The Blue Notebooks PL (CD)

Wykonawca:

Sprzedaje empik.com 44,99 zł

Cena empik.com:
44,99 zł
Koszt dostawy:
Salon empik - 0,00 zł
Produkt w magazynie empiku
Wysyłamy w 24 godziny
Szybkie zakupy bez zbędnych formalności. Wybierz opcje dostawy, formę płatności i złóż zamówienie.

Dostępność w salonie empik

Zarezerwuj w salonie empik

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 24 godziny

"The Blue Notebooks" to jeden z najpopularniejszych albumów Maxa Richtera. Do tej pory, sprzedało się ponad 100 tysięcy egz. tej płyty, która, w samym tylko Spotify, była też odtwarzana ponad 91 milionów razy!

Album zawiera słynne utwory: "Vladimir’s Blues" (37 milionów odtworzeń na Spotify), "Written on the Sky" (31 milionów) oraz "On the Nature of Daylight" (13 milionów). Oprócz wielkiej popularności w serwisach streamingowych, muzyka z "The Blue Notebooks" była wielokrotnie użyta w filmach, telewizji i reklamach.

Z okazji 15 rocznicy premiery albumu, Deutsche Grammophon wydaje jego nową edycję. Krążek ukazuje się w nowej szacie graficznej, zawiera też mnóstwo materiałów bonusowych, takich jak nowe aranżacje, remiksy oraz jeden premierowy, niepublikowany dotąd, utwór. Album ukazuje się w wielu formatach – 2CD, 2LP oraz w wersji Super Deluxe (z dołączonym notatnikiem).

"The Blue Notebooks" zostało skomponowane w 2003 roku, a inspiracją do powstania albumu była niezgoda na inwazję w Iraku. Max Richter opisał krążek jako "protest przeciw działaniom w Iraku, zadumę nad kwestią przemocy – zarówno tej, której doświadczyłem osobiście jako dziecko, jak i tej, która dotyka ludzi podczas konfliktów zbrojnych."

Album został zarejestrowany tydzień po masowych ulicznych protestach antywojennych. Na płycie znalazły się fragmenty "The Blue Octavo Notebooks" Franza Kafki oraz "Hymnu o Perle" i "Nieobjętej Ziemi" Czesława Miłosza. Czyta je brytyjska aktorka – Tilda Swinton.

"The Blue Notebooks" w filmach:

Utwory "Shadow Journal" i "Organum" zostały użyte w ścieżce dźwiękowej animowanego dokumentu "Walc z Baszirem". (2008)

"On the Nature of Daylight" to utwór bardzo popularny w świecie kina. Pojawił się w "Nowym Początku" Denisa Villeneuve’a (2016); "Niewinnych" Anne Fontaine (2016) "Twarzy Anioła" Michaela Winterbottoma (2014), "Rozłączonych" Henry’ego Alexa Rubina (2012), a także "Przypadku Harrolda Cricka" (2006).

Po utwór ten sięgnął również Martin Scorsese, który wykorzystał go w swoim przebojowym filmie "Wyspa Tajemnic".

Tracklista:

CD 1
 The Blue Notebooks (Original)
1. The Blue Notebooks
2. On The Nature Of Daylight
3. Horizon Variations
4. Shadow Journal
5. Iconography
6. Vladimir's Blues
7. Arboretum
8. Old Song
9. Organum
10. The Trees
11. Written On The Sky

CD 2
1. A Catalogue of Afternoons
2. On the Nature of Daylight (Orchestra Version)
3. Vladimir’s Blues (2018)
4. On the Nature of Daylight (Entropy)

 Remixes
4. Iconography (Konx-Om-Pax Remix)
5. Vladimir´s Blues (Jlin Remix)

Tytuł: The Blue Notebooks PL
Wykonawca: Richter Max
Dystrybutor: Universal Music Polska
Data premiery: 2018-05-25
Rok nagrania: 2018
Nośnik: CD
Liczba nośników 2
Rodzaj opakowania: Jewel Case
Wymiary w opakowaniu [mm]: 124 x 143 x 143
Indeks: 26143644
Kup, zrecenzuj i wygraj
średnia 5
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
3 recenzje
08-03-2019 o godz 09:42 Anonim dodał recenzję:
Super!!!! Bardzo fajna płyta. Album zawiera 2 cd.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
20-08-2018 o godz 12:10 xylon dodał recenzję:
Jest to pastelowa, wysmakowana opowieść zrealizowana różnorodnie z zaangażowaniem klasycznego instrumentarium zderzonego z technologią półprzewodnikową. Pobrzmiewa tu smutek, zaduma, optymizm, szczerość… przemykają obrazy, zapachy. To dobry wstęp do twórczości Maxa Richtera. Dalszym etapem może być np. album From Sleep. A dalej, cóż każdy musi obrać własną drogę, znaleźć odpowiedzi, ulec przemianie. Kto zdąży?
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
25-06-2018 o godz 23:44 Robert Majewski dodał recenzję:
Cichy protest Richtera Max Richter, pochodzący z Niemiec, a rezydujący w Anglii kompozytor, to zadziwiająca postać. Tworzy na pograniczu stylów. Flirtuje zarówno z muzyką popularną, jak i klasyczną muzyką współczesną spod znaku Steve’a Reicha, Philipa Glassa czy Arvo Pärta. Początki kariery nie zapowiadały późniejszego sukcesu Richtera. Debiutancka płyta "Memoryhouse" przeszła bez echa, a sam kompozytor utyskiwał, że ludzie nie są gotowi na jego muzykę. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić świat bez jego drugiego albumu "The Blue Notebooks" ("Niebieskie zeszyty"). Do tej pory sprzedało się ponad 100 tysięcy egzemplarzy tej płyty. W samym tylko Spotify'u, była odtwarzana ponad 90 milionów razy! Z okazji 15. rocznicy premiery albumu firma Deutsche Grammophon wydała jego nową edycję. Album ukazał się w nowej szacie graficznej i zawiera mnóstwo materiałów dodatkowych: nowe aranżacje, remiksy oraz jeden premierowy, niepublikowany dotąd utwór. Richter-kompozytor jest przykładem twórcy łączącego klasyczne wykształcenie muzyczne i sięganie po nowoczesne środki muzycznej ekspresji. Ten absolwent Royal Academy of Music i uczeń jednego z najwybitniejszych kompozytorów XX wieku, Luciano Berio, korzysta zarówno z klasycznego instrumentarium (smyczki, fortepian) jak i komputerów, syntezatorów i samplerów. Swoje poczucie minimalizmu zawdzięcza Philipowi Glassowi i Brianowi Eno, ale jednocześnie nie podważa tradycyjnych zasad komponowania. Richter tworzy po prostu przepiękne kompozycje. To podejście dość rzadkie w kręgu współczesnych twórców, którzy wykrzywiają, wypaczają i deformują wszystko co się da, twierdząc, że nie ma miejsca dla harmonii w świcie jej pozbawionym. "The Blue Notebooks" to jednak nie tylko elektroniczno-klasyczny crossover, to przede wszystkim album koncepcyjny. Został wymyślony jako zaduma nad przemocą i konsekwencjami jakie ze sobą niesie. Richtera zainspirowała zarówno wojną w Iraku (która wówczas zbliżała się nieubłaganie), jak i jego własne doświadczenia z młodości. To dość zaskakujące, biorąc pod uwagę niezwykle kontemplacyjny charakter tych kompozycji. Zazwyczaj dzieła polityczne - np.: "Fidelio" Beethovena, "Finlandia" Sibeliusa, czy "Trzynasta symfonia" Szostakowicza - pisano, aby pobudzić do działania. Richter poszedł inną drogą, charakterystyczną dla Woody'ego Guthrie, Boba Dylana, a także punkowego ruchu późnych lat siedemdziesiątych. Kompozytor nie narzuca swojego zdania, zaprasza słuchacza do refleksji. " Ludzkość jest wystarczająco okrutna i nie chcę dokładać brutalności. Z biegiem lat zrozumiałem, że świat coraz częściej opiera się na głośniej i żywej retoryce, ja chciałem stworzyć cichy protest" - powiedział w jednym z wywiadów. "Niebieskie zeszyty" są również osobistą wypowiedzią artysty. Polityka nie ma monopolu na okrucieństwo. Richter wspomina, że był bardzo wrażliwym dzieckiem. Reagował na przemoc otaczającego świata ucieczką w siebie. Żeby nie zostać zraniony zatrzaskiwał wszystkie drzwi, budował mury. Jego jedynym schronieniem była muzyka. Całkowicie znikał w jej wnętrzu i krajobrazach, które otwierała. Takiego Richtera obrazują teksty towarzyszące poszczególnym utworom. Na "Niebieskich zeszytach" słyszymy głos Tildy Swinton, recytującej fragmenty "Ośmiu notatników" Kafki oraz "Nieobjętej ziemi" i "Hymnu o perle" Miłosza. Poezja stanowi tu intymny ritornel do osobistych, i melancholijnych kompozycji. "Niebieskie zeszyty" przyniosły Richterowi ogromny sukces na całym świecie. Stały się nie tylko przełomowym albumem w jego karierze, ale i zburzyły granice między muzyką popularną i klasyczną. Jednak największy atut tej reedycji to pojawiająca się ponownie okazja, aby słuchając tych nagrań, zastanowić się - jak chce Richter - nad głęboko podzielonym światem wokół nas. Być może 15 lat temu nie byliśmy gotowi na tę muzykę, dziś już jesteśmy.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.