Geniusz. Gra (okładka miękka)

Autor:

Świat naszych rodziców to już historia. Odrzuciliśmy dawne zasady. To my tworzymy przyszłość.

Dwustu geniuszy w walce na umysły. Mają trzy dni i trzy noce, aby rozwiązać dwa zadania. Ten, kto zwycięży w Godzinie Zero, uzyska wszystkie potrzebne środki, aby założyć własne laboratorium badawcze w dowolnym miejscu na świecie.

REX: jeden z najlepszych programistów na świecie. Właśnie stworzył program do odnajdywania osób zaginionych jednym kliknięciem. Ma szesnaście lat.

TUNDE: inżynier samouk, który do nigeryjskiej wioski, gdzie ludzie mieszkają w lepiankach, doprowadził internet. Lokalny wojskowy zleca mu budowę broni. Ma czternaście lat.

LIKAON: blogerka-szpieg, która ujawnia korupcję wśród chińskich urzędników. Jest na czele czarnej listy ludzi z Szanghaju. Ma szesnaście lat.

Nie martwcie się przygotowaniem. Jeżeli zostaliście wybrani, jesteście gotowi.

Ekscytująca, prowokująca, przełomowa, nowatorska i bardzo inteligentna powieść.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Sprzedaje empik.com 30,49 zł

30,49 zł 33,90 zł (taniej o 10 %)
0 zł za dostawę do salonu empik
Wysyłamy w 24 godziny
Produkt u dostawcy
Szybkie zakupy bez zbędnych formalności. Wybierz opcje dostawy, formę płatności i złóż zamówienie.

Dostępność w salonie empik

Zarezerwuj i odbierz w 2 godziny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

asb nad tabami
Gout Leopold Książki | okładka miękka
30,49 zł
asb nad tabami
Gout Leopold Książki | okładka miękka
30,49 zł

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 24 godziny

Świat naszych rodziców to już historia. Odrzuciliśmy dawne zasady. To my tworzymy przyszłość.

Dwustu geniuszy w walce na umysły. Mają trzy dni i trzy noce, aby rozwiązać dwa zadania. Ten, kto zwycięży w Godzinie Zero, uzyska wszystkie potrzebne środki, aby założyć własne laboratorium badawcze w dowolnym miejscu na świecie.

REX: jeden z najlepszych programistów na świecie. Właśnie stworzył program do odnajdywania osób zaginionych jednym kliknięciem. Ma szesnaście lat.

TUNDE: inżynier samouk, który do nigeryjskiej wioski, gdzie ludzie mieszkają w lepiankach, doprowadził internet. Lokalny wojskowy zleca mu budowę broni. Ma czternaście lat.

LIKAON: blogerka-szpieg, która ujawnia korupcję wśród chińskich urzędników. Jest na czele czarnej listy ludzi z Szanghaju. Ma szesnaście lat.

Nie martwcie się przygotowaniem. Jeżeli zostaliście wybrani, jesteście gotowi.

Ekscytująca, prowokująca, przełomowa, nowatorska i bardzo inteligentna powieść.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Tytuł: Geniusz. Gra
Autor: Gout Leopold
Tłumaczenie: Waliś Robert
Wydawnictwo: Wydawnictwo Albatros
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 304
Numer wydania: I
Data premiery: 2018-05-23
Rok wydania: 2018
Forma: książka
Indeks: 25325232
 
średnia 4,2
5
7
4
5
3
2
2
1
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
11 recenzji
4/5
09-03-2019 o godz 20:53 ewelina.kania dodał recenzję:
📍Trzy słowa o... Książce Leopoldo Gout’a „Geniusz.Gra” od @wydawnictwoalbatros Trójka nastolatków odznaczająca się ponadprzeciętną inteligencja. Inżynier, blogerka-szpieg i informatyk. Dzielą ich tysiące kilometrów, lecz łączy prawdziwa, mimo że wirtualna przyjaźń. Zamiłowanie do wiedzy i sięganie tam gdzie wzrok nie sięga spowodowało, że stali się jednymi z 200 wybrańców mających wziąć udział w tajemniczej Grze. Nagroda jest wspaniała. Jest o co walczyć! Niech zwycięży najlepszy! Udział w Grze, to nie jedyny problem naszej wspaniałej trójki. Muszą stawić czoła wrogom, zagrażającym bezpieczeństwu ich rodzin. Książka jeszcze nie otwarta już przyciąga wzrok. A raz oderwany zaraz do niej wraca. Okładka jest niesamowita. Zawartość zawiera także liczne ilustracje, szkice, projekty od których może rozboleć głowa. Zaserwowane są jednak w przystępny sposób. Sama fabuła jest dość interesująca. Młodzieżówka zarówno dla osób mających „fioła” na punkcie techniki jak i dla tych którzy chcą ją bliżej poznać,a nie są biegli w tym temacie. Akcja toczy się szybko, choć momentami jest mocno nieprawdopodobna. Czasami dziecinna. Chyba po prostu odzwyczaiłam się od tego typu literatury. Autor przedstawia wydarzenia z punktu widzenia trójki głównych bohaterów, dzięki czemu możemy lepiej ich poznać, co zdecydowanie jest plusem całej historii. Porusza sprawy o których nie chcemy mówić lub często nie zdajemy sobie z nich sprawy. Pomijając kilka mankamentów sytuacyjnych całość prezentuje się w dobrym świetle. Tematyka naukowa nie jest łatwa, a jak już się chwyta za nią w młodzieżówce, tak był nie była nuda, to już w ogóle. Gout dał radę!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
03-03-2019 o godz 14:23 Anna dodał recenzję:
Książka Leopoldo Gout'a pt. "Geniusz. Gra" opowiada o trójce nastoletnich geniuszy, którzy wraz z innymi sobie podobnymi biorą udział w Grze - konkursie, w którym nagrodą jest budowa własnego laboratorium w dowolnym miejscu na Ziemi. Uważam, że ogromnym atutem tej pozycji są rozdziały napisane z trzech różnych perspektyw - z punktu widzenia naszych głównych bohaterów. Pierwszy z nich to Rex - szesnastoletni programista, który właśnie stworzył program do odnajdywania zaginionych osób. Drugi jest Tunde - inżynier samouk, który do swojej nigeryjskiej wioski doprowadził Internet. Ostatnia, ale nie najgorsza, jest Likaon zajmująca się ujawnianiem sekretów skorumpowanych, chińskich urzędników. Każde z nich jest inne, co widać także po oprawie graficznej poszczególnych rozdziałów. Tak, oprawie graficznej rozdziałów! Wydawcy bardzo zadbali o tę kwestię i prawie każda strona jest udekorowana, na dodatek bez zasady kopiuj-wklej, więc ciężko będzie znaleźć wśród nich dwie identyczne kartki. Nie wiem jak Wy, ale ja naprawdę szanuję dbałość o takie szczegóły i jako czytelnik czuję się doceniona 😀 Oprócz głównego wątku, czyli tytułowej Gry, znajdziemy tu też rozwinięte wątki poboczne - każda z postaci ma własne problemy oraz motywacje. Bohaterowie są dobrze wykreowani, każde jest trochę inne, ale mam wrażenie, że czegoś mi zabrakło, że nie poznaliśmy ich na tyle dobrze jak moglibyśmy. Jak już przechodzimy do minusów, to mam też mały wyrzut do Wydawcy, że nie dopilnowali, aby przetłumaczyć wszystkie notatki na marginesach (chodzi mi o te upiększenia rozdziałów) i część z nich jest po angielsku, a część po polsku. Muszę też wspomnieć o bardzo małych literach przy objaśnieniach schematów, które było mi bardzo ciężko przeczytać, więc musiałam się ratować poprzez zrobienie zdjęcia telefonem i późniejszym przybliżeniem go na ekranie 🙈 Podsumowując - książka "Geniusz. Gra" podobała mi się i będę ją miło wspominać. Nie mogę się doczekać aż sięgnę po drugi tom 😀 Moja ocena to 7,5/10 🌟 https://www.instagram.com/annie.books.pl/
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
3/5
02-03-2019 o godz 15:03 Julia Wierzbińska dodał recenzję:
Geniusz. Gra to książka, po którą nie planowałam sięgnąć i nawet nie wiedziałabym, co straciłam, bo idealnie wpasowuje się w mój gust czytelniczy. Podejrzewam, że wielu z was nigdy nie słyszało nawet tego tytułu, a ta seria zdecydowanie zasługuje na uwagę, bo wciąga od pierwszej strony i ciężko ją odłożyć na bok choćby na chwilę! Nie trzeba było mnie długo przekonywać, żebym sięgnęła po Geniusza. Grę; właściwie wystarczyła mi świadomość, że książka opowiada o nastoletnich naukowcach, którzy stawiają czoła niesamowitym wyzwaniom, a przy okazji ich działania nie zawsze są w pełni legalne i już byłam kupiona, bo uwielbiam podobne historie. Pod wieloma względami powieść Leopoldo Gouta nie tyle mnie usatysfakcjonowała, co wręcz przerosła moje oczekiwania, bowiem mamy tutaj nie tylko mnóstwo nieprzewidywalnych zwrotów akcji i trudnych, logicznych zagadek do rozwiązania, ale autor porusza także tematykę związaną z problemami współczesnego świata, rozwoju technologii, dotyka skomplikowanych dylematów moralnych czy problemów rodzinnych. Całość zostaje podana nam w naprawdę przepięknym, wysokiej jakości wydaniu – Geniusz. Gra posiada bogatą szatę graficzną, w środku można znaleźć wykresy, schematy czy szkice, które dodatkowo ułatwiają zrozumienie treści i nadają fabule niesamowitej realności. Poruszane w tej powieści zagadnienia są dość zaawansowane, mamy w końcu do czynienia z geniuszami specjalizującymi się w ścisłych dziedzinach takich jak informatyka, inżynieria, biologia czy chemia, ale zostały one przedstawione w tak prosty, a jednocześnie interesujący sposób, że nikt nie powinien mieć trudności ze zrozumieniem naukowych kwestii. Fabułę śledzimy z perspektywy trójki głównych bohaterów – Rexa, uzdolnionego programisty, dla którego udział w Grze jest szansą na odnalezienie starszego brata, który zaginął przed dwoma laty, czternastoletniego inżyniera z Nigerii Tundego znajdującego się w sytuacji bez wyjścia i Likaona, czyli tajemniczej blogerki z Chin, która ujawnia korupcyjne skandale na wysokich szczeblach władzy, tym samym narażając się na aresztowanie przez władze niezadowolone z jej interwencji. Bardzo często się zdarza, że przy mnogiej liczbie narratorów faworyzuję jedną z perspektyw lub nie odczuwam różnicy przy zmianie osoby, tymczasem Leopoldo Gout poradził sobie bardzo dobrze, oddając różnice kulturowe między bohaterami wywodzącymi się z różnych środowisk i krajów, a choć muszę przyznać, że perspektywa Tundego interesowała mnie odrobinę mniej niż pozostałych bohaterów, wciąż czytałam ją z przyjemnością. Jestem zachwycona przede wszystkim Likaonem, która została świetnie wykreowana, to moja nowa girl crush. Leopoldo Gout w swojej książce skupił się nie tylko na samej Grze, ale także rozbudował wątki każdego z bohaterów, tworząc złożoną opowieść. Tunde zmaga się z groźbami generała-dyktatora trzęsącego całą Nigerią, który obiecał, że zabije jego rodziców i zetrze jego wioskę z powierzchni ziemi, jeśli Tunde nie wybuduje dla niego niebezpiecznej broni. Rex obawia się o życie brata i podejrzewa, że ten wpakował się w nielegalną działalność Terminalu, czyli niebezpiecznej grupy hakerskiej. Likaon z kolei wie, że to, co robi jest słuszne i ważne, ale jednocześnie obawia się w ten sposób rozczarować rodziców, a jeśli zostanie złapana, jej całą rodzinę może czekać śmierć. W tej książce wielokrotnie podkreślana była wartość rodzinnych więzów, a także przyjaźni i zaufania. Jestem zaskoczona, że w sumie w tak krótkiej książce, autorowi udało się zawrzeć tak wiele różnorodnych kwestii. Geniusz. Gra to świetna rozrywka na wysokim poziomie. Trochę przypomina mi skrzyżowanie Ocean's Eleven i Endgame z Illuminae, więc jeśli do tej pory mieliście wątpliwości, czy chcecie sięgnąć po tę powieść, to mam nadzieję, że to porównanie właśnie je rozwiało. Naprawdę dobrze bawiłam się podczas czytania tej powieści, a przy tym musiałam trochę wysilić swój umysł, aby nie umknęły mi żadne wskazówki, więc jestem tym bardziej usatysfakcjonowana lekturą. Zdecydowanie polecam, ale ostrzegam, żebyście lepiej wyposażyli się od razu w obie dostępne części – Leopoldo Gout zakończył Geniusza. Grę w takim momencie, że od razu musiałam sięgnąć po drugi tom, żeby się przekonać, jak dalej potoczą się losy bohaterów!
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
17-02-2019 o godz 20:06 Anonim dodał recenzję:
Dwustu geniuszy z całego świata dostało zaproszenie do niezwykłej Gry. Ten kto w ciągu trzech dni rozwiąże dwa zadania będzie mógł założyć własne laboratorium badawcze w wybranym przez siebie miejscu na świecie oraz zyska wielką sławę. Wśród uczestników znalazła się trójka internetowych przyjaciół Tunde, Rex i Likaon, którzy mimo, że nie spotkali się w realu to w internecie popularność zdobyli jako Loża. Rex ma 16 lat i jest jednym z najlepszych programistów na świecie. Jego marzeniem jest odnalezienie zaginionego brata. Ma mu w tym pomóc innowacyjny program, który stworzył noszący nazwę "Wędrówka". Aby go uruchomić musi dostać się do komputera kwantowego, dlatego bardzo mu zależy na udziale w Grze. Kiedy nie dostaje zaproszenia jest rozczarowany. Czyżby ktoś nie docenił jego umiejętności? W jaki sposób teraz odnajdzie brata? Nie zastanawiając się długo postanawia zhakować system i wpisać się na listę, wykreślając z niej innego uczestnika. Czy uniknie konsekwencji? Tunde ma 14 lat i mieszka w Nigerii, jest inżynierem, który ze złomu potrafi wybudować różne przydatne urządzenia. Jego sława dociera do skorumpowanego generała, który nakazuje mu zbudować niebezpieczne urządzenie zakłócające sygnał GPS. Inaczej jego rodzina i cała wioska ucierpią. Czy Tunde spełni jego groźbę i dostarczy broń oprawcy wiedząc do czego to może doprowadzić? Likoan, a tak naprawdę Cai ma 16 lat i jest blogerką, która szpieguje, a potem ujawnia korupcję wśród chińskich urzędników. Jest odważna, a trudne zadania dodają jej motywacji do działania. Ukrywa swoją prawdziwą tożsamość nie tylko przed światem, ale przede wszystkim przed rodziną. Dla każdego z nich udział w Grze jest szansą na zrealizowanie własnych celów. Rozpoczyna się wyścig o wszystko, a przyjaciele zaczynają odkrywać jaki jest prawdziwy cel Gry i jego założyciela. Leopoldo Gout przeniósł nas w niesamowicie barwny i interesujący świat młodych geniuszy. Szybkie tempo i mnóstwo zwrotów akcji nie pozwalało mi się nudzić nawet przez chwilę. Całość dopełniały niezwykłe grafiki, rysunki i zdjęcia z ukrytych kamer, które nie tylko pomogły zrozumieć naukową treść, ale również dodały niezwykły klimat całej oprawie książki. Ciekawa propozycja nie tylko dla wielbicieli nowinek technologicznych.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
2/5
15-07-2018 o godz 20:26 Magdalena Senderowicz dodał recenzję:
Geniusz. Gra to książka, która bardzo szybko się rozpoczyna i równie szybko się kończy. Osadzona w podobnym klimacie, co powieści takie jak Endgame czy Ready Player One, które zdobyły w sumie całkiem spory rozgłos – czy to w Polsce czy poza granicami naszego kraju. Grupa niesamowicie mądrych i uzdolnionych dzieciaków otrzymuje szanse na zdobycie wielkiej nagrody – tym razem jest to możliwość zbudowania własnego laboratorium badawczego w dowolnym miejscu na Ziemi. Wiecie co? Sama bym nie pogardziła taką okazją. Nie chciałby mi ktoś zafundować takiej niespodzianki? Genialne dzieci – wyprzedzające w rozwoju swoich rówieśników, outsiderzy, całkowicie zatraceni w naukowym świecie. Rex jest jednym z najlepszych programistów na świecie, a ma zaledwie szesnaście lat. Tunde ma lat czternaście, a jest niesamowitym inżynierem. Likaon to szesnastoletnia dziewczyna, której niezwykłe umiejętności pozwalają zostać szpiegiem i ujawniać korupcję wśród chińskich urzędników. A to tylko trójka spośród uczestników obiecującej gry, która może pozwolić wygranym ustawić się do końca życia. Te dzieciaki kochają to, co robią. Nauka i genialne umysły to wszystko, co mają. Często są nierozumiani przez otoczenie, nawet przez rodzinę. Czy można im się zatem dziwić, że wolą siedzieć we własnych pokojach z nosami w komputerach, gdzie mogą komunikować się ze sobą nawzajem? Z takimi samymi freak’ami, jak oni? Na uwagę z pewnością zasługuje sposób wydania tej książki. Pomijam znakomitą oprawę graficzną okładki, ale wnętrze jest równie niesamowite. Schematy, tabele, zdjęcia, rysunki… A to wszystko jako odzwierciedlenie interesującej, aczkolwiek niezbyt rozwiniętej fabuły. Gdy dwustu geniuszy z całego świata dostaje informacje o tym, że mają rozwiązać dwa zadania, to wszystko zaczyna się dziać bardzo szybko. Właściwie akcja naprawdę tutaj pędzi i stale się coś dzieje, być może aż zbyt mocno autor poszedł w tym kierunku. Nie ma ani chwili wytchnienia czy czasu na przeanalizowanie sytuacji oraz zadań, które stoją przed uczestnikami. Fakt, zakończenie w sumie wypada dosyć nieprzewidywalnie, jak na ten typ powieści, co działa oczywiście na plus, ale mimo wszystko nie do końca przekonało mnie aż tak szybkie tempo rozgrywających się wydarzeń. Tempo, które autor prawdopodobnie sam sobie narzucił, nie działa też na korzyść samych bohaterów. I nie mam tutaj na myśli tego, co muszą zrobić, choć w pewnym stopniu też znajduje to w tym odzwierciedlenie, bo fabuła nie jest zbyt rozbudowana i rozwinięta, ale chodzi mi o samą kreację postaci. Choć mamy do czynienia z geniuszami, to właściwie nie wyróżniają się oni niczym specjalnym. Są trochę bezbarwni. Cała nasza uwaga skupia się na tym, aby nie pogubić się w tej prędkości, dlatego też pomijana jest cała reszta. Łącznie z całym tłem – po co, na co i dlaczego. Otrzymujemy tylko zarys, a ja jednak momentami chciałabym uzyskać więcej informacji, więcej konkretów. Mimo wszystko podoba mi się sam pomysł autora, choć nieco przypomina on inne powieści, które już pojawiły się na rynku. Dlatego nie wydaje mi się, żeby miał szansę się wybić tą historią. Jest tutaj potencjał i to spory, ale niestety wykonanie mnie nie urzekło. Zbyt szybko, zbyt gwałtownie – mimo wszystko bardzo łatwo jest przekroczyć tę cienką granicę tempa akcji i niestety Leopoldo Gout ją przekroczył. Nie chciałabym Was jednak całkowicie zniechęcać do lektury, bowiem historia sama w sobie jest ciekawa. Sama nie wiem, jak jednoznacznie określić tę książkę – nie jest ani zła, ani wyjątkowo dobra. Wypada chyba przeciętnie, bo choć zamysł był świetny, to jednak nie do końca tutaj wszystko się udało. www.bookeaterreality.blogspot.com
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
28-06-2018 o godz 11:08 Czytaczyk dodał recenzję:
Jak tylko przeczytałam jej opis, to od razu wiedziałam, że będę musiała ją przeczytać. Jestem zarówno książkoholikiem, jak i groholikiem. Chociaż nie jestem obeznana w sprawach związanych z bebechami komputerów i innych konsol, to jednak grać na nich potrafię. :D Pozwolę sobie jeszcze na odrobinę zachwytów nad szatą graficzną „Geniusz. Gra”. Okładka idealnie wpasowuje się w klimat powieści, a ten odbijający światło mózg jest jej fajnym ubarwieniem. Dodatkowo na stronach możemy natknąć się na jakieś szkice, zapiski czy obrazowe schematy wynalazków. Leopoldo Gout miał naprawdę fajny pomysł na ciekawą książkę. Gdybym nie znała „Charlie i fabryka czekolady”, to z pewnością uznałabym zamysł fabuły za niesamowicie oryginalny i fenomenalny. Mimo tej lekkiej schematyczności uważam, że autor świetnie sobie poradził z wykonaniem tego po swojemu. Akcja jest dynamiczna, a treść wciągnęła mnie niemalże od pierwszych stron i ze stale rosnącym zaintrygowaniem brnęłam do końca. Doceniam to, że autor postarał się, żeby przełożyć profesjonalną wiedzę technologiczną na „chłopski rozum” tak, aby każdy był w stanie zrozumieć poruszane kwestie. Nawet totalny komputerowi laik nie będzie miał z niczym problemu i nie poczuje się zdezorientowany. Wszystko zostało przedstawione w prostym oraz przystępnym stylu. Opisy są plastyczne, w żadnym stopniu nie nużą, tylko naprawdę ciekawią i zachęcają do lektury. Cała historia jest przedstawiona z perspektywy trzech bohaterów. Dzięki temu możemy w równym stopniu poznać każdego z nich, a są to fajni, zdeterminowani i pełni pasji chłopcy. Każdy z nich czymś zaskarbił sobie moją sympatię i w równym stopniu im kibicowałam. Zakończenie wydaje się pozostawać furtką dla autora, do napisania kolejnego tomu, na co osobiście liczę.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
28-06-2018 o godz 08:56 SzkolnyKlubRecenzent dodał recenzję:
Książka pt. „Geniusz. Gra” jest autorstwa Leopoldo Gout'a, uznanego pisarza i reżysera, autora m.in „Radia Duchów” czy innych części „Geniusza". „Geniusz. Gra” jest książką przygodową, która wciąga czytelników treścią i nawiązuje do literatury fantastycznej. Książka opisuje losy młodych geniuszy, którzy zostali zaproszeni do gry, w której wybrani zostaną najwybitniejsi, a ci, którzy zwyciężą otrzymają możliwość dalszego rozwoju. Poza grą, której są uczestnikami, trzech przyjaciół musi uporać się z osobistymi problemami. Książka przeznaczona jest dla młodszego grona czytelników ze względu na język, jakim jest pisana oraz treść. Powieść ta była bardzo ciekawa, czytało mi się ją miło i przyjemnie. Z pewnością mogę ją polecić wszystkim czytelnikom. Kaja, lat 16 źródło: www.szkolnyklubrecenzenta.pl
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
26-06-2018 o godz 07:33 Anonim dodał recenzję:
Rex, Cai i Tunde są założycielami bardzo popularnej strony, na której publikują treści, które są inspiracją dla młodych geniuszy. Swoją grupę nazwali “Lożą”, a sami ukrywają się pod różnymi pseudonimami. Cai to dziewczyna, która anonimowo udostępnia w sieci nagrania, w których główną rolę odgrywają wpływowi ludzie, starający się w nielegalny sposób – poprzez sieć kontaktów i gruby portfel – utorować sobie drogę do sukcesu. Jest świadoma niebezpieczeństwa jakie wiążę się z jej działalnością, jednak wierzy, że to, co robi ma sens i charakter moralny. Tunde to młody chłopak pochodzący z wioski Akika położonej w Nigerii, który bardzo szybko stał się sławny dzięki swym budowlom i maszynom. Tworzył je ze starych części odnajdywanych na pobliskim złomowisku. Rex to wybitny programista, który doświadcza ogromnej straty. Z niewiadomych przyczyn jego brat opuszcza dom i odcina się od rodziny. Utalentowany Rex znajduje sposób na wyzbycie się negatywnych emocji i skupia się na nowym programie, dzięki któremu odnajdzie zaginionego brata. Przyjaciele wkrótce otrzymają zaproszenie do Gry, w której stawką będą środki pieniężne na budowę własnego laboratorium. Dwustu uczestników, dwa zadania, jedna wygrana. Czy trójka najlepszych przyjaciół będzie musiała ze sobą rywalizować? Jaki jest prawdziwy cel tego konkursu? Czy Rex odnajdzie brata? Koniecznie sprawdźcie sami. Leopoldo Gout w swojej książce zaprezentował unikalny pomysł na fabułę, która bardzo różni się od historii, jakie dotychczas poznałam. Nie sposób nie zainteresować się tematem poruszanym przez autora. Już sam opis na okładce w pewnym sensie dał mi gwarancję na to, że nie zawiodę się, sięgając po tę pozycję. Trzeba wspomnieć również o samym wydaniu, które przyciąga wzrok, a podczas czytania wspomaga nasza wyobraźnię dopełniając obraz przedstawianych scen. Choć ciężko było mi odnaleźć samego autora w zapisanych stronach, to bohaterowie wykreowani zostali bardzo umiejętnie i realistycznie. Powszechnie krąży stereotyp, przez który można by sądzić, że skoro osoby pojawiające się na przestrzeni rozdziałów są młodymi geniuszami, to będą przedstawieni jako introwertycy żyjący według własnych reguł. Natomiast znajdujemy tu grupę ludzi, którzy wzajemnie się wspierają i są współtwórcami tej małej społeczności wybitnych jednostek. Łączą ich przyjaźń i wspólne cele. Książka jest dość krótka, jednak uważam to za zaletę w tym przypadku, ponieważ mam wrażenie, że autor zawarł w niej wszystko, co trzeba, aby można było nazwać ją kompletną. To jest jedna z tych pozycji, w których w 100% ufasz autorowi i jego wizji. Narracja prowadzona jest naprzemiennie między trzema głównymi bohaterami. Zmiana punktu widzenia odbywa się płynnie. Cała opowieść skonstruowana jest bardzo precyzyjnie i ciężko znaleźć w niej słabe punkty. Nie zabrakło tu również miejsca dla głębszych uczuć, gdyż jesteśmy świadkami rodzącej się więzi między dwójką głównych bohaterów. Choć wątek ten jest dość okrojony to i tak rozczula i przekazuje drobny ładunek emocjonalny, który świetnie urozmaicił cała opowieść. “Geniusz. Gra” Leopoldo Gout’a to książka inspirująca, napisana treściwie i bardzo wiarygodnie. Przedstawia losy ponadprzeciętnie utalentowanych młodych ludzi i ukazuje ich rolę w kreowaniu świata. Warto po nią sięgnąć choćby ze względu na jej oryginalność. Dla mnie była doskonałą odskocznią i z pewnością w przyszłości jeszcze po nią sięgnę.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
25-06-2018 o godz 20:35 madziao dodał recenzję:
[siostryczytaja.blogspot.com]"Geniusz. Gra" przedstawia losy utalentowanych nastolatków, którzy stają przed szansą ukazania swoich umiejętności. Każdy z nich jest świetny w swojej dziedzinie i mimo bardzo młodego wieku, wiele osiągnięć na swoim koncie. W grze bierze udział dwieście osób, w tym trójka bohaterów, których najlepiej poznajemy i którzy razem tworzą LOŻĘ, znaną innym uczestnikom. Jednak przyjaciele tutaj zostaną rywalami... Czy uda się zwyciężyć któremuś z nich? Tunde, Likaon i Rex są trójką przyjaciół, znającą się z internetu. Każdy z nich ma inną historię i dodatkowe powody, dla których chcą znaleźć się wśród uczestników gry. Najbardziej polubiłam Tunde, który nie ukrywał swojego przywiązania do Rexa i Likaon. Dodatkowo to na nim spoczywała największa odpowiedzialność - jeśli nie wygra i nie zbuduje broni, cała jego wioska zginie. To dla niego ogromne wyzwanie, bo zdecydowanie był geniuszem, jednak w grze udział brały właśnie takie osoby. Jednak czy dodatkowe obciążenie, będące odpowiedzialnością za wiele osób, nie przysporzy mu problemów? Ciekawy jest sposób narracji, bo bardzo dobrze poznajemy bohaterów. Dostajemy też cząstkę, o której nie wiedzą ich przyjaciele. Ponadto przedstawienie relacji z różnych perspektyw właściwie zawsze jest doskonałym urozmaiceniem książki i tak samo jest w przypadku "Geniusza. Gry". Dowiadujemy się jaka jest ich historia, jakie sekrety skrywają, a także - jaki mają dodatkowy cel, poza wygraną, we wzięciu udziału w grze. Akcja toczy się szybko, a towarzyszy nam wiele emocji, bo nie wiemy czy trójce przyjaciół uda się osiągnąć zamierzone cele. A bez względu na to, czy ich czyny wyjdą dla nich z korzyścią, czy nie - jakie będą konsekwencje poczynionych prób. Dodatkowo oszustwo jednego z bohaterów nadaje kolejnego smaczku, bo początkowo nawet bliscy o tym nie wiedzieli, a trudno sobie wyobrazić skutki tego występku... Według mnie warto przeczytać "Geniusza. Grę", bo zarówno akcja, jak i bohaterowie są przedstawieni w ciekawy sposób, trudno jest tu o nudę. Do tego na wielu stronach przedstawione są schematy, rysunki, które lepiej obrazują nam dokonania bohaterów, ale też wyjaśniają trudniejsze zagadnienia z bliskich im dziedzin.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
10-06-2018 o godz 15:37 Bibliotecznie dodał recenzję:
"Żyjemy w dwudziestym pierwszym wieku, przyjaciele; oczywiście, że jesteście śledzeni." Nie wiem, co mam myśleć o tej książce. Chyba przede wszystkim to, że wyrosłam z literatury młodzieżowej :-) Nie zrozumcie mnie źle, to jest całkiem niezła książka, ale chyba nie dla mnie. Urwałam punkt za jakieś takie dziwne zakończenie, potraktowane - jak dla mnie - trochę po macoszemu. Ale od początku... Trójka przyjaciół: Rex, Tunde i Likaon, którzy znają się tylko z sieci, spotyka się w Stanach, by wziąć udział w pewnej Grze. Każde z nich nosi inny bagaż doświadczeń. Szesnastoletni Rex to programista, który marzy o tym, by przy pomocy autorskiego programu odnaleźć zaginionego starszego brata. Tunde, mieszkaniec nigeryjskiej wioski, to genialny czternastoletni inżynier, który otrzymał zlecenie od pewnego generała na zbudowanie niebezpiecznej broni oraz rozkaz wygrania Gry. W przeciwnym razie ucierpi nie tylko rodzina chłopca, ale cała jego wioska. Likaon zaś to szesnastoletnia blogerka-szpieg, której celem jest demaskowanie korupcji szerzącej się wśród chińskich urzędników. Kiedy spotykają się w Stanach, natychmiast przystępują do działania. Przed nimi nie tylko walka z pozostałymi uczestnikami Gry, ale także zadania prywatne. Rex musi dostać się do komputera kwantowego, by uruchomić swój program poszukiwawczy, a Tunde skonstruować obiecane generałowi urządzenie. Czy ktoś stanie im na drodze do celu? Czy uda im się zrealizować wszystkie punkty planu? Kim jest twórca Gry i jaką rolę odegra w całej tej historii? I czy ktoś zorientuje się, że Rex trochę nagiął zasady, by dostać zaproszenie do Gry? Akcja jest dość dynamiczna, a pałeczkę w narracji przejmują kolejno wszyscy główni bohaterowie. To ciekawy zabieg, dzięki któremu możemy obserwować rozwój wydarzeń z różnych punktów widzenia, a także poznajemy emocje i reakcje całej trójki z pierwszej ręki. Książka jest ciekawie wydana. Zawiera rysunki uzupełniające naukową treść. Ale ta "naukowość" wcale nie jest odpychająca. O wielu opisywanych rzeczach nie mam pojęcia, a mimo to nie odnotowałam problemów ze zrozumieniem wszystkiego, o czym rozmawiali bohaterowie. Opisy rysunków są zrobione miniaturową czcionką, więc jeśli ktoś zamierza je przestudiować, polecam dobre światło, a może i lupkę. Czarna okładka z błyszczącym mózgiem koresponduje z wnętrzem, którego strony są pełne notatek i rysunków, jak w notesie zakręconego naukowca. Były miejsca, gdzie te rysunki trochę dominowały nad tekstem drukowanym i trudniej mi się czytało, bo musiałam wyłuskiwać litery z rysunków, ale takich fragmentów było niewiele. Po lekturze miałam wrażenie, że to pierwsza część cyklu, ale nigdzie nie ma informacji, by tak było. Możliwe, że takie wrażenie wywołało u mnie zakończenie, które wydaje się być jakieś niedokończone. Jakby autor wykorzystał cały otrzymany od wydawnictwa czas na napisanie wszystkich rozdziałów, ale na zakończenie zostało mu pięć minut.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
02-06-2018 o godz 12:45 markietanka dodał recenzję:
Świat jest pełen utalentowanych dzieciaków, które w różnych warunkach wykorzystują swoje umiejętności. Są młodzi ludzie, którzy otaczają się cudami techniki i jet to dla nich wskaźnik statusu społecznego, ale są również tacy, którzy potrafią z niczego stworzyć cuda techniki i ułatwić innym życie. Są nastolatki, które z pasją oddają się ujawnianiu prawdy i demaskowaniu oszustów, co ie zawsze spotyka się ze zrozumieniem ich środowiska. Są również hakerzy z niezwykłą wiedzą i umiejętnościami informatycznymi, które są dla nich oderwaniem od rzeczywistości. Młodzi ludzie mają swoje pasje i wiedzę - lepiej mieć ich po swojej stronie niż przeciwko. Wie o tym doskonale Kieran, młody geniusz, ceniony wśród młodych ludzi i podziwiany, którzy stworzył własne imperium od zera. Teraz wymyślił Grę, która ma mu pomóc wyłuskać z grupy młodych geniuszy tych najlepszych i zachęcić ich do współpracy. W tym celu na cały świat zostało wysłane 200 zaproszeń do Gry. Zaproszenie to wyróżnienie dla uczestników i możliwość udowodnienia innym, kto jest najlepszy. Rex, Tunde i Likaon to członkowie Loży, którą założyli. Młodzi geniusze specjalizujący się w innych dziedzinach, których łączy wirtualna przyjaźń. Teraz mają szansę spotkać się na żywo dzięki zaproszeniu do Gry. Jednak nie wszyscy otrzymują to zaproszenie.... Ale wszyscy przybywają na miejsce, by walczyć o plamę pierwszeństwa. Każde z nich ma inną motywację, a Gra zbliża ich do celu. Zapraszamy do Gry! Leopoldo Gout stworzył książkę, która idealnie spełniła moje wyobrażenie po tym jak zobaczyłam okładkę i wiedziałam, że muszę ją mieć. Od czasu Player One żadna książka o podobnej tematyce nie urzekła mnie jak Geniusz. Gra - jest świetnie napisana, wciągająca i przepięknie wydana. Wewnątrz znajdziecie grafiki i szkice, które sprawiają, że jest jeszcze bardziej realna i prosta w odbiorze, a tematy, które są tu poruszane często proste nie są. I właśnie to mnie zachwyciło - trudna, specjalistyczna wiedza podana w lekkiej i przyjemnej formie. Autor pokazuje, że wiedza może okazać się naprawdę fascynująca. Dodatkowo tematyka gier została ubarwiona społecznym podłożem, z którego wychodzą nasi bohaterowie. Geniusz . Gra to znakomita powieść - jeśli kochasz gry, lubisz poznawać nieznane i ciekawi cię to, co niezbadane i niezrozumiałe, to Geniusz jest dla Ciebie. Polecam! https://markietanka-mojeksiazki.blogspot.com/2018/06/geniusz-gra-leopoldo-gout.html
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Więcej recenzji
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

O autorze: Gout Leopold

Przekręt. Geniusz Gout Leopold
okładka miękka
4/5
(4/5) 9 recenzji

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Za zamkniętymi drzwiami Paris B.A.
4.4/5
23,03 zł
32,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Zjazd absolwentów Musso Guillaume
0/5
28,99 zł
38,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Teraz zaśniesz Taylor C. L.
4.5/5
29,99 zł
37,50 zł
Inne z tego wydawnictwa Pozwól mi wrócić Paris B.A.
4.1/5
27,49 zł
34,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Na skraju załamania Paris B.A.
4.3/5
23,73 zł
33,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Sekret Heleny Riley Lucinda
4.7/5
27,93 zł
39,90 zł
Inne z tego wydawnictwa To King Stephen
4.5/5
32,13 zł
45,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Fox Forsyth Frederick
3.7/5
41,99 zł
44,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Współlokatorzy O'Leary Beth
4.7/5
29,99 zł
37,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Z każdym oddechem Sparks Nicholas
4.3/5
24,43 zł
34,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Bastion King Stephen
4.5/5
34,93 zł
49,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Czerń i purpura Dutka Wojciech
4.6/5
26,53 zł
37,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Niewinny Coben Harlan
0/5
30,99 zł
38,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Malowany ptak Kosiński Jerzy
5/5
17,49 zł
24,99 zł
Inne z tego wydawnictwa Tak cię straciłam Blackhurst Jenny
4.5/5
29,99 zł
37,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Córka zegarmistrza Morton Kate
4.6/5
27,93 zł
39,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Jej wisienki Bloom Penelope
4.1/5
27,49 zł
34,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Jego banan Bloom Penelope
4.4/5
27,49 zł
34,90 zł
Inne z tego wydawnictwa To King Stephen
0/5
33,99 zł
45,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Ta druga Frances Michelle
3.9/5
25,13 zł
35,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Paragraf 22 Heller Joseph
4.6/5
13,99 zł
14,99 zł
Inne z tego wydawnictwa Buszujący w zbożu Salinger J. D.
4.6/5
26,49 zł
29,40 zł
Inne z tego wydawnictwa Wyspa Camino Grisham John
4.2/5
26,25 zł
37,50 zł
Inne z tego wydawnictwa W głębi lasu Coben Harlan
4.6/5
24,15 zł
34,50 zł
Inne z tego wydawnictwa Nie odpuszczaj Coben Harlan
4.5/5
24,43 zł
34,90 zł

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

strona produktu - rekomendacje Gra. Dolina. Tom 1 Kuhn Krystyna
4.9/5
30,49 zł
34,00 zł
strona produktu - rekomendacje Konkurs Murphy Julie
5/5
33,99 zł
37,80 zł
strona produktu - rekomendacje Miasto cieni Riggs Ransom
4.7/5
24,50 zł
35,00 zł
strona produktu - rekomendacje Save Us Kasten Mona
4.8/5
30,99 zł
39,90 zł
strona produktu - rekomendacje Save Me Kasten Mona
4.3/5
30,99 zł
39,90 zł
strona produktu - rekomendacje Save you Kasten Mona
4.5/5
30,99 zł
39,90 zł
strona produktu - rekomendacje W skali od 1 do 10 Scott Ceylan
4.0/5
22,49 zł
29,99 zł

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.