Czarny mercedes (okładka miękka)

Wszystkie formaty i wydania (2): Cena:

Dostępność w salonie empik

Zarezerwuj i odbierz w 2 godziny

Produkt niedostępny

Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

Rok 1939. Wybucha wojna. Mecenas Karol Holzer, spolonizowany Saksończyk, prowadzi sprawy notarialne, z których dochód idzie na getto. Pewnego dnia w kancelarii pojawia się jego była studentka, Żydówka. Karol chce jej pomóc oddając dokumenty żony, lecz Aneta zostaje zamordowana. W tle pełnej napięcia historii – portrety okupowanego Lwowa i Warszawy.

Wywiad z autorem:

„Ze słonecznej strony świata chciałem zejść w mroczną i opowiedzieć historię w czarnych barwach” – rozmowa z Januszem Majewskim o jego najnowszej powieści kryminalnej pt. „Czarny mercedes”

W kinach możemy oglądać nagradzany film „Excentrycy” w Pana reżyserii, w księgarniach pojawiła się nowa powieść „Czarny mercedes”, wiemy, że już ma Pan w planach jej ekranizację. Tempo zawrotne! Jak Pan to robi? Skąd Pan czerpie inspirację dla swojej twórczości?

- Kiedyś, w czasach kiedy filmem zajmowali się poważni ludzie, jednym z ważniejszych krytyków i teoretyków kina był Francuz Georges Sadoul. Podzielił on twórców na tych, którzy czerpią inspirację z natury (czyli wprost z obserwacji rzeczywistości, w której żyją) i tych, którzy czerpią z kultury (czyli z lektur, z innych sztuk itd.). Należę do tych drugich.

Jak bardzo według Pana różnią się od siebie język filmu i język literatury? Która forma daje twórcy większą niezależność – pisanie czy robienie filmów?

- Pozornie różnią się bardzo, bo język filmu posługuje się obrazem, a język literatury słowem, ale oba mają podobne zasady, mają swoje gramatyki, składnię i ortografię, czyli określone prawa, których należy przestrzegać, żeby być zrozumiałym; ale wolno je także łamać, w określonym celu. Pisanie oczywiście daje większą niezależność, bo koszty „produkcji” są znikome, robienie filmów wymaga wielkich pieniędzy i pomocy wielu specjalistów, a to siłą rzeczy ogranicza.

Pana nowa książka to kryminał. Dlaczego zdecydował się Pan właśnie na ten gatunek? Czy chętnie czytuje Pan kryminały i czy ma Pan może swoich mistrzów?

- Zawsze staram się, aby nowe zadanie różniło się od poprzedniego charakterem, tonacją i właśnie gatunkiem. Po muzycznym melodramacie zapragnąłem radykalnej odmiany. Ze słonecznej strony świata chcę zejść w mroczną i opowiedzieć historię w czarnych barwach, historię ponurej zbrodni kryminalnej, osadzonej w ponurych realiach okupacji. Kryminały czytuję z chęcią, byle były dobre. Czasem natrafiam na arcydzieła, jak na przykład „Jaśnie pan” Jaume Cabre, ale to są wyjątki, ogromnie rzadkie. Moim ulubionym autorem i mistrzem gatunku był Raymond Chandler, który nie tylko tworzył fascynujące zagadki, ale też nasycał swoje książki poważną refleksją intelektualną, był po prostu świetnym pisarzem, o indywidualnym stylu.

W swojej twórczości artystycznej często wraca Pan do czasów młodości, do miejsc, których dziś już nie ma. Czy chciałby Pan zrobić film, którego akcja toczyłaby się współcześnie? A może czasy, w których żyjemy, nie są dla Pana inspirujące?

- Jak już powiedziałem, rzeczywistość „za oknem” nigdy mnie nie inspirowała, nie widzę powodu fotografowania tego, co każdy sam może zobaczyć, może nawet lepiej, przenikliwiej niż ja. Wolę odtwarzać przeszłość, a właściwie tworzyć ją od nowa, tak jak ja ją sobie wyobrażam i ten proces tworzenia mnie fascynuje. Zwłaszcza że czasy, w jakich żyjemy, są mało inspirujące.

Pochodzi Pan z Lwowa, o sentymencie do tego miasta często Pan opowiada. W „Czarnym mercedesie” bohater, który odwiedza Lwów, „zaczyna rozumieć, na czym polega legenda tego pięknego miasta – kiedy o nich myślał (spotkanych tam ludziach), uśmiechał się sam do siebie”. Gdy w 1944 roku wyjeżdżali Państwo z całą rodziną do Krakowa, był pan chłopcem. Ile udało się Panu zapamiętać z tego Lwowa? Czy rodzina podtrzymywała pamięć o tym mieście?

- Zapamiętałem bardzo dużo, bo trzynastolatek po okrutnej edukacji, jaką była wojna, był dojrzały jak dzisiejszy osiemnastolatek, a potem moi rodzice żyli latami wspomnieniami o Lwowie, a ja tego słuchałem.

Mam nadzieję, że nie zdradzę zbyt wiele, ale ostateczny wniosek z Pana książki jest taki, że najważniejszym motorem naszych poczynań jest miłość. Ale w Pana książkach miłość nie jest cukierkowym romansem z happy endem. Wprost przeciwnie, zazwyczaj łączy się z jakimś dramatem. Czy takie sytuacje są ciekawsze dla kina i książki?

- Tak, miłość i wszystkie jej odmiany: namiętność, pożądanie, zazdrość, nienawiść… Miłość spełniona, spokojna nie jest dramatyczna, a jak nie ma dramatu, nie ma kina, teatru, powieści. 

„Po słonecznej stronie ulicy” to podtytuł Pana najnowszego filmu, uciekający z Warszawy Karol Holzer nuci „life can be so sweet, on the sunny side of the street”. To jego ulubiona jazzowa piosenka – czy także i Pana?

- Tak, lubię tę piosenkę, dlatego zrobiłem z niej lejtmotyw i podtytuł „Excentryków”. Wyraża ona filozofię życiową Fabiana, z którą się utożsamiam. Wtrąciłem ją do powieści trochę dla żartu, dla tych, co widzieli film, ale mecenas Holzer mógł ją znać, bo pochodzi ona z lat trzydziestych. 

Zakończenie książki wydaje się otwarte. Zatem – czy to już koniec historii nadkomisarza Królu, czy też powróci on jeszcze w kolejnej Pana książce? Czy „Czarny mercedes” będzie miał dalszą część? Może właśnie lwowską?

- Może?

Rozmawiała Magdalena Orzechowska


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Tytuł: Czarny mercedes
Autor: Majewski Janusz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Marginesy
Język wydania: polski
Język oryginału: polski
Liczba stron: 368
Numer wydania: I
Data premiery: 2016-01-13
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 32 x 219 x 137
Indeks: 18111811
 
średnia 4,1
5
4
4
4
3
1
2
1
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
8 recenzji
4/5
16-11-2017 o godz 12:31 anonymous dodał recenzję:
Bardzo dobra książka, ciężko się oderwać, kiedy już zacznie się czytać.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
27-10-2016 o godz 11:48 kasia dodał recenzję:
W dodatku kupy się nie trzyma, no niestety albo coś mi umyka albo nie zostały wyjaśnione otwarte i jednocześnie zamknięte na klucz drzwi do mieszkania po zabójstwie. Kilka wtrąceń i motywów zupełnie od czapy albo bez znaczenia/uzasadnienia. Nadmiar seksu chwilami perwersyjnego, wręcz odrażającego w zestawieniu z komediowymi sytuacjami czy językiem, idiotyzm postaci (no głupie są niestety) powodują, że należałoby powieść zaklasyfikować jako pastiszowo-surrealistyczną, a nie klasyczny kryminał z realiami wojennymi.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
21-02-2016 o godz 13:14 Meggie dodał recenzję:
Nadkomisarz Rafał Król trafia na sprawę, która zaczyna go coraz mocniej intrygować, a rozwiązanie tajemnicy staje się jego nadrzędnym celem. Chodzi o śmierć młodej, pięknej kobiety. W tej sprawie jest zdecydowanie za wiele nieścisłości. Staje się jeszcze bardziej zawiła, gdy okazuje się, że imię i nazwisko na kenkarcie kobiety nie zgadzają się z jej prawdziwą tożsamością. W rzeczywistości była ukrywaną przez mecenasa Karola Holzera Żydówką. To dopiero początek piramidy wydarzeń, które doprowadziły do jej śmierci. Rozpoczyna się więc podążanie po śladach, często prowadzących do ślepych uliczek, ale też obfitujących w zaskakujące elementy. Jak zakończy się ta historia? Czy nadkomisarz odkryje prawdę i uwolni duchy przeszłości?

Janusz Majewski – lwowiak, wybitny reżyser oraz pisarz, spod pióra którego wyszły między innymi takie tytuły jak: „Siedlisko”, czy „Ekshibicjonista”. Zarówno jego filmy jak i książki zyskują uznanie i trafiają do serca odbiorców. Jakie emocje wyzwoli podróż, w którą zabiera jego najnowsza powieść?

Książka od pierwszych stron zadziałała na mnie jak magnez przyciągając, intrygując i mocno oddziałując na wyobraźnię. Obraz okupowanej Warszawy, w której w głównej mierze rozgrywa się akcja staje się szczególnie bliski i wręcz pochłania czytelnika. Do tego należy dołożyć świetny pomysł na fabułę i wówczas czas przy lekturze upływa momentalnie. Opowieść osadzona jest w trudnych i charakterystycznych czasach, więc jest to swoista podróż w przeszłość. Każdy element dobrze ze sobą współgra, ale wiele jest też kontrastów. Można wręcz poczuć nastroje wówczas panujące, smak luksusowych potraw w restauracji za murami getta, muzykę a równocześnie strach i bezsilność w zderzeniu z brutalną rzeczywistością.

W tym wypadku to nie sam klimat opowieści i zagadka mnie urzekły, gdyż w miarę szybko można domyślić się, kto stoi za śmiercią kobiety. W tej książce najmocniejszą stroną są bohaterowie wykreowani moim zdaniem po mistrzowsku. Każda z postaci nawet tych mniej znaczących jest świetnie zbudowana i charakteryzują ją określone, pasujące do czasów cechy. Mimo, że opowieść dotyczy nadinspektora Króla to bohaterów pierwszoplanowych jest znacznie więcej i to o ich życiu można wynieść najwięcej informacji. Chociażby mecenas Karol Holzer, służąca Cesia, czy też podchorąży „Sęp”. Gdybym miała spojrzeć na postacie drugoplanowe musiałabym stwierdzić to samo. Przykładem może być Zygmunt Kilak – dozorca z bogatą przeszłością, czy podstarzały hrabia Leon Przewiedzki o niewybrednych gustach i swoistych manierach. Każdy bohater zaskakuje i dodaje kolorystyki. Uważam, że właśnie bohaterowie stanowią najmocniejszą stronę tej powieści.

Sprawa, którą prowadzi nadkomisarz jest ciekawa, ale bardziej interesujące są same motywy działania oraz skrawki z życia poszczególnych postaci, stopniowo układające się w całość niczym puzzle. Akcja wyrywa do przodu, to znów spowalnia potęgując zainteresowanie i tworząc specyficzną atmosferę pełną niedomówień, skrywanych uczuć i namiętności. Pisarz snuje opowieść tak swobodnie, że czytelnik ma odczucie jakby nie był tylko obserwatorem, ale wręcz uczestnikiem. Zasługą tego jest również plastyczny język i ciekawe, miejscami zabawne dialogi.

„Czarny mercedes” to ekscytująca i niepokojąca podróż w przeszłość do okupowanej Warszawy i Lwowa, miejscami smutna, mroczna, ale i intrygująca. Walorem są wyraziści i intrygujący bohaterowie skrywający wiele tajemnic i mocno wpływający na wyobraźnię. Ich losy, smutki i radości, żądze i uczucia stają się czytelnikowi bliskie i stopniowo podążają w kierunku rozwiązania tajemnicy śmierci młodej kobiety. Polecam szczególnie miłośnikom kryminałów utrzymanych w klimacie retro. Na podstawie książki ma powstać także film, na który będę czekała z niecierpliwością.

http://ksiazki-moj-maly-swiat.blog.pl/2016/02/21/czarny-mercedes-janusz-majewski/
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
5/5
17-02-2016 o godz 15:03 barwinka dodał recenzję:
Warszawa, czasy II wojny światowej. Karol Hozer, spolonizowany od kilku pokoleń niemiec prowadzi kancelarię prawną w centrum miasta. Podczas trudnych wojennych czasów pomaga on w konspiracyjnych zabiegach a jednocześnie chroni bliską mu osobę, co w razie wydania może skończyć się śmiercią. Niespodziewanie zawiera bliższe relacje z niemieckim oficerem, który się z nim zaprzyjaźnia. Pewnego dnia po powrocie z pracy Karol znajduje w domu zwłoki swojej zamordowanej żony, a jednocześnie odkrywa, że ich służąca zniknęła. Kto jest winny tej zbrodni i jaki miał motyw, żeby zabić?

Dużym plusem tej powieści jest osadzenie jej w czasach II wojny. Wcześniej nie spotkałam się z kryminałem, którego akcja dzieje się w tych latach, autorzy zazwyczaj wybierają dwudziestolecie międzywojenne. Jaki sens ma odkrycie motywów zbrodni w latach wojny, kiedy setki, a nawet tysiące ludzi ginęło na ulicach zupełnie bez powodu. Jednak to nie sama zbrodnia jest tu najważniejsza, a sposób działania policji. Polacy próbowali rozwikłać zagadki kryminalne, było im ciężko, bo wystarczyło podejrzenie udziału Niemca, a od razu sprawę przejmowała niemiecka policja kryminalna - Kripo. Sprawę zabójstwa żony Hozera bada Rafał Król, zwany przez przyjaciół Królikiem, który lata całe siedzi w tym zawodzie i wie doskonale, na co zwrócić uwagę. Jednak nawet najlepszy policjant ma mocno związane ręce, może działać na ograniczonym polu, nie wszystkie poszlaki jest w stanie sprawdzić. Na drodze staną mu Niemcy, Żydzi, polskie podziemie a nawet Ukraińcy zamieszkali we Lwowie.

Historia opisana przez Janusza Majewskiego jest napisana wciągającym językiem, o który nie posądziłabym reżysera filmowego, z barwnymi postaciami wywodzącymi się z różnych środowisk, a przede wszystkim ze wspaniałymi opisami ówczesnego polskiego państwa. Warszawa w czasie wojny na kartach powieści jest bardzo żywa, autorowi udało się przedstawić ducha miasta, jego mieszkańców, z bardzo różnych środowisk: wyższe sfery, drobnych złodziejaszków, AK, Żydów i Niemców. Bohaterowie, szczególnie ci pierwszoplanowi są przedstawieni bogato, często pojawia się ich przeszłość, żeby pokazać obecne relacje.

Pytanie: "Kto zabił" nie jest tutaj najważniejsze, tym bardziej że mordercę dość wcześnie da się określić, gorzej z motywami, które nim kierowały. Ważniejsze jest przedstawienie pracy policji, razem z Rafałem Królem podróżujemy po Warszawie a także po Lwowie, poznajemy oba miasta, ich obecne życie, tak mocno zmienione pod wpływem okupanta.

Świetna narracja trzecioosobowa, która pozwala zajrzeć do umysłów różnych postaci i odkryć, że początkowo zupełnie inaczej ich ocenialiśmy. Autorowi udaje się zaskoczyć, zmieniając relacje, pokazując, że właściwie wszystko zależy od punktu odniesienia do bieżących działań. Wraz z lekturą zmienia się ciężar położony na bohaterach, postacie które na początku wydawały się najważniejsze powoli oddalają się z pierwszego planu, żeby z czasem na początek wystąpiły inne, dopiero niedawno poznane, a jednak jak się okazuje w ostatecznym rozrachunku, o wiele ważniejsze w całości historii.

"Czarny mercedes" to świetna powieść. Kryminał jest tu raczej jednym z gatunków, bo równie dobrze można powiedzieć, że jest to powieść historyczna. Porusza ona szereg istotnych tematów, jednym z nich jest homoseksualizm wśród Niemców, jakże ciekawie przedstawiony.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
10-02-2016 o godz 10:02 Iwona Olszewska dodał recenzję:
Szkoda czasu - książka jest naprawdę beznadziejna.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
4/5
08-02-2016 o godz 22:13 Book Loaf dodał recenzję:
Coraz bardziej przekonuję się do polskiej prozy, a trafne wybory jeszcze bardziej ułatwiają mi to zadanie. Pierwsza część retro sagi kryminalnej o nadkomisarzu Rafale Królu zaczyna się bardzo dobrze i już teraz mogę zdradzić, że z niecierpliwością czekam na kolejne tomy.

Opanowana przez Niemców Warszawa oferuje czytelnikowi trzech przewodników. Pierwszym jest młody prawnik, Karol Holzer, zajmujący mieszkanie w kamienicy przy Kruczej 11. Kiedy żydowskie i polskie majątki trafiają w ręce wroga, Holzer podejmuje się niebezpiecznego zadania uratowania chociaż części budynków; robi to mając pełne wsparcie polskiej konspiracji. Mężczyzna skrywa jeszcze jedną tajemnicę i bynajmniej nie jest jedynym, który ukrywa coś przed resztą świata.

Przypadek sprawia, że drugi bohater tej opowieści, oficer SS, Maximilian Graf von Fleckenstein, staje się serdecznym przyjacielem adwokata. On również ma wyjątkowo dużo do stracenia, jeżeli ktoś ujawni jego prawdziwe oblicze. Częściowe alibi zapewnia mu prestiżowe stanowisko. Wszystko zaczyna się rozpadać za sprawą brutalnego morderstwa, do jakiego dochodzi w mieszkaniu Holzera. Wtedy do akcji wkracza kolejny mężczyzna, a jest nim właśnie nadkomisarz Rafał Król ze stołecznej policji. Pomimo utrzymywanego wszędzie niemieckiego porządku i dbałości o szczegóły, śledztwo polskiej policji nie przynosi przez długi czas rezultatów. Najważniejsze tropy, jak na złość, urywają się bez wyjaśnienia.

Dopiero, gdy wrogowie w drodze wyjątku połączą siły, uda im się zdemaskować prawdziwego mordercę. To jednak nie wystarczy, ktoś musi ruszyć za szaleńcem w pościg i go zatrzymać - a ten nie będzie biernie przyglądał się pogoni. Przyjemność poznania całej prawdy pozostawię Wam na czas, gdy sami usiądziecie do tej książki. Sama miałam problem, żeby ją odłożyć, bo im bardziej zbliżałam się do końca, tym mocniej pochłaniała mnie ta historia. Nie tyle może fascynujące było poznanie prawdy - sporej części można było się od razu domyślić. Najciekawszy był dla mnie sam sposób ukazania szaleńczego tempa, jakie narzuca Królowi morderca, w panice próbujący zatrzeć wszelkie ślady swojej zbrodni.

Czytając "Czarnego mercedesa" miałam nieodparte wrażenie, że gdzieś już spotkałam się z tym autorem. Uświadomiłam sobie, że podobne odczucia towarzyszyły mi podczas lektury "Excentryków" Włodzimierza Kowalewskiego. Cały czas miałam poczucie, jakby obydwie książki były wytworem wyobraźni jednego człowieka. Porywający styl autora, jego umiejętność zastosowania humoru w najmniej oczekiwanych momentach, wraz ze świetnie odtworzonym klimatem czasów wojennych z odrobiną muzyki w tle, od razu przypomniał mi o tej jazzowej książce. Nie jest zatem tajemnicą, że i twórczość Janusza Majewskiego stała się kolejnym celem moich poszukiwań dobrych polskich powieści.

Recenzja z: www.book-loaf.blogspot.com
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
05-02-2016 o godz 00:00 Anna Butrym dodał recenzję:
Od razu po przeczytaniu opisu pomyślałam że to książka dla mnie. Doskonały, klimatyczny kryminał retro, intrygujący i do reszty absorbujący uwagę czytelnika. Janusz Majewski w swojej obrazowości pisania i przedstawianiu tła nie ma sobie równych, tak więc miałam dobre przeczucie co do Czarnego mercedesa.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0
22-01-2016 o godz 00:00 CheerfulPatriot dodał recenzję:
Bardzo dobrze napisana książka, która moim zdaniem umiejętnie łączy tło historyczne, trudne warunki okupacji, zbrodnię oraz wspaniały koloryt miast takich, jak Warszawa czy Lwów. Czytałem z ogromną przyjemnością. Trochę zdziwiłem się, że znany reżyser napisał książkę o takiej tematyce, tak dobrą książkę. Zdecydowanie polecam, to pozycja, po którą warto sięgnąć.
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0

O autorze: Janusz Majewski

Zobacz także

Inne z tego wydawnictwa Tatuażysta z Auschwitz Morris Heather
4.5/5
22,69 zł
34,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Rana Chmielarz Wojciech
4.5/5
25,94 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Żmijowisko Chmielarz Wojciech
4.5/5
25,94 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Matki i córki Grabowska Ałbena
4/5
24,64 zł
37,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Żmijowisko Chmielarz Wojciech
5/5
29,93 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Cienie Chmielarz Wojciech
4.3/5
25,94 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Lisy. Historia miłości i odrazy Jones Lucy
0/5
29,49 zł
37,90 zł
premium 28,01 zł
Inne z tego wydawnictwa Zamiana Fleet Rebecca
3.6/5
22,69 zł
34,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Podpalacz Chmielarz Wojciech
4.4/5
24,64 zł
37,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Tamara Łempicka. Sztuka i skandal Claridge Laura
4.5/5
44,49 zł
49,90 zł
premium 42,26 zł
Inne z tego wydawnictwa Szklany klosz Plath Sylvia
3.6/5
25,94 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Łatwa matma Natas Elin , Johnsen Anne Lene
4.1/5
39,99 zł
44,90 zł
premium 31,99 zł
Inne z tego wydawnictwa Gaudi. Biografia Van Hensbergen Gijs
4.3/5
25,94 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Coco Chanel. Sypiając z wrogiem Vaughan Hal
4.5/5
19,44 zł
29,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Czarownice. Salem, 1692 Schiff Stacy
5/5
29,19 zł
44,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Gucci. W imię mojego ojca Gucci Patricia
4.2/5
35,49 zł
39,90 zł
premium 33,71 zł
Inne z tego wydawnictwa Frida Mujica Barbara
4.1/5
25,94 zł
39,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Shantaram. Tom 1 Roberts Gregory David
4.0/5
38,94 zł
59,90 zł
premium
Inne z tego wydawnictwa Manifest zwierząt Bekoff Marc
0/5
35,49 zł
39,90 zł
premium 33,71 zł

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.