Polski hip hop posiada wiele twarzy (okładka twarda)

Autor:
Opracowanie zbiorowe

Oferta empik.com : 50,81 zł

50,81 zł 79,00 zł (-35%)
Odbiór w salonie 0 zł
Wysyłamy w 24 godziny

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Autorami książki "Polski hip hop posiada wiele twarzy" są Sadi i Graff. To dwóch pionierów polskiego hip hopu, którzy jako jedni z pierwszych zaczynali tworzyć tę subkulturę w Polsce już na początku komunistycznych lat 80., gdy wszystko było zabronione, a następnie kontynuowali jej rozwój przez 20 lat na ulicy.

Hiphopowa podróż rozpoczyna się od przedstawienia przez autorów ich biografii oraz historii legendarnej organizacji Universal Zulu Nation w Polsce, aby czytelnik miał świadomość, że wiedza zawarta w książce pochodzi ze źródła, a nie z kałuży. Następnie poznamy początki kultury hip hop w Polsce czyli lata 80., historię polskiego breakdance oraz trzy jego pierwsze generacje, historie jednej z pierwszych polskich b-girls, zarys historii polskiego graffiti, realia polskiego hip hopu lat 90., historię polskiej muzyki rap i jej transformację, a także jak rodził się polski hiphopowy DJ-ing. Dowiemy się, gdzie naprawdę hip hop ma swoje korzenie i kiedy datuje się jego powstanie, jaka jest idea, filozofia oraz jakie są zapomniane wartości kultury hip hop jako subkultury ulicznej, na czym polega hiphopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip hopu, a także jak po wielu latach istnienia i rozwoju wygląda hip hop na tle innych subkultur.

"Polski hip hop posiada wiele twarzy" to pierwsza na świecie książka odsłaniająca ukrywany przez media prawdziwy obraz międzynarodowej, hiphopowej organizacji Universal Zulu Nation, która od wielu lat jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod pretekstem propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej filozofii islamu na całym świecie, tworząc swoje oddziały w różnych krajach.

Niniejsza publikacja porusza wiele innych zagadnień i zawiera refleksje na tematy związane z kulturą hip hop. To polska hiphopowa świadomość, która poprzez swoją treść bezdyskusyjnie zapisuje fundamentalną część historii polskiego hip hopu. Siłą tego niezależnego wydania jest potężna dawka niepublikowanej wcześniej wiedzy bez cenzury, opartej na faktach, których nie w innych tego typu drukowanych źródłach, a nawet w internecie. Dlatego nie przegap możliwości bycia uświadomionym i przeczytaj tę nietuzinkową lekturę, która na polskim rynku książkowym w swojej dziedzinie jest bezkonkurencyjna.

"Warto mieć wiedzę o legendach i pionierach hip hopu. Nie tylko po to by móc za jakiś czas opowiadać swoim dzieciom, ale przede wszystkim by być świadomym potężnej pozycji tej kultury pod koniec XX i w pierwszych dekadach XXI wieku".
Hirek Wrona


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Tytuł: Polski hip hop posiada wiele twarzy
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Wydawnictwo Poligraf
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 448
Numer wydania: I
Data premiery: 2019-01-20
Rok wydania: 2019
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 45 x 219 x 168
Indeks: 30839960
średnia 4,4
5
6
4
1
3
0
2
0
1
1
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
5 recenzji
Kolejność wyświetlania:
Od najbardziej wartościowych
Od najbardziej wartościowych
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najpopularniejszych
Od najwyższej oceny
Od najniższej oceny
5/5
07-11-2021 o godz 23:38 przez: Agnieszka | Zweryfikowany zakup
Super książka
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
06-02-2022 o godz 11:28 przez: piotr
Wiele osób myśli, że polski hip-hop od zawsze był tworzony przez patologię dla patologii, że polski hip-hop to wandale z farbami w spraju, gnoje z blantem w pysku, którzy bluźnią w rytm zgrzytających gramofonów na tle pokazów sportowych mylnie kojarzonych z tańcem breaking. Każdy, kto uważa, że uczestniczy w tworzeniu hip-hopu, każdy kto chce wyjść z obszaru stereotypów na temat tej kultury, powinien tę książkę posiadać, ponieważ bezdyskusyjnie stanowi ona fundamentalną część historii hip-hopu w Polsce dając możliwość czerpania wiedzy ze źródła, a nie z kałuży. Wszyscy, którzy wierzą, że hip-hop w Polsce narodził się w połowie lat 90., że Bogna Świątkowska zapoczątkowała kulturę hip-hop w Polsce, że Kazik i zespół Kult grający cygańsko-menelską nutę mieli kluczowy wkład w kulturę hip-hop w Polsce, co jest żartem stulecia, to osoby te mogą mieć problemy z oswojeniem się z faktem, że wszelkie informacje zawarte w książce są prawdą, która totalnie zmienia bieg historii polskiego hip-hopu obalając te medialne fantazje. W książce celowo autorzy użyli języka „podwórkowego”, ponieważ język ten jest używany w codziennym życiu przez miliony ludzi. Polski hip hop posiada wiele twarzy nie jest zatem brazylijskim opowiadaniem o miłości, dlatego radykalni poloniści oraz wrażliwi poszukiwacze akademickiego stylu pisowni, wykręconych form gramatycznych, bajkowych metafor, literackich porównań i Bóg wie co jeszcze mogą być zawiedzeni, ponieważ w tej książce tego nie znajdą, bo hip-hop jako subkultura tego nie potrzebuje. W poszczególnych rozdziałach jest wiarygodność przekazanych informacji oraz autorską, tematyczną dawkę innej wiedzy bez cenzury opartej na faktach, których nie ma w innych tego typu drukowanych publikacjach, a nawet w Internecie. Wiedzy subkulturowej, której również wielu dziennikarzy nie posiada, ponieważ dla wielu z nich hip-hop to wyłącznie klawiatura komputera, klawisz „Enter” i Internet. Dlatego w książce jest położony nacisk na zrozumienie hip-hopowych czasów bez Internetu na szerokości geograficznej jaką była kiedyś komunistyczna Polska starając się uzmysłowić czytelnikowi z perspektywy dekad, jaki oryginalny był wówczas polski hip-hop, który nie był tworzony przez patologię dla patologii. Autorzy chronologicznie opisują powstawanie wszystkich czterech podstawowych elementów kultury hip-hop na polskim podwórku, ponieważ hip-hop to nie tylko rap. Elementów aktywnie tworzonych i rozpowszechnianych przez wielu prawdziwych polskich pionierów czyli b-boys, b-girls, grafficiarzy, didżejów, raperów, którzy pojawiają się w książce. Dlatego Polski hip hop posiada wiele twarzy to nie biografia, ponieważ biografię może napisać każdy, nawet pijany menel czy pusty celebryta. To najbardziej wiarygodny zbiór informacji na temat początków kultury hip-hop w Polsce oraz znaczenia hip-hopu jako subkultury i nie tylko. Dla fanów dobrego rapu publikacja zawiera dodatek w postacji albumu CD: Zibbster – „90’s Baby”. W rozdziale bonusowym jest opisana ekspansja i potęga największej na świecie w latach 80. i 90. hip-hopowej organizacji Universal Zulu Nation z siedzibą w USA, w Nowym Jorku, w dzielnicy Bronx, a także jej upadek na początku lat milenijnych, a także zostaje odsłonięty w detalach pierwszy raz w historii kultury hip-hop nieco głębszy temat, a mianowicie przemilczany przez światowe media prawdziwy obraz tej organizacji, co zrozumieją tylko znawcy tematu natomiast osoby, dla których hip-hop to wyłącznie ekranik telefonu komórkowego mogą zderzyć się z informacjami, o których wcześniej nie miały zielonego pojęcia co sprawi, że mogą również nie być emocjonalnie gotowe na intelektualne zrozumienie pewnych zagadnień związanych z tym terminem czy też przekazu książki i zamierzonych zakrętów myślowych w niej zawartych. Warto jednak spróbować, bo jak stwierdzili czytelnicy: Książkę czyta się tak, jakby siedziało się ze starszym ziomkiem przy zimnym piwku i słuchało jak to kiedyś z tym hip-hopem w Polsce było. To polska hip-hopowa świadomość dla prawdziwych zajawkowiczów. Nie przegap możliwości bycia uświadomionym.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
1/5
14-12-2021 o godz 12:25 przez: Kamil Korona
Kultura Hip-Hopowa to coś co czuję od bardzo długiego czasu, co jest w moim sercu i czemu poświęcam pracę na studiach kulturoznawczych. Podczas szukaniu materiałów o jej początkach natrafiłem na tą książkę i byłem rad, że porusza temat, na którym mi zależało tylko że.... To jest nijakie. Ok - panowie byli jednymi z pierwszych przedstawicieli kultury Hip-hop w Polsce i tego kwestionować się nie da, ale jednocześnie nie widzą sami lekkiej hipokryzji i błędnego koła jakie tworzą. Nie było kiedyś Internetu i dostęp do źródeł kultury był ograniczony więc protoplaści polscy tworzyli wiele rzeczy na wyczucie i pisali własne reguły. Teraz w książce sprzedają to jako wielka prawda o kulturze Hip-hopowej. No nie wydaje mi się - zwłaszcza, że niektóre ze stwierdzeń stoją w opozycji do tego co mówią ludzie, będący świadkami narodzin tej kultury w Bronxie właśnie. Takich kwiatków jest mnóstwo, a najbardziej razi pisanie o "muzyce rap" i "muzyce hip-hop" jako dwóch różnych rodzajach muzyki. Ciągłe przypominanie czytelnikowi, że kiedyś nie było Internetu albo PayPala, sugeruje, że książka jest pisana do dziesięciolatków? Urodziłem się w 1999 roku -nawet w moim dzieciństwie Internet był rarytasem, a tu mi ktoś mówi setki razy, że kiedyś było inaczej - fajnie tylko jeśli książka ma być dla 12-latków, których taka informacja mogłaby zaskoczyć to nie powinna być momentami wulgarna (co mi nie przeszkadza), w innym wypadku takie uwagi nie mają sensu i skazują na brak sympatii do autora. Dalej nie mogę nie zauważyć, że książka jest napisana fatalnie. Styl jest czymś pomiędzy próbą pisania wzniośle przy używaniu truizmów i banałów, że o niezliczonych błędach nie wspomnę. Ja wszystko rozumiem, ale łatwiej było wziąć kogoś do wywiadu rzeki - to wygląda jak wyplute na siłę, i z pełnym szacunkiem do autorów, nie jest to godne ludzi, którzy tak podkreślają wartość słowa w kulturze, o której piszą. Oddaje autorom co ich i dziękuję za to, że mają serducho do kultury od tak wielu lat, ale moralizatorski ton sugerujący, że czytelnik nie wie nic o kulturze z jaką się mierzy ta książka przy jednoczesnych próbach przepisywania jej podstaw "po polsku" to nie jest działanie na rzecz kultury, tylko dzielenie ludzi z sercem do niej.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
29-11-2020 o godz 18:33 przez: piotr
Bardzo ciekawa pozycja. Obala stereotypy na temat tej subkultury. W książsce wypowiada się wielu pionierów polskiego hip hopu. To nie jest książka biograficzna. Najlepsza książka w tej dziedzinie. Długo, a może nigdy podobnej nie będzie. Trzeba mieć.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
13-01-2022 o godz 23:35 przez: Anonim
Ta recenzja została usunięta, ponieważ jej treść była niezgodna z regulaminem
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Wyrwane z pamiętnika MiniEsencja
4.5/5
22,18 zł
35,00 zł
Inne z tego wydawnictwa List do dziadka Anna's Dream
4.9/5
22,32 zł
34,00 zł
Inne z tego wydawnictwa (Od)nowa Zakrzewski Wiktor
5/5
23,48 zł
32,99 zł
Inne z tego wydawnictwa Kalendarz księżycowy 2022. Dla zdrowia, urody, ogrodu Opracowanie zbiorowe
5/5
30,42 zł
48,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Kalendarz dobrych dni 2022 Opracowanie zbiorowe
5/5
37,79 zł
48,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Jeszcze… Jachnicki Janusz
5/5
19,93 zł
28,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Kochankowie metra Łęcka Joanna
4.5/5
13,56 zł
19,99 zł
Inne z tego wydawnictwa Złote myśli Kaleta Sebastian
4.3/5
26,76 zł
39,90 zł

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Podobne do ostatnio oglądanego