Sound the Trumpet (CD)

Wszystkie formaty i wydania (2): Cena:

Oferta empik.com : 51,99 zł

51,99 zł
Odbiór w salonie 0 zł
Produkt u dostawcy
Wysyłamy w 48 godzin

Oferta dvdmax : 85,09 zł

Oferta ABE MEDIA : 104,00 zł

Wszystkie oferty

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 48 godzin
  • 1. Amadigi di Gaula HWV11 - Sento la gioia (Act 3)
  • 2. King Arthur Z628 - 1. Overture (Act 1)
  • 3. King Arthur Z628 - 2. Come if you dare (Act 1)
  • 4. King Arthur Z628 - 3. Symphony (Act 5)
  • 5. King Arthur Z628 - 4. Shepherd, shepherd, leave ...
  • 6. King Arthur Z628 - 5. Round thy shores (Act 5)
  • 7. King Arthur Z628 - 6. Trumpet tune (Act 5)
  • 8. King Arthur Z628 - 7. Fairest isle (Act 5)
  • 9. Atalanta HWV35 - Overture
  • 10. Ode for the Birthday of Queen Anne HWV74 Eternal ...
  • 11. The Fairy Queen Z629 - Suite - 1. Symphony (Act 4)
  • 12. The Fairy Queen Z629 - Suite - 2. Rondeau (Second
  • 13. The Fairy Queen Z629 - Suite - 3. Jig (Act 1)
  • 14. The Fairy Queen Z629 - Suite - 4. Prelude (Act 5)
  • 15. The Fairy Queen Z629 - Suite - 5. Chaconne and ...
  • 16. Come, ye Sons of Art Z323 (Ode Birthday of Queen ...
  • 17. Suite in D HWV349 'Water Piece' - 1. Overture
  • 18. Suite in D HWV349 'Water Piece' - 2. Gigue: ...
  • 19. Suite in D HWV341 'Water Piece' - 3. Minuet (Aria)
  • 20. Suite in D HWV341 'Water Piece' - 4. Bouree
  • 21. Suite in D HWV27 'Water Piece' - 5. March No.2 ...
  • 22. The Fairy Queen Z629 - The Plaint (Act 5)
  • 23. Oboe Concerto No.1 HWV301 - 1. Adagio
  • 24. Oboe Concerto No.1 HWV301 - 2. Allegro
  • 25. Oboe Concerto No.1 HWV301 - 3. Siciliana: Largo
  • 26. Oboe Concerto No.1 HWV301 - 4. Vivace

Charyzmatyczna, obdarzona wyjątkową wrażliwością i urodą, Alison Balsom jest dziś jedną z najpopularniejszych wykonawczyń muzyki poważnej. Jest koncertującą artystką, której występy przyciągają liczną publiczność. Wszechstronność Balsom znajduje także odbicie w wybieranym przez nią repertuarze.

Energetyzujący repertuar dla każdego!

Przygotowując się do wydania najnowszej płyty, Alison Balsom powiedziała: „Im głębiej wnikamy w historię, tym bardziej zadziwiający odnajdujemy świat, z którego rodzi się muzyka. Wszystko wydaje się tak przejrzyście skonstruowane, wszystko też jest pełne wolności, emocji i niezwykłego piękna… W świecie, w którym brakuje wyraźnie wytyczonych granic i w którym jednocześnie poszukujemy indywidualnych sposobów na wyrażenie siebie, wydaje mi się całkowicie naturalne, że w powracamy właśnie do baroku – do adaptacji sztuk Shakespeare’a, muzyki Purcell’a i Handel’a. Zdołali oni bowiem wyrazić poprzez sztukę sens ludzkiego istnienia. Ich twórczość stała się nam tak bliska i współczesna, ponieważ opisali to, co intryguje nas dziś najbardziej – piękno artystycznego porządku i wolność pełnego pasji ducha”.

W roku Diamentowego Jubileuszu Królowej Elżbiety II, Alison Balsom prezentuje niezwykły album, otwierając przed nami drzwi do świata fascynującego brzmienia heroicznej trąbki barokowej, w dziełach Georga Friedricha Haendla (1685 – 1759) oraz Henry’ego Purcell’a (1658/1659 – 1695), których hymny, ody i opery stanowiły oprawę wielu królewskich ceremonii.

Wykonawstwo historycznie poinformowane i barokowa trąbka bezwentylowa

Współpracując z Trevorem Pinnockiem – klawesynistą, dyrygentem oraz pionierem wykonawstwa historycznie poinformowanego – a także z orkiestrą English Concert, którą Pinnock założył, Balsom prezentuje na swoim bezwentylowym instrumencie różnorodność i wyrazistą siłę, w kompozycjach oryginalnych oraz we współczesnych aranżacjach. W programie znajdziemy Sound of the trumpet Purcella, Eternal Source of light divine Handel’a, wykonywane wraz z kontratenorem Iestyn’em Davies’em, a także The Plaint Purcell’a z jego opery The Fairy Queen, w duecie z sopranistką Lucy Crowe. Repertuar zawiera również suity z King Arthur (1691) oraz The Fairy Queen (1692) Purcell’a w aranżacjach przygotowanych przez Balsom i Pinnocka. Słyszymy także Water Piece D- dur, HWV 341 Handel’a oraz jego Koncert Obojowy Nr 1, B-dur, HWV 301 w transpozycji w C-dur.

Trąbki, z myślą o których Purcell i Handel komponowali swoje utwory, różniły się znacząco od współczesnych. Przede wszystkim były to instrumenty bezwentylowe, co czyniło grę na nich dużo większym wyzwaniem dla wykonawcy. Alison Balsom porównuje różnicę pomiędzy trąbką barokową i współczesną do tej pomiędzy tradycyjnym aparatem na kliszę i aparatem cyfrowym. „Dla zwykłych zdjęć używamy aparatów cyfrowych, ale jeśli chcemy uzyskać artystyczny efekt, nawet dziś sięgamy po starego Hasselblad’a” – mówi Balsom.

Jednym z pierwszych nagrań na trąbkę, które Alison Balson jako dziecko usłyszała, była muzyka barokowa w interpretacji Trevora Pinnocka. Niezwykłe brzmienie natychmiast porwało Balsom. Kiedy artystka pracowała z Pinnockiem nad muzyką do Sound the Trumpet powiedziała: „On zna każdy aspekt tych utworów, rozumie, że nawet interpretacja pojedynczej nuty może zmienić cały przekaz dzieła”.

Balsom i Pinnock wybrali kompozycje Handel’a i Purcell’a ponieważ oboje kompozytorzy żyli z Londynie, ale jednocześnie byli zupełnie różnymi osobowościami artystycznymi. O swojej fascynacji Hendel’em Alison mówi: „Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko jest jasne. Ale kiedy grasz jego muzykę wiele razy, każda nuta ukazuje nagle nowe znaczenie, każde wykonanie otwiera nowe horyzonty. Natomiast Purcell – kontynuuje Balsom – jest moim prawdziwym bohaterem. Wciąż wyłamuje się z dobrze znanej, barokowej struktury, zaskakuje nas niezwykłymi rytmami i śmiałymi pomysłami harmonicznymi. Jego kompozycje są niezwykle współczesne i niepokojące do głębi”.

Artysta klasyczna, która przyciąga 200 milionów widzów!

Alison Balsom postanowiła, że poświęci się solowej karierze trębaczki, kiedy miała zaledwie 10 lat. Rodzice zabrali ją wówczas do Barbican Hall na koncert słynnego szwedzkiego trębacza Håkan’a Hardenberger’a. Podjęła studia pod jego kierunkiem i już w latach 2004 – 2006 występowała w Wigmore Hall oraz ze wszystkimi orkiestrami BBC. W kolejnych latach zdobyła liczne nagrody, w tym Classic BRIT, Classic FM, Gramophone i ECHO Klassik. Wystąpiła podczas BBC Proms w 2009 r. Jej występ obejrzało 200 millionów widzów. W tym samym roku zadebiutowała w telewizji amerykańskiej z Orkiestrą Św. Łukasza w The Late Show with David Latterman. Występowała w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji z renomowanymi orkiestrami, dając recitale zarówno na trąbce barokowej, jak i współczesnej, a także wykonując muzykę kameralną ze swoim Balsom Ensemble. Obecnie wykłada w Guildgall School of Music.

Alison Balsom – wyłącznie w EMI Classics

Alison Balsom nagrywa wyłącznie dla EMI Classics. Po albumie p.t.  Bach trumpet and organ z 2005 r., który zyskał międzynarodowy rozgłos, przyszedł czas na Caprice, którym zauroczyła muzyczną krytykę. Jej nagranie Koncertów na trąbkę Haydn’a i Hummel’a zostało nazwane przez The New York Times jednym z 24 najlepszych albumów z muzyką klasyczną 2008 roku. O jej albumie z Koncertami Włoskimi, Gramophone pisał: "Barokowi kompozytorzy... zachwyciliby się pełnym charakteru, niezwykłym wykonaniem Balsom". Ostatnia płyta Alison Balsom była poświęcona muzyce współczesnej i zawierała koncert na trąbkę p.t. Serafin, napisany dla niej przez Jamesa Macmillana, a także dzieła Toru Takemitsu, Alexandra Arutuniana oraz Bernd’a Alois’a Zimmermann’a.

Tytuł: Sound the Trumpet
Wykonawca: Balsom Alison , The English Concert , Pinnock Trevor
Kompozytor: Purcell Henry, Handel Georg Friedrich
Dyrygent: Pinnock Trevor
Dystrybutor: Warner Music Poland
Data premiery: 2012-10-15
Rok nagrania: 2012
Producent: EMI Classics
Nośnik: CD
Liczba nośników: 1
Rodzaj opakowania: Jewel Case
Wymiary w opakowaniu [mm]: 125 x 10 x 140
Indeks: 11898573
średnia 5
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
1 recenzja
29-12-2015 o godz 01:19 przez: Pawela | Zweryfikowany zakup
Znakomite wykonanie zarówno solistki, jak i orkiestry a także kontratenora. Artystka gra na trąbce bezwentylowej tak więc stylowo z epoki. Znakomity album.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego