Człowiek, który był Czwartkiem (okładka twarda)

Wszystkie formaty i wydania (6): Cena:

Oferta empik.com : 29,26 zł

29,26 zł 39,90 zł (-26%)
Odbiór w salonie 0 zł
Wysyłamy w 24 godziny

Potrzebujesz pomocy w zamówieniu?

Zadzwoń
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Najczęściej kupowane razem

asb nad tabami
Leblanc Maurice Książki | okładka twarda
25,94 zł
asb nad tabami
Moncrieff Ada Książki | okładka miękka
26,62 zł

3 produkty

Cena zestawu:

Dodatkowy rabat:

Wysyłamy w 24 godziny

Metafizyczny thriller G.K. Chestertona łączy surrealizm z fantastyką w konwencji utrzymanej w zawrotnym tempie opowieści grozy.

W Londynie za czasów króla Edwarda z młodym człowiekiem nazwiskiem Gabriel Syme nawiązuje kontakt agent Scotland Yardu. Szybko zwerbowany przez policję, która dąży do infiltracji i sparaliżowania organizacji anarchistycznych, młody Syme zostaje skierowany w stronę podejrzewanego o anarchistyczne powiązania człowieka, który nazywa się Gregory. Wyrobiony literacko Syme debatuje z tym mężczyzną i zyskuje dostęp do jego szemranej organizacji - rady europejskich anarchistów. Tropy wiodą Syme’a do Francji, gdzie jego nadrzędnym celem staje się ustalenie tożsamościczłonków rady, których pseudonimy pochodzą od nazw dni tygodnia,  i zdemaskowanie ich zbrodniczych planów…

"Prawdziwymi postaciami tej książki są idee. Zwariowany projekt Chestertona w sumie jest dość prosty: pokazać, że salonowy nihilizm i relatywizm moralny są diabelskie. Byłoby to jednak zupełnie nieciekawe, gdyby autor jednocześnie nie oddał diabłu tego, co mu się należy. Każdą cząstką swojej fantazji i retorycznej weny Chesterton ożywia siły chaosu i anarchii".
Jonathan Lethem, autor "Osieroconego Brooklynu"

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Tytuł: Człowiek, który był Czwartkiem
Autor: Chesterton Gilbert Keith
Tłumaczenie: Bieroń Tomasz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 232
Numer wydania: I
Data premiery: 2019-12-10
Rok wydania: 2019
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 32 x 214 x 150
Indeks: 33599083
średnia 3,8
5
5
4
3
3
9
2
0
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
3 recenzje
4/5
13-03-2020 o godz 13:12 przez: Radosław
Brytyjskie powieści kryminalne od lat są symbolem bardzo wysokiej jakości, która potrafi zapewnić szerokiej grupie czytelników naprawdę solidnej porcji rozrywki. Trudno więc przejść obojętnie obok książki należącej właśnie do tego nurtu, tym bardziej, kiedy grafika obwoluty mocno przykuwa wzrok, a widniejące na okładce hasło: „Jedna z najsłynniejszych powieści brytyjskich XX wieku”, zachęca do powiększenia zasobów swojej domowej biblioteczki. Cała akcja książki zaczyna się Saffron Park, gdzie dwójka poetów Lucjan Gregory i Gabriel Syme wdaje się w mocno ożywioną dyskusję na temat literatury. Każdy z panów ma na ten temat kompletnie inne zdanie. Cała przyjacielska pogawędka w końcu przeradza się w mocno wymagającą dysputę filozoficzną, w wyniku której Gabriel Syme zostaje zaproszony przez swojego towarzysza na spotkanie anarchistów, których celem jest zdestabilizowanie spokojnego świata. W wyniku kompletnie nieprzewidzianych wydarzeń bohater na tajnym spotkaniu, gdzie odbywają się wybory, zostaje wybrany do Najwyższej Rady Anarchistów, przyjmując kryptonim Czwartek (każdy z członków nazywa się tak jak dni tygodnia). To jednak nie koniec niespodzianek dla młodego poety okazuje się, że jego towarzysz rozmów jest tajnym agentem Scotland Yardu, który próbuje zapobiec tragedii i powstrzymać ową grupę szaleńców. Syme nie tylko zobowiązuje zachować się tajemnice, co zostaje zwerbowany w szeregi stróżów prawa i będzie musiał pomoc odkryć prawdziwe tożsamości spiskowców. Z miejsca należy napisać, że zdecydowanie nie jest to książka dla każdego. Mamy tutaj dokonały przykład tego, że nie należy oceniać książki po okładce. Z pozoru historia jest intrygująca w swoich złożeniach i prezentuje poziom naprawdę ciekawego kryminały politycznego. Szybko jednak czytelnik przekona się o tym, że prostota twórcza jest kompletnie obca autorowi dzieła i każda kolejna przeczytana strona tytułu to solidna porcja brytyjskiego skomplikowanego absurdu, który nie każdemu przypadnie do gustu. Kilka pierwszych rozdziałów książki potrafią mocno uśpić czujność czytelnika. Wszystko wydaje się „normalne” i powielające pewne utarte schematy z wielu innych powieści kryminalnych. Powoli rozwijająca się interesująca intryga szybko jednak pokazuje swoje drugie o wiele bardziej złożone oblicze. Zaskakujące zwroty akcji, momentami kompletnie irracjonalne wydarzenia czy mocno filozoficzne wywody bohaterów na temat świata, są tutaj czymś zupełnie naturalnym. Dodatkowo twórca poprzez wykreowanych bohaterów, pozwala poszczególnym czytelnikom na bardzo szeroką interpretację świata (zarówno tego wykreowanego, jak i rzeczywistego). Jakby tego wszystkiego było jeszcze mało, to całość podlana jest mocno niesztampowym poczuciem humoru w stylu Monty Pythona, który jeszcze bardziej podkreśla odmienność owego dzieła. W przypadku starania się ocenienia tej książki nie może być mowy o jakimkolwiek obiektywizmie. Tytuł Gilberta K. Chestertona jest tak bardzo specyficzny, że każdy będzie do niego podchodził indywidualnie. W mojej subiektywnej ocenie pod względem fabularnym dzieło jest poprawne, w niektórych momentach nawet dość intrygujące w innych zaś niestety kompletnie niepotrzebnie zagmatwane, co wymusza na czytelniku ponowne przeczytanie danego fragmentu, aby w pełni zrozumieć założenia twórcy. To samo dotyczy się samego stylu literackiego, który przez większość część dzieła jest poprawny, ale w kilku miejscach (szczególnie w dialogach) widać w nim chwilowy brak pomysłu i nadmierną sztuczność. Człowiek, który był czwartkiem, było, jest i będzie książką którą jednych zachwyci, a innych zaś kompletnie odrzuci. Nie ma jednej skonkretyzowanej grupy odbiorców, którym można byłoby polecić ten tytuł. Każdy miłośnik nietuzinkowej i mocno specyficznej literatury brytyjskiej będzie musiał przekonać się samemu czy tego rodzaju twórczość wpasowuje się w jego gusta. Mnie osobiście tytuł niespecjalnie zachwycił, być może dlatego, że od początku byłem nastawiony na zupełnie inny klimat. Potrafię jednak dotrzeć pewne jego zalety, plasującego go moim zdaniem w segmencie pozycji poprawnych, które mogły stać się naprawdę bardzo dobre.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
3/5
31-12-2019 o godz 09:35 przez: Pinko
Organizacje anarchistyczne stawały się coraz popularniejsze za czasów króla Edwarda; zrzeszały osoby, które płonąc z nienawiści do ludzkości, gotowe były na najkrwawsze rozwiązania. Skoro jednak działały w ukryciu, a ich członkowie byli niemalże nieuchwytni, policja ze Scotland Yardu wpadła na inny pomysł- rozpoczęła werbowanie chętnych, którzy przeniknęliby do tego tajemniczego środowiska. Jednym z "nowych stróżów prawa" stał się młody poeta, Gabriel Syme. Jego zadaniem jest powstrzymanie anarchistów przed podłożeniem bomby. Rusza więc ich tropem prosto do Francji, gdzie stara się powstrzymać tragedię. Szczerze mówiąc, na początku nie wiedziałam, czego się spodziewać. Opis był niby prosty, niby wszystko było wiadomo od razu, ale to tylko pozory- o czym przekonałam się, zagłębiając w fabułę. Gdy Syme przebił się do zgromadzenia anarchistów, nie do końca wiedział, co go czeka; wykorzystując swój wrodzony spryt sprawił, że nie został wykryty przez wrogów. Siedmiu mężczyzn zasiadających w owej grupie przybrało pseudonimy związane z dniami tygodnia, ich przewodniczący określał się mianem Niedzieli. Postawny mężczyzna, budzący grozę wydawał się nie do zdarcia; patrzył w taki sposób, jakby zamiast oczu miał laser. Niejeden myślał, że ich wódz wie o nim wszystko; dlatego budził postrach, ale i swego rodzaju szacunek. Człowiek, który był Czwartkiem ma zaledwie dwieścietrzydzieści stron i rozpoczynając na świętach przygodę z tą pozycją byłam pewna, że zajmie mi ona zaledwie kilka godzin. Nie wiem, w jakim stopniu moje czytelnicze spowolnienie wynikało z szału przygotowań, odwiedzin, etc., a w jakim od niemożności wciągnięcia się w tę historię. Syme kłamał, Syme kręcił, Syme uciekał; później okazuje się, że w tej niewielkiej grupce europejskich anarchistów ma więcej popleczników, niż początkowo mogłoby się wydawać. Cała ta historia jest tak zakręcona, że w pewnym momencie trudno się w niej połapać. Wszyscy gonią za czymś, o czym tak naprawdę mają znikome pojęcie. Działają dla dobra sprawy, ale tak naprawdę sami nie wiedzą, kto jest ich wrogiem. Łatwo grać im na nerwach, na pewności celu. Anarchia naprawdę pochłonęła tę książkę- do tego stopnia, że sami bohaterowie nie wiedzą, po której stoją stronie. A może bardziej nie zdają sobie sprawy, kto przyjaciel, a kto wróg. Ta pozycja jest wypełniona absurdem, aczkolwiek nie takim negatywnym. Nie wiedzieć czemu, wydawała mi się podobna do Ferdydurke- może przez takie swoiste gonienie własnego ogona. Zdaję sobie sprawę, że z tej recenzji możecie niewiele zrozumieć, ale mam taki mętlik w głowie, że ciężko mi go jakoś uporządkować. Człowiek, który był Czwartkiem to nie jest książka zła; w pewien sposób tak prosta, że aż skomplikowana. Po pierwszym czytaniu niewiele z niej wyniosłam i zastanawiam się, czy gdybym podeszła do niej jeszcze raz, to byłoby lepiej? Ciężko orzec. W jej przypadku moja ocena jest neutralna- ani mnie nie irytowała, ani też nie skłoniła do jakiejś głębszej refleksji.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
13-01-2020 o godz 18:50 przez: kryminalnatalerzu
Dawno nie czytałam czegoś równie tak szalonego jak inteligentnego! Pierwsze dwie sceny powieści to po prostu mistrzostwo połączenia humoru, ironii, błyskotliwości oraz zdolności oratorskich. Po ich przeczytaniu nie miałam wątpliwości, że będę się przy tym tytule bawić doskonale! Książka pełna jest angielskiego humoru w stylu Monty Pythona, gdzie absurd i groteska urastają do olbrzymich rozmiarów. Znajdziemy tu też rewelacyjne, mocno intrygujące postacie i oczywiście wiele tematów do rozmyślań. Autor porusza takie zagadnienia jak podziały społeczne, stosunek ludzi do władzy, a także, a może przede wszystkim, do religii. Wszystko to jednak kryje się pod płaszczykiem humoru i absurdu, więc czyta się przyjemnie i z dużym zainteresowaniem.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
Prezentowane dane dotyczą zamówień dostarczanych i sprzedawanych przez empik.

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Portret Doriana Graya Wilde Oscar
4.6/5
20,15 zł
29,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Biblioteka o Północy Haig Matt
4.5/5
28,51 zł
42,90 zł
Inne z tego wydawnictwa Przebudzenie De Mello Anthony
4.6/5
23,72 zł
39,00 zł
Inne z tego wydawnictwa Błędnik Wood Henry
5/5
52,66 zł
59,00 zł

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne: pon – nd 8:00 – 23:00

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego