Karajan: Sibelius Recordings 1976-1981 (CD)

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Może Cię zainteresować

  • 1. Symphony No.1 In E Minor, Op. 39: I. Andante, Ma ...
  • 2. Symphony No.1 In E Minor, Op. 39: II. Andante (Ma
  • 3. Symphony No.1 In E Minor, Op. 39: III. Scherzo ...
  • 4. Symphony No.1 In E Minor, Op. 39: IV. Finale: ...
  • 5. Symphony No. 6 In D Minor, Op. 104: I. Allegro ...
  • 6. Symphony No. 6 In D Minor, Op. 104 : II. ...
  • 7. Symphony No. 6 In D Minor, Op. 104: III. Poco ...
  • 8. Symphony No. 6 In D Minor, Op. 104: IV. Allegro ...
  • 1. Symphony No. 2 In D, Op. 43: I. Allegretto
  • 2. Symphony No. 2 In D, Op. 43: II. Tempo Andante, ...
  • 3. Symphony No. 2 In D, Op. 43: III. Vivacissimo
  • 4. Symphony No. 2 In D, Op. 43: IV. Finale (Allegro ...
  • 1. Symphony No. 4 In A Minor, Op. 63: I. Tempo Molto
  • 2. Symphony No. 4 In A Minor, Op. 63: II. Allegro ...
  • 3. Symphony No. 4 In A Minor, Op. 63: III. Il Tempo ...
  • 4. Symphony No. 4 In A Minor, Op. 63: IV. Allegro
  • 5. Symphony No. 5 In E Flat, Op. 82: I. Tempo Molto ...
  • 6. Symphony No. 5 In E Flat, Op. 82: II. Andante ...
  • 7. Symphony No. 5 In E Flat, Op. 82: III. Allegro ...
  • 1. En Saga Op. 9
  • 2. Lemminkainen Suite (Four Legends) Op.22 - The ...
  • 3. Karelia Suite, Op. 11: I. Intermezzo
  • 4. Karelia Suite, Op. 11: II. Ballade
  • 5. Karelia Suite, Op. 11: III. Alla Marcia
  • 6. Finlandia, Op. 26
  • 7. Valse Triste, Op. 44
  • 8. Tapiola, Op. 112
"The Herbert von Karajan Collection" to 13 boxów zawierających zremasterowane najwspanialsze nagrania austriackiego mistrza, zarejestrowane dla wytwórni EMI między 1946 a 1984 rokiem, a obecnie będących klejnotem w katalogu Warner Classics.

Dla wielu Herbert von Karajan (1908-1989) – w początkach swej kariery opisywany jako "Das Wunder Karajan" (Cudowny Karajan) i znany w latach 60. jako "muzyczny dyrektor Europy" – pozostaje wzorcowym przykładem maestro. Wydanie w pierwszej połowie 2014 roku serii boxów „The Herber von Karajan Collection” (Official Remastered Edition) zbiega się w czasie z 25. rocznicą śmierci dyrygenta (lipiec 1989 roku, mistrz miał wówczas 81 lat).

Artysta przez większą część swej kariery nagraniowej był związany z EMI (w szczególności w latach 1946-1960 i ponownie od 1969 do 1984 roku). Odkrył go krótko po drugiej wojnie światowej producent wytwórni Walter Legge. Tak rozpoczął się artystyczny związek dwójki dżentelmenów, obejmujący nagrania z Vienna Philharmonic, z założoną przez Legge’a orkiestrą The Philharmonia, z Berlin Philharmonic (w 1955 roku Karajan został jej dyrygentem i pozostał nim do końca życia), z muzykami z mediolańskiej La Scali i Orchestre de Paris.

Boxy zawierają przede wszystkim nagrania symfoniczne i chóralne. Wszystkie nagrania zostały zremasterowane z oryginalnych taśm w słynnych Abbey Road Studios, w technologii 24-bit/96kHz.

Karajan And His Soloists II – 1970-1984
The Herbert von Karajan Collection to seria 13 boxów zawierających oficjalne zremasterowane wersje najważniejszych nagrań, jakich maestro wszechczasów dokonał dla EMI pomiędzy 1946 i 1984. Niezwykła umiejętność Karajana, który z właściwym sobie jedynie wyczuciem potrafił unosić solistów na „magicznym dywanie” orkiestrowego brzmienia, ukaza jest w pełni w tej 10-płytowej kolekcji, zawierającej nagrania koncertów. Wśród solistów, znajdziemy takie znakomitości, jak: Sviatoslav Richter, David Oistrakh, Mstislav Rostropovich, Anne-Sophie Mutter, Alexis Weissenberg, Maurice André oraz James Galway.

Kilka słów o procesie remasteringu:
Nagrania Herberta von Karajana dla wytwórni EMI zremasterowane w technologii high resolution. Remasteringu tych historycznych nagrań dla wytwórni EMI, dokonało czterech inżynierów pracujących w Abbey Road Studios w Londynie. Dźwięk utworów na rocznicowym wydawnictwie odtworzono z oryginalnych analogowych taśm. Inżynierowie Simon Gibson, Ian Jones, Andy Walter i Allan Ramsay mają wielkie doświadczenie w remasteringu archiwalnych nagrań.

Simon Gibson opowiada:
Proces zawsze zaczyna się od odnalezienia nagrań i taśm w londyńskich archiwach EMI oraz od porównania różnych źródeł i ewentualnych wznowień na CD. Konsultujemy się odnośnie grafika pracy, który zawiera notatki dotyczące sesji nagraniowych, autorstwa inżyniera dźwięku i producenta. Tutaj należy szukać odpowiedzi, dlaczego czasami istnieje więcej niż jeden zostaw taśm, z których można wybierać. Nagrania zostały dokonane w technologii 78 obrotów na minutę, w mono lub stereo, na taśmie analogowej 1/4 cala, w okresie od lat 40. do 80. Wszystkie taśmy zachowały się w dobrym stanie i odtworzyliśmy je na naszym studyjnym magnetofonie Studer A80, po bardzo dokładnym jego skalibrowaniu.

Podjęliśmy decyzję o zremasterowaniu w tak zaawansowanej technologii, ponieważ tych nagrań nigdy nie przetransferowano w taki sposób. Dzięki temu zabiegowi, mogliśmy osiągnąć jakość bardzo zbliżoną do studyjnego oryginału. Przenieśliśmy zawartość z taśm na formę cyfrową używając technologii 24-bitowej/96kHz oraz konwertera Prism ADA-8, a następnie zapisując wszystko na naszej stacji roboczej Sadie Digital Audio. Jeśli było to konieczne, korzystaliśmy także z technologii odtwarzania dźwięku CEDAR, aby zredukować lub usunąć kliki, puknięcia, syczenia, które uznaliśmy za zbyt nachalne. Każdy utwór był edytowany jako całość, z naturalnym ambientem dodanym tam, gdzie należało.

Parę nagrań Karajana z lat 70. zostało dokonanych przy wykorzystaniu jednocalowej, ośmiościeżkowej taśmy. Jeżeli tylko mieliśmy taką taśmę, remasterowaliśmy ją w taki sposób, jak na dwuścieżkowych taśmach matkach w stereo. Robiąc transfer z analogowej taśmy do plików cyfrowych w technologii 24-bitowej/96kHz i tworząc nowy miks stereo, uzyskaliśmy o wiele lepsze brzmienie niż na oryginalnym masterze. Posłuchajcie dla przykładu preludiów operowych Wagnera albo koncertu skrzypcowego Brahmsa z Kremerem – wszystkie zremasterowaliśmy z oryginalnych ośmiościeżkowych taśm.

Ostatnim etapem procesu remasteringu jest stworzenie wersji o jednakowym poziomie dźwięku, przy użyciu należących do EMI equalizerów TG12412 i 12414. Gotowa, zremasterowana w technologii 24-bitowej/96kHz wersja audio jest konwertowana na standardową płytę CD, a następnie wysyłana do produkcji. Te nagrania po raz pierwszy pojawiają się w takim formacie dźwiękowym, dając słuchaczowi o wiele większą klarowność i pozwalają usłyszeć mnóstwo detali.

Tytuł: Karajan: Sibelius Recordings 1976-1981
Seria: Herbert von Karajan Collection
Wykonawca: Von Karajan Herbert , Berliner Philharmoniker
Kompozytor: Sibelius Jean
Dystrybutor: Warner Music Poland
Data premiery: 2014-05-26
Rok nagrania: 2014
Nośnik: CD
Liczba nośników 4
Rodzaj opakowania: Digipack
Wymiary w opakowaniu [mm]: 12 x 127 x 144
Indeks: 14924781
 
średnia 1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
1
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Zobacz także

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.