Bach: Das wohltemperierte klavier I (Album mp3)

Wykonawca:

Oferta empik.com : 38,99 zł

38,99 zł
Opłać i pobierz
Produkt cyfrowy
Szybkie zakupy bez zbędnych formalności. Wybierz opcje dostawy, formę płatności i złóż zamówienie.
Dodaj do listy Moja biblioteka

Masz już ten produkt? Dodaj go do Biblioteki i podziel się jej zawartością ze znajomymi.

1. Prelude in C major, No.1, BWV 846 3,99 zł
2. Fugue in C major, No.1, BWV 846 3,99 zł
3. Prelude in C Minor, No.2, BWV 847 3,99 zł
4. Fugue in C Minor, No.2, BWV 847 3,99 zł
5. Prelude in C-Sharp Major, No.3, BWV 848 3,99 zł
6. Fugue in C-Sharp Major, No.3, BWV 848 3,99 zł
7. Prelude in C-Sharp Minor, No.4, BWV 849 3,99 zł
8. Fugue in C-Sharp Minor, No.4, BWV 849 3,99 zł
9. Prelude in D Major, No.5, BWV 850 3,99 zł
10. Fugue in D Major, No.5, BWV 850 3,99 zł
11. Prelude in D Minor, No.6, BWV 851 3,99 zł
12. Fugue in D Minor, No.6, BWV 851 3,99 zł
13. Prelude in E-Flat Major, No.7, BWV 852 3,99 zł
14. Fugue in E-Flat Major, No.7, BWV 852 3,99 zł
15. Prelude in E-Flat Minor, No.8, BWV 853 3,99 zł
16. Fugue in E-Flat Minor, No.8, BWV 853 3,99 zł
17. Prelude in E Major, No.9, BWV 854 3,99 zł
18. Fugue in E Major, No.9, BWV 854 3,99 zł
19. Prelude in E Minor, No.10, BWV 855 3,99 zł
20. Fugue in E Minor, No.10, BWV 855 3,99 zł
21. Prelude in F Major, No.11, BWV 856 3,99 zł
22. Fugue in F Major, No.11, BWV 856 3,99 zł
23. Prelude in F Minor, No.12, BWV 857 3,99 zł
24. Fugue in F Minor, No.12, BWV 857 3,99 zł
1. Prelude in F-Sharp Major, No.13, BWV 858 3,99 zł
2. Fugue in F-Sharp Major, No.13, BWV 858 3,99 zł
3. Prelude in F-Sharp Minor, No.14, BWV 859 3,99 zł
4. Fugue in F-Sharp Minor, No.14, BWV 859 3,99 zł
5. Prelude in G Major, No.15, BWV 860 3,99 zł
6. Fugue in G Major, No.15, BWV 860 3,99 zł
7. Prelude in G Minor, No.16, BWV 861 3,99 zł
8. Fugue in G Minor, No.16, BWV 861 3,99 zł
9. Prelude in A-Flat Major, No.17, BWV 862 3,99 zł
10. Fugue in A-Flat Major, No.17, BWV 862 3,99 zł
11. Prelude in G-Sharp Minor, No.18, BWV 863 3,99 zł
12. Fugue in G-Sharp Minor, No.18, BWV 863 3,99 zł
13. Prelude in A Major, No.19, BWV 864 3,99 zł
14. Fugue in A Major, No.19, BWV 864 3,99 zł
15. Prelude in A Minor, No.20, BWV 865 3,99 zł
16. Fugue in A Minor, No.20, BWV 865 3,99 zł
17. Prelude in B Major, No.21, BWV 866 3,99 zł
18. Fugue in B Major, No.21, BWV 866 3,99 zł
19. Prelude in B Minor, No. 22, BWV 867 3,99 zł
20. Fugue in B Minor, No. 22, BWV 867 3,99 zł
21. Prelude in A Major, No.23, BWV 868 3,99 zł
22. Fugue in A Major, No.23, BWV 868 3,99 zł
23. Prelude in A Minor, No.24, BWV 869 3,99 zł
24. Fugue in A Minor, No.24, BWV 869 3,99 zł
Tytuł: Bach: Das wohltemperierte klavier I
Wykonawca: Ewa Pobłocka
Dystrybutor: The Fryderyk Chopin Institute
Gatunek: Classical
Data premiery: 2018-10-26
Rok wydania: 2018
Liczba płyt: 2
Format: MP3
Indeks: 31143202
 
