe sfery. W tym otoczeniu rozgrywa się akcja powieści. Głównym wątkiem jest tajemniczy zbrodniarz, który morduje kobiety. Jest przebiegły i bezlitosny, bardzo okrutny i wyrafinowany. Nie trudno poznać, że to ten sam człowiek stoi za zbrodniami, które odkrywa Karl Sehlackman. Gdzieś obok tego możemy przeczytać o romansie, artystach i ich światku, metodach pracy policji na początku XX wieku i relacjach międzyludzkich, a także o wielonarodowym społeczeństwie Wiednia. Są też problemy rodzinne, które nękają Hugona. Wszystko to wyważone i odpowiednio dobrane, nic nie jest przegadane, żaden temat nie przytłacza historii.
Narracji jest kilka – po pierwsze swoją opowieść snuje sam Karl, który prowadzi śledztwo. Jego spostrzeżenia pisane są w pierwszej osobie. Poza tym mamy narratora trzecioosobowego, wszechwiedzącego. Śledzi on zarówno Hugona jak i Karla. Dzięki niemu możemy oglądać sprawę tak, jak się toczyła. Karl jako narrator prowadzi swoją opowieść kilka miesięcy po wydarzeniach, dlatego jest to inaczej podane. Dodatkowo mamy fragmenty pisane kursywą, w których swoje myśli przedstawia złoczyńca.
Jeśli chodzi o język to jest jedyną jego wadą są wtręty francuskie, które nie są wyjaśnione w żaden sposób. Początkowo miałam również wrażenie, że zbyt wiele jest potocznych zwrotów w treści, jednak szybko rozwiały się moje wszelkie wątpliwości. Poza tym wszystko zostało oddane bardzo plastycznie, opisy nie męczą, a dialogi nie są zbyt długie.
Książka posiada też piękne karty zapowiadające rozdział. Nie są przesadnie ozdobne, ale to miły akcent minimalistyczny w tej książce. Także okładka została dopasowana do reszty serii autorki. Na wewnętrznej stronie okładki możemy zobaczyć piękne fotografie, które wprowadzają nas w klimat powieści.
Ogólnie książka jest ciekawa. Miałam wrażenie, że czegoś mi w niej brakuje, jakiegoś mocnego akcentu. Jednak, gdy skończyłam czytać, zdałam sobie sprawę, że przez książkę naprawdę gładko się „idzie” – kolejne strony uciekają pod palcami, historia wciąga, jest dobrze skonstruowana i naprawdę nieźle osadzona w realiach początku XX wieku.
Polecam tym, którzy szukają powieści, której klimat przeniesie was sto lat wstecz, do Wiednia pełnego artystów, w którym grasuje niebezpieczny morderca. Wciągająca opowieść, choć momentami nieco zbyt wolna. Idealna na chłodne wieczory.

Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
30-11-2014 o godz 16:34 przez: saskia
Piękna, fascynująca, tajemnicza, całkowicie inna od wszystkich innych. Nikt nie może przejść obok niej obojętnie, kto raz ją zobaczył będzie zawsze pamiętał jej twarz. Niepowtarzalna, jedyna w swoim rodzaju, jednocześnie bliska i daleka, znana i obca. Prawdziwa muza, stanowiąca natchnienie nie tylko dla artystów. Ines. Kim jest ta niezwykła kobieta, która rozpala wyobraźnię i umysły wiedeńskiej elity?

Komisarz Karl Sehlackman poznał od podszewki stolicę potężnego cesarstwa, zna pełne blasku pałace, lecz bywa i w najmroczniejszych jej zaułkach. Wiedeń to mieszanina bogactwa i biedy, zbrodni i zabawy, pod pozorami surowej dyscypliny kryje się prawdziwe rozpasanie. Wśród tych sprzeczności porusza się już od kilku lat, jako przyjaciel księcia von Ebenthal należy do wąskiego grona artystycznej śmietanki, ale nie samą sztuką żyje. Codzienność jest daleka od bogatych siedzib jego znajomych, chociaż zło kryje się nie tylko w oczywistych miejscach. Ostatnie śledztwo wkracza na teren gdzie takie słowo jak morderstwo czy zabójca nie wymawia się głośno, bo zbrodnia przeczy konwenansom, a one są najważniejsze. Jednak nie da się wyłącznie nimi kierować kiedy ktoś z niespotykaną brutalnością odbiera życie młodym kobietom. Ale co innego jest podziwiać je na obrazach czy zdjęciach wielkich artystów, a zupełnie czym innym są ich zabójstwa. Kim jest morderca i dlaczego właśnie modelki obrał sobie jako cel swych zbrodniczych ataków? Piękne kobiety uwieczniane w dekadenckich dziełach sztuki giną w niewyjaśnionej serii mordów, pozostawione ślady zdają się wskazywać na kogoś z dość bliskiego otoczenia ofiar, ale czy nie jest to aż nazbyt oczywiste? Karl już miał do czynienia z podobną sprawą i daleki jest od jednoznacznego wskazywania winnego, chociaż jego przełożeni nie są zadowoleni. Komisarz ma zbyt wiele wątpliwości, a najwięcej budzi ich niezwykła Ines, podejrzenia skierowane są również na kogoś innego, lecz czy te tropy są właściwe? Wahanie, niepewność, skrupuły i dowody, wydające się nie do podważenia ... A może to jedynie iluzja, kryjąca prawdę, jakiej nikt nie podejrzewa?

Wiedeńska elita szczyci się arystokratycznymi korzeniami, wielowiekową historią i bogactwem, ale posiada również o wiele mroczniejsze oblicze. Karl Sehlackman widział jak łatwo stoczyć się ze szczytów na sam dół,lecz dla ogółu pozostaje to niewidoczne, ponieważ liczą się wciąż podtrzymywane pozory. Czyżby to śledztwo właśnie miało je obalić? Do czego jest w stanie się posunąć w imię miłości, lojalności i przyjaźni? Kto jeszcze będzie musiał odpowiedzieć sobie na to pytanie? Czas ucieka, morderca czai się by po raz kolejny przypomnieć jak ulotne jest życie i ile cierpienia przynosi śmierć ...

Fascynująca i uwodzicielska muza, mężczyźni padający do jej stóp, mroczna przeszłość, nieakceptowane uczucia, cyganeria artystyczna początku dwudziestego wieku, cesarski Wiedeń, zło skrywane za murami szacownych kamienic i wspaniałych pałaców. Wszystkie te elementy spaja nierozerwalnie pasmo zbrodni, okrutnych i krwawych, naznaczających swoim piętnem bogatych i biednych. Carla Montero po raz kolejny udowadnia, że umie zaintrygować czytelnika lekturą gdzie morderstwa splatają się ze sztuką w prawdziwy węzeł gordyjski. Dekadencki klimat wiedeńskiej secesji to punkt wyjścia do historii kryminalnej, w której zabójca umiejętnie kamufluje się pośród artystycznej bohemy zręcznie kierując podejrzenia na osoby ze swego otoczenia. Jednak to nie jedyny wątek "Złotej skóry", niemniej ważnym jest także miłość w różnorodnych odsłonach- zakazana, nieodwzajemniona, tragiczna, przezwyciężająca sztywne konwenanse. Książka Carli Montero znowu zaskoczyła mnie swoją fabułą - nieschematyczną, pełną emocji i z doskonałym motywem kryminalnym.







Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
21-04-2015 o godz 15:48 przez: Anonim
Ta recenzja została usunięta, ponieważ jej treść była niezgodna z regulaminem
3/5
19-12-2014 o godz 20:41 przez: Book Loaf
Parę lat temu Carla Montero podbiła serca czytelników bestsellerową "Szmaragdową tablicą". Nie mogłam oczywiście odmówić sobie tej książki, ale ciągle stoi na mojej półce nieprzeczytana. Coś mnie od niej zawsze odpycha i sprawia, że sięgam po inne pozycje. Jakiś czas temu wpadła mi w ręce jej najnowsza powieść, i to od niej zaczęłam swoją przygodę ze znaną hiszpańską autorką.

Jest rok 1904. Po pięknym Wiedniu grasuje brutalny morderca, który potwornie masakruje zwłoki swoich ofiar. A są nimi młode i piękne kobiety, które łączy postać Inés - najpiękniejszej z muz artystów. Detektyw Karl Sehlackman musi odnaleźć bestię, która w okrutny sposób pastwi się nad znanymi modelkami wiedeńskich fotografów i malarzy.

Zapowiadało się naprawdę wspaniale i nie mogłam doczekać się lektury tej powieści.. aż do momentu, gdy otworzyłam książkę i zaczęłam czytać. Tę książkę mogę porównać - najbardziej trafnie - do innej znanej i cenionej przez czytelników historii. "Złota skóra" to po prostu opowiedziane na nowo "Pachnidło". Historia nieco zmodyfikowana i osadzona w innym mieście, parę wieków później, lecz podobnie wstrętna i odpychająca.

Ta historia ani trochę mnie nie poruszyła, wywołała jedynie uczucie znużenia i okazjonalne obrzydzenie. Nie podobał mi się prymitywny język głównego bohatera oraz jego przyjaciela. A gdzie ta obiecywana przez wydawcę secesja? Parę razy rzucone nazwisko Klimta czy sceny przedstawiające proces tworzenia dzieła to zdecydowanie za mało. Jedno, czego na pewno nie zabrakło, to tandetne sceny łóżkowe i łzawe wyznania. Wszystkiemu temu towarzyszyła nieudana próba budowania przez pisarkę napięcia, którego ostatecznie zabrakło.

Pomysł był niewątpliwie dobry, lecz niestety nic z tego nie wyszło. Autorka postarała się, by opowiedzieć historię łącząc ze sobą fragmenty dotyczące śledztwa policyjnego prowadzonego "parę miesięcy później" (narracja pierwszoosobowa) z tymi opisującymi okres, w którym dokonywane były zbrodnie (narracja w trzeciej osobie). Sporo było ciekawych zwrotów akcji, a morderca ukrywał się przed czytelnikiem niemal do ostatnich stron książki.

Zachwytu, przerażenia i "wciągania" brak. Pozostało tylko jedno, dominujące uczucie - rozczarowanie. I jak ja teraz mam zabrać się za tę nieszczęsną"Szmaragdową tablicę"? Mimo wysokich ocen czytelników, nie sądzę, że przypadnie mi teraz do gustu cokolwiek autorstwa Montero. A tymczasem na portalach czytelniczych "Złota skóra" jest zdecydowanie dobrze oceniana (7,23/10 na LubimyCzytać, 5,0/6 na Granicach i 3,31/5 na Goodreads). Chyba w takim razie coś jest ze mną nie tak..
Czy ta recenzja była przydatna? 0 1
4/5
11-12-2014 o godz 14:40 przez: Książkowo
Mimo, że już kilka książek Carli Montero ukazało się w języku polskim „Złota skóra” jest pierwszą, którą przeczytałam.
Akcja powieści rozgrywa się w XX- wiecznym Wiedniu, gdzie dochodzi do serii brutalnych morderstw dokonywanych na kobietach. Postacie te zrzeszone są w La Maison des Mannequins pod patronatem charyzmatycznej Ines. Mimo mocno kontrowersyjnej reputacji kobiety te są muzami artystów malarzy.

Śledztwem w sprawie owych bestialskich zbrodni zajmuje się komisarz Karl Sehlackman. Niestety wszelakie podejrzenia oscylują wokół osoby Hugona von Ebenthala, który jest najbliższym przyjacielem Karla. Mężczyzna jest głównym podejrzanym, gdyż kilka lat temu pierwszą ofiarą mordercy padła jego ówczesna ukochana, przy której został on znaleziony z rękoma unurzanymi we krwi… Powraca on do Wiednia dokładnie w momencie, kiedy zostaje dokonany kolejny mord…

Komisarz Sehlackman, aby rozwikłać tę tajemniczą i jak się okazuje bardzo skomplikowaną sprawę musi wejść w świat wiedeńskich artystów i wyższych sfer. Dzięki owej konieczności poznaje on Ines, kobietę o niebywałej urodzie, magnetycznym spojrzeniu oraz niebagatelnej inteligencji.

Karl będąc narratorem opowieści ukazuje odrobinę swojej mocno powściągliwej osobowości. Dla kontrastu przyglądamy się również barwnej choć enigmatycznej naturze Ines, która z całą pewnością jest postacią nieszablonową.

Autorka w sposób niezwykle wyrafinowany stworzyła intrygę oraz atmosferę tajemniczości i grozy spowijającą prezentowane wydarzenia. Nie sposób również odmówić jej kunsztu i błyskotliwości, które bardzo wyraźnie widoczne są w wizerunkach postaci, które wyszły spod jej pióra.

W powieści czytelnik może przyjrzeć się również Wiedniowi z roku 1904 oraz blaskom i cieniom związanym z egzystowaniem w owym mieście w tamtym czasie.
„Złota skóra” pomimo brutalności zdarzeń w niej opisanych jest opowieścią o miłości niosącej ze sobą zarówno namiętność jak i destrukcję. Autorka ukazała w mniej całe mnóstwo różnorodnych emocji zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych.

Jeśli chcecie poznać meandry tej historii i dowiedzieć się co odkryje komisarz Sehlackman sięgnijcie po najnowszą książkę Carli Montero, gdyż jest to powieść przy której nie sposób się nudzić, a dreszczyk na plecach także jest nieodłącznym elementem jej lektury.

Polecam!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
26-11-2014 o godz 17:28 przez: Diana
Pełna emocji i zmysłowości to powieść. Rewelacyjnie się ją czytało. Autorka w fikcyjną fabułę wplata również postacie historyczne. Pojawia się Zygmunt Freud, do którego Hugo chodzi na terapię, a sam tytuł, jak i pojawiający się w powieści malarz, jego osobowość i usposobienie, wskazują na Gustava Klimta. To właśnie jego cechą charakterystyczną była wielka fascynacja złotem. Większość swoich dzieł zdobił płatkami z najprawdziwszego złota, przynosząc tym samym na myśl skojarzenie z mistycyzmem, orientalizmem, ikonografią i bogactwem. Jeden z jego obrazów „Pocałunek” przedstawia zatraconą w miłosnym objęciu parę, na skraju ukwieconej łąki. Kobieta omdlewa tu z zachwytu nad czułością ukochanego mężczyzny. Ma to odzwierciedlenie w fabule. Można to porównać do sceny, gdzie Hugo i Inés, nad rzeką Kamp, patrzą na migoczące lampiony. Ten motyw miłosny podobał mi się w powieści najbardziej, jak i cytat „szczęście jest tą chwilą, której nie można sfotografować. Jednak (…) szczęście można sfotografować… Chociaż nie aparatem, lecz duszą”. [s.268] Bardzo dobrze czyta mi się takie powieści, gdzie miłość zwycięża i cokolwiek się stanie - trwa do końca. A tu taki wątek się pojawia. Ale ciii… już będę, żeby nie zdradzić za dużo. Polecam gorąc
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
01-12-2014 o godz 10:01 przez: markietanka
Carla Montero w bardzo malowniczy sposób wprowadza nas w egzotyczny świat wiedeńskiej cyganerii. Za jej sprawą uczestniczymy w lekcjach malarstwa, wystawach i eleganckich spotkaniach artystów. Jednak i to środowisko ma swoje ciemne strony - od jakiegoś czasu w niewyjaśnionych okolicznościach, w brutalny sposób zabijane są młode, piękne kobiety. Jaki motyw miał morderca? Okazuje się, że najstarszy na świecie..., ale o tym musicie przekonać się sami.
Montero pokazuje nam świat na zasadzie kontrastu - barwni ludzie kontra brutalne morderstwa, a pikanterii dodaje osoba detektywa Sehleckmana, który niejako łączy oba środowiska. Intrygujące było wprowadzenie do powieści realnych postaci - typu Freud, czy Gustaw Klimt w postaci malarza Lupu, partnera Inez o złotej skórze. Akcja powieści jest zagmatwana i autorka zdecydowanie nie ułatwia nam rozwiązania zagadki mordercy. Finał zaskakuje czytelnika. Całość napisana jest niełatwym, jednak bardzo bogatym językiem.
"Złota skóra" ma swój niepowtarzalny klimat i atmosferę tajemnicy - polecam serdecznie!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
20-11-2014 o godz 00:00 przez: Sparkling | Empik recenzuje
Złotą skórę przeczytałam w niecałe 3 dni - głównie wieczorami. Jest to moja pierwsza książka Carli Montero, ale na pewno sięgnę po kolejne. Montero przypadła mi do gustu innowacyjnością - za tło powieści obrała sobie świat modelek i gwiazd, choć nie popada w szczegóły to niektóre elementy są dla naprawdę zadziwiające. Kolejna zaleta książki - główny bohater nie tylko mierzy się z rozwiązaniem zagadki detektywistycznej, ale mierzy się też z kilkoma swoimi lękami i problemami. Jest jakby bohaterem stojącym między młotem i kowadłem. Wątki są zapętlone, dzięki czemu powieść naprawdę wciąga i zmusza czytelnika do myślenia, samodzielnego rozwiązania zagadki. Polecam!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
02-12-2014 o godz 12:34 przez: Betsy
Powieść niebanalna i bardzo ciekawa, intrygująca i do samego końca – wciągająca. Tytuł ten to również dobrze skonstruowany kryminał, w którym akcja toczy się płynnie, ma mroczny charakter i do samego końca trzyma w napięciu. Jest zaskakująca, bez dwóch zdań, ale to zasługa umiejętności autorki, która w bardzo ciekawy sposób, wykorzystując tło historyczne, potrafi stworzyć intrygującą historię. Dla miłośników kryminału to lektura obowiązkowa, podobnie dla fanów pani Montero. Mogę zapewnić, że na pewno nie będziecie żałować. Polecam!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
11-10-2014 o godz 00:00 przez: HotterTosa | Empik recenzuje
Jeśli wszytko co wiem o tej książce okaże się prawdę to zasługiwać będzie na złoty medal. Znając twórczość Carli Montero spodziewam się świata wykreowanego w sposób tak autentyczny w odbiorze i plastyczny jak obraz w Full HD. Nie będzie to najpiękniejszy świat, ale na pewno niesamowicie fascynujący i hipnotyzujący. Sama intryga natomiast zapowiada się jeszcze lepiej. Nie pożałuję tego zakupy, niech tylko w końcu ją dostanę.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 1
5/5
26-11-2014 o godz 13:24 przez: Dojczowa
Akcja tego kryminału rozgrywa się w Wiedniu epoki fin-de-siécle.
Autorka kreśli portret wiedeńskiej bohemy, w której roi się od malarzy i pisarzy. Do tego miłość, zamordowane modelki i tajemnicza kobieta. Aby zakończyć to śledztwo detektyw Karl musi wkroczyć w świat luksusu i zmierzyć się sam ze sobą. Jakie decyzje podjąć gdy głównymi podejrzanymi w sprawie jest przyjaciel i kobieta, w której się zakochał ?
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
18-12-2014 o godz 00:00 przez: Carilla
Wciągający i trzymający w napięciu dobry kryminał rozgrywający się w radosnej, artystycznej, XX wiecznej Austrii jest dość specyficznym dziełem ale mimo wyjątkowości łatwo wpasowuje się w gust. Nie jest to niespodzianką ,że autorka stworzyła niesamowite dzieło. Mimo iż motyw morderstw nie jest nowością fabuła została dobrze pokierowana aby nie nudziła. Brawo, kolejne niesamowite dzieło !
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
01-04-2015 o godz 11:50 przez: Jagoda
Po przeczytaniu Szmaragdowej tablicy i Wiedeńskiej gry zdecydowanie miałam ochotę na więcej. `Złota skóra,` powiem szczerze, z początku mnie rozczarowała. Zdecydowanie odbiega od języka, którym napisane są poprzednie powieści, ale w pewnym momencie złapałam się na tym, że absolutnie jestem znowu uwiedziona ... do ostatniej kartki i znowu mam ochotę na więcej. Polecam.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
05-11-2014 o godz 00:00 przez: Lucek
"Szmaragdowa tablica" zrobiła na mnie piorunujące wrażenie dlatego po ten tytuł sięgnąłem bez większych obaw. Słusznie. Nie nic nie ryzykowałem. Po przeczytaniu tej książki nie dziwi mnie fakt, że stała się bestsellerem. Świetna fabuła, ciekawa intryga oraz złożone i intrygujące postacie zapewniają temu tytułowi u mnie ocenę 4/5.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
12-10-2014 o godz 00:00 przez: Circlin
W książkach Montero zachwyca mnie to, że to nie są zwykłe kryminały. To osadzone w niezwykłej scenerii opowieści kryminalne, w których krajobraz, całe otoczenie, epoka grają równie ważną rolę co same wydarzenia i fabuła. Autor idealnie zgrywa wszystko i prezetuje w fascynującej formie. Już nie mogę doczekać się tej ksiażki.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 1
10-03-2015 o godz 00:00 przez: laurenn
Już w "Wiedeńskiej grze" Carla Montero udowodniła, że jest wyjątkową pisarką, "Złota skóra" tylko potwierdza tę tezę. Niesamowita historia osadzona w wyjątkowym czasie, do tego cały szereg pięknie wykreowanych postaci. Polecam gorąco, przy tej książce zapomniałam o całym świecie... Maksymalnie wciągająca!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
04-01-2015 o godz 00:00 przez: Munisia90
Wiedeń i zbrodnie. Świetnie skonstruowany kryminał, na coś takiego czekałam. W ogóle ostatnio bardzo przekonałam się do kryminałów z początku XX w. Złota skóra ma bardzo fajny klimat, tajemniczy, równocześnie nieco ponury i mroczny. Warto także zwrócić uwagę na samą scenerię, czyli miasto akcji.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
26-11-2014 o godz 00:00 przez: GutsyYeasScrear
Wiedeński kryminał z krwi i kości, w którym autorka nie bała się powrzucać wielu postaci historycznych. bardzo autentycznie przedstawiony świat, miejscami miałem wrażenie, jak bym o tym Wiedniu wiedział już wszystko. Wciąga i nie pozwala się uwolnić!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Więcej recenzji

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Kwiaty dla Algernona
4.6/5
33,68 zł
44,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Zabić drozda
4.7/5
29,93 zł
39,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Smak trucizny
4.6/5
32,08 zł
49,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Diabelski pakt
5/5
44,36 zł
69,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Inspirujący lider
5/5
41,79 zł
65,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Biologia Campbella Opracowanie zbiorowe
4.7/5
211,65 zł
249,00 zł

Podobne do ostatnio oglądanego