średnia 5
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
Oceń:
W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.
1 recenzja
5/5
11-03-2019 o godz 21:19 Robert Majewski dodał recenzję:
"Das Wohltemperierte Klavier" Jana Sebastiana Bacha to dzieło nieludzko eksploatowane, ale przecież jakże cudowne i piękne. Dla iluż z nas "Preludium C-dur" było pierwszym kontaktem z muzyką dawną, a może nawet w ogóle z muzyką klasyczną. Wielu nawet nie wie, że to Bach, bo przecież to słyszane w kościołach "Ave Maria". Gdy ktoś popatrzy na te 24 preludia i fugi z odrobiną wyobraźni (w sumie 48, bo po latach Bach skomponował drugą księgę), zobaczy w nich nie tylko materiał ćwiczeniowy dla pianistów albo źródło intelektualnej satysfakcji, ale kwintesencję muzyki barokowej i niekłamane arcydzieła budowane środkami wyrafinowanymi i przystępnymi zarazem. Pretekstem do tych rozważań jest najnowsze nagranie pierwszego tomu „Das Wohltemperierte Klavier” w wykonaniu Ewy Pobłockiej, laureatki Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 1980 r. Artystka już od niemal czterech dekad oczarowuje publiczność na całym świecie. Jej grę trafnie podsumowała jedna z niemieckich gazet, pisząc: „Ewa Pobłocka pozwala muzyce rozkwitać. Ma wyczucie wszelkich nastrojów, daje płynąć dźwiękom i barwom... niekiedy gra z liryczną delikatnością i tonem srebrzystym przypominającym Wilhelma Kempffa”. Nagrań „Das Wohltemperierte Klavier” jest tak wiele, że każdy meloman i kolekcjoner płyt z pewnością ma już swoje ulubione. Stanowią one przyczynę wielu rozmów o tym, co wolno, a czego nie wolno robić muzykom. Jedni daliby się pokroić za Glenna Goulda, inni wolą Angelę Hewitt, a jeszcze inni oddaliby życie za interpretacje Andrása Schiffa. Są też tacy, którzy unikają reklam i promocji światowych koncernów, nie wczytują się w recenzje gramophonów, diapasonów, newyorktimesów, guardianów, a bardziej liczą na intuicję i wiedzeni ciekawością podejmują nieustanne ryzyko, że wybór nagrania okaże się pudłem. Ci to słuchacze, a sam do nich należę, mogli ostatnio natknąć się na płytę Pobłockiej. Nie chodzi o to, że nie można było uwierzyć w dobrego Bacha w jej interpretacji (wręcz przeciwnie), rzecz w tym, że gdy ma się na półce kilka wzorcowych wykonań, traci się muzyczny węch i apetyt na nowe. Jednak kto posłucha tego podwójnego albumu, nie będzie miał wątpliwości, że czegoś tak olśniewającego i pięknego nieczęsto można doświadczyć. Wydawnictwo jest dziełem Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, więc istnieje spora szansa, że dotrze do szerszej publiczności i spotka się z zasłużonym entuzjazmem. „Das Wohltemperierte Klavier” słucham, odkąd pamiętam, jednak po wysłuchaniu Ewy Pobłockiej tylko pokiwałem głową i pomyślałem: „po co tyle wydziwiania, przecież można zrobić to tak prosto, tak naturalnie, tak bezpretensjonalnie, tak pięknie”. Wiem, że po Glennie Gouldzie trudno zagrać „Das Wohltemperierte Klavier” oryginalniej. Dlatego niektórzy pianiści poszli w przerysowania i inne interpretacyjne sztuczki, inni w chłód i oszczędność, jeszcze inni w nerwowe skoki od pomysłu do pomysłu, od jednego dźwiękowego wynalazku do drugiego. Robią to oczywiście wspaniale, są muzykami rewelacyjnymi, ale w wielu przypadkach ulegli presji, by się wyróżnić, odróżnić, zapisać się w pamięci. Niestety, robili to często za wszelką cenę, być może kosztem muzyki. Najbardziej uderzającą cechą interpretacji Ewy Pobłockiej, napiszę to jeszcze raz, jest naturalność i prostota, jednak nie banalna, ale wielce wyrafinowana. Wszystkie 24 preludia i fugi spaja jedna idea, jedna myśl, jedno brzmienie, a to potrafią tylko artyści najwięksi, co nie oznacza wcale, że najoryginalniejsi. Wśród mnogości nagrań „Das Wohltemperierte Klavier” jest wiele wykonań piekielnie oryginalnych i znacznie mniej pięknie naturalnych. W gronie tych drugich umieszczam album Ewy Pobłockiej. Co Państwu bardziej odpowiada?
Czy ta recenzja była przydatna? 0 0

Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też

Opinie, uwagi, pytania

Jeśli masz pytania dotyczące sklepu empik.com odwiedź nasze strony pomocy.
Jeśli widzisz błąd lub chcesz uzyskać więcej informacji o produkcie skorzystaj z formularza kontaktowego: zgłoszenie błędu / pytanie o produkt

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Empik S.A. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu obsługi Twojej wiadomości z formularza kontaktowego, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w naszej Polityce prywatności.

Wybierz temat a następnie wypełnij dane formularza:

Pole Email jest wymagane

Pole imię i nazwisko jest wymagane

Pole Twoja wiadomość jest wymagane

pola wymagane

Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie, skorzystaj z naszej infolini:

Centrum Wsparcia
Klienta
+48 22 462 72 50

+48 22 462 72 50

Czynne całą dobę

* z wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy

Ostatnio oglądane

Podobne do ostatnio oglądanego

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień dowiesz się w Polityce Prywatności